Inlägg från: only Gizmo |Visa alla inlägg
  • only Gizmo

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

full av förhoppning: vad jobbar du med? dina kolegor verkar ju inte ha nå empati sympati alls...hoppas du blir sjukskriven grav ut så du slipper dom

• only Gizmo

hej på er !!

i den här tråden ventilerar vi med gbs och pratar å tipsar varandra, la in en tråd där vi med gbs kan följas åt med bf datum och uppföljning om man fick för tidigt eller väntat, och hur det gick om man fick dropp när man kom in osv.....

hoppas ni vill vara med

www.familjeliv.se/Forum-2-143/m29117568.html

• only Gizmo

30% av alla kvinnoer är bärare inte 60% som det stod i nått inlägg.

• only Gizmo

vet ni hur dom doserar kåvepeninet?? efter hur mycket bakterier man har eller vikt??
    är kåvepenin verksamt mot bakterierna och uvi`n??
    första kuren jag fick med furadantin va tydligen bara mot uvi`n sa en läkare.

• only Gizmo

nää tycker inta alls det är lätt å få bort oron en vän till mig miste sitt första barn pga gbs i v 26 och nu ligger en annan kompis i uppsala och håller på att öppna sig pga gbs och hon är i v22, och det beror mycket på att hon inte blivit tagen på allvar av läkarna på sjukhuset.

• only Gizmo

annikal: jag fick ab för att jag hade uvi och bakterier i urinet, dom sa till mig att dom inte behandlar om man har det vaginalt, varför vet jag ej dom är ju så dåliga på å informera det enda dom säger är ju - så är våra riktlinjer.

• only Gizmo

kuben: jo man ska få dropp under förlossningen fast man har "bara" på tappen.

• only Gizmo

lite tips!! man kan gå till sin hälsocentral å be om att få lämna urinprov för odling, man kan gå till privat ägd läkarmotagning och där är det inte ens någon som i frågasätter varför man vill göra un dersökningar eller lämna prov, och man kan hitta på symtom hos bm så att hon ej kan neka er att lämna prov på privata motagningar så gäller högkostnads kort oftast men hör efter före...

• only Gizmo

theina.
    jag hade faktist lite grön aktiga flytningar och det hade min kompis med gbs också. dom va lite så där klar gröna.
    men det försvan efter ab kuren.

• only Gizmo

elovena: du ska ha antidropp under förlossningen så är det här varjefall min kompis som förlosade sitt första barn i gbs har fått antibdropp under hennes fyra andra förlossningar.

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten