Jen80 skrev 2008-02-29 21:45:42 följande:
Åh, blir så sur på sjukvårdsrådgivningen jag pratat med två gånger nu på några dygn. ena natten hade han 40.8 i feber och man är ju så himla rädd för feberkramper nu när han har haft det tidigare... Ville ha lite råd hur jag ska få ned febern, för då hade han haft det i några dagar och vi hade varvat Panodil och Ipren, men fick ändå inte ned den så mycket. Ringde idag igen, för febern steg fast han hade både Ipren och Panodil i sig och hade haft det ett tag så den borde ha sjunkit. Men de sa att det är ok att han har feber och bla bla bla.. Men nu gav jag honom Ipren innan han gick och lade sig vid 19.30 och nu har febern stigit mycket och efter vad jag känner på honom så har han närmare 40 grader. Han har vaknat några gånger och bara gråtit - fast han är knappt vaken. Har aldrig varit såhär innan, utan brukar mer yra när han har hög feber. Men det jobbiga är att inte febern sjunker, utan stiger. Vågar ju inte sova inatt om hans feber inte sjunker nåt... Har ringt sjukvårdsrådgivningen igen. Känner mig som en tjatig morsa, men såhär brukar jag inte vara.. Åh, man blir ju orolig!!nu gråter han igen
men lilla vännen

en bra sak man kan göra är att blöta en mössa i kallt vatten och sätta på huvudet. det kan ta ner febern en del.
isold2003 skrev 2008-02-29 21:45:45 följande:
Ja det har jag, jag fotade lite, ska lägga in bilderna direkt, det har jag glömt. Jag ska lämna tillbaka den, den satt inte så bra på min kille. Den blev för slapp nertill. Lillkillen är inte smal men inte tjock heller, han är ganska krallig liksom. Jag tyckte iaf inte att den passade på honom. Men färgen är ju jättefin! *springer och hämtar minneskortet till kameran*
tack!