Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder del 8

Buttelina skrev 2007-12-15 20:54:53 följande:
    men det är så med många print! jag skrattade så fula jag tyckte kossorna var första gången jag såg dom, men nu är de solkalra favoriten
    Ja det gjorde faktiskt jag också när min sambo tyckte kossor var coola så hånade jag honom lite för det men nu skulle jag gäärna knycka angelinahs outfit till ida med kobyssor och rosa pop tröja Flört 
    Men nu när jag kan tänka mig ko kläderna så säger han att han inte e så förtjust i det printet längre, han ska då alltid vara tvärt emotSkrikandes (säkert för jag ska shoppa lite mindre).

Men gitarrer tror jag det blir nån gång i framtiden, det är nog mer bebbens stil än lamm när jag tänker efter.
  • gosmamman
    NovJenny skrev 2007-12-15 21:00:49 följande:
    Jag tycker inte ens molos kläder med kossor, blommor eller uttrar m.m. är fina. Skulle aldrig köpa dem!Vad är det för fel på mig?
    Det måste vara hormonerna också, finns ingen annan förklaring
  • gosmamman
    lillronya skrev 2007-12-15 21:07:42 följande:
    Måste bara berätta!Tror alla här har sett bilden på Anjelin i molos trafikmärkeströja, balongkjol o benvärmare...Hur som helst, så såg en kompis till mej  den bilden igår och utbrister: VAD har hon på sej?-Jag fattade ju såklart inte utan svarar benvärmare och ballongkjol...Vaddå då?-Men TRÖJAN?! Ska hon bli lapplisa när hon blir stor, eller? Får man till svar då.... Behöver jag säga att kompisen inte har en aaaaning om vad molo är och tvärvägrar retro till barnen?
    Förvånadfy skäms!!! så säger man inte, alla har ju olika smak (även om vi i dansktråden har liiite bättre smak än alla andraFlört) nä det var inte snällt sagt av väninnan.
    Tänk om jag skulle kommentera alla fula disneykläder och "prinsesse puttinutt" mina väninnors barn har så skulle vi inte vara så glada på varandra, vi tycker ju olika helt enkelt.
    NovJenny skrev 2007-12-15 21:07:54 följande:
    Jaa, självklart! Att jag inte tänkte på det!
    Kan man väl inte glömma heller. Du ska sen när bebis är ute och amningen e avklarad så kommer du att få enorm molo abstinens pga allt du missat Flört

Nä godnatt nu tjejjer.
  • gosmamman

Kutar in en snabbis och säger godmorgon Skrattande

Lite snålt om tid idag, han nämligen 3 barn från igår. Min syrras son har sovit över och jag försöker hålla dom två stora lite tysta efetrsom smabon sover efter nattskiftet. Så de två 4åringarna är "instängda" på stortjejjens run och leker.
    Men då vill bebben gå in där så hon står och gråter och bankar på storasysters dörr.

Så att holla dom tysta var ingen lätt uppgift.

Idag var det iaf några bra erbjudanden. Freshmilk ta 3 bet 2.
    Var det funkybaby som ahde en dle katvig???
    Det var väl 30% på molo nånstans också??? men det var iaf inga plagg jag sökte.
    Shoppingsugen men pank Ledsen

• gosmamman
    Zvartaliljan skrev 2007-12-16 17:54:12 följande:
    Ja jag är jätteglad Älskar småfolks nya kollektion Väntar hem en fin elefanttröja i veckan! Någon som vet vart jag kan hitta elefantleggings förutom på house of kids? Det är så himla dyr frakt där
    finns dom med rosa elefanter??? har bara sett blåa. Blåa elefantleggins finns på liten på landet iaf.

Gokväll förresten Skrattande
  • gosmamman
    jompa skrev 2007-12-16 16:36:45 följande:
    Åhhh vad mysigt det låter. Tyvärr har jag inte det minsta pyssel i mitt blod så jag får lämna över barnen till mormor om det ska pysslas. Baka kan jag väl göra till födelsedagar men vi brukar inte ha kakor och bullar till jul.
    Vet du vad du kan göra??? man verkar jätte pysslig men det är sååå mega enkelt om du vill att barnen ska få göra ngt julgodis inför julen.

Köp en såndär "korv" med mandelmassa dela den i bitar och låt barnen forma dem i figurer. Kan sparas och ätas som dom är i figur form eller så kan man smälta lite blockchoklad så får dom doppa figurerna lite i chokladen så blir det extra avancerat och gottFlört
  • gosmamman
    Zvartaliljan skrev 2007-12-16 19:22:21 följande:
    Ja de finns med rosa på www.houseofkids.dk som sagt men 8.70 euro i frakt låter ju inte lockande De måste väl ändå finnas någon mer stans??Hjälp mig Buttelina du som brukar veta allt!!!!
    åh vad fina dom var, konstigt att ingen svensk shop har dom när tröjan finns på massa ställen???
  • gosmamman
    jompa skrev 2007-12-16 19:37:36 följande:
    Ja de är ju enkelt men det är ju inte gott någonstans tycker jag men barnen kanske gillar det.
    Jo men det var faktiskt ganska gott. jag är inte så förtjust i mandelmassa heller (lämnar alltid mitten på min semla) men dottern hade rullat som ganska tunna "korvar" och lagt i chokladen så det var rätt mkt choklad på och hon envisades att jag skulle smaka och det var helt ok.
    Man kan ju dessutom köpa ngn godare choklad från marabou istället för block. jag funderar på schwizernöt kanske???

sorry att jag blev så OT
  • gosmamman
    Essi73 skrev 2007-12-16 19:42:11 följande:
    ...som gubben i lådan ploppar jag upp här i juletider...Hej raringar !Fill me in väldigt snabbt, vart finns vad för gott nu för tiden? Hur mår ni? Går korterna heta nu? Kontokorten alltså..
    Nädu mitt kontokort e heeelt tomt och det är inte ens barnklädernas fel .

Jag bara väääntar på pengar på tors. Men min farsa sa idag att bebben skulle få en hyffsad slant i julklapp jag kunde handla för till henne för han hittade inga bra julklappar till henne, men dte blir ju jag jätte glad för Skrattande så jag tar igen lite shoppinge efter nyår
  • gosmamman

Hur länge är det ok med hjälmmössor på barnen??? Jag tycker smådolks är sååå söta, skulle vilja ha en med kossor till våren men då e hon kanske för stor???
    Finns det i strl 80-86 ens.
     Ser dom bara ut som megababysar eller är det gulligt???

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 8