• Maskensmamma

Fördomar sökes!

Ni som har fördomar mot unga (15-24 år) föräldrar, kom med era bästa argument här. Skippa gärna det ekonomiska, de flesta vet nog (hoppas jag iaf) att det självklart är en fördel att ha en stabil ekonomi som grund. Nu utgår vi från att den unga föräldern arbetar eller studerar och får in pengar utan socialens eller föräldrarnas hjälp.
    Så... Kom med något bra nu!
    =)

• Svar på tråden Fördomar sökes!
  • spiritsinlove

Varför vill du främja de med fördomar..?

- alla stavfel är medvetna -
  • Maskensmamma

vill jag inte.. Tyckte bara det kunde vara kul att hör vad det är för några fördomar folk sitter på. Är själv "ung mamma"...

• spiritsinlove

Mm...men i mina ögon är understrykande en form av främjande..

Så menar jag..
    - alla stavfel är medvetna -
  • Tonx

Javisst kan jag dela med av mina fördomar

Minns att jag inte drar alla över en kam, utan jag ger bara min uppfattning om hur jag uppfattar unga föräldrar.

* Unga är inte speciellt medvetna om sitt föräldraskap och inte speciellt intresserade av att utveckla det.

* Unga framstår som mer omogna i sitt tänkande och är betydligt aggresivare och dåliga på att ta kritik.
    Iaf här på FL så är det oftast väldigt lätt att genom att läsa foruminläggen avgöra vilka som är unga och inte. Jag gissar oftast rätt.

* Unga tycks ha större behov av egentid (inte så konstigt kanske?) och verkar mer benägna att lämna bort sina barn i väldigt tidig ålder och ofta för att festa m.m.

Ja, det var vad jag kunde komma på nu.

• pezz

ärligt talat har jag mer fördomar mot äldre som skaffar barn

• Valkyriah
    Tonx skrev 2007-12-10 14:40:43 följande:
    Javisst kan jag dela med av mina fördomar Minns att jag inte drar alla över en kam, utan jag ger bara min uppfattning om hur jag uppfattar unga föräldrar.* Unga är inte speciellt medvetna om sitt föräldraskap och inte speciellt intresserade av att utveckla det. * Unga framstår som mer omogna i sitt tänkande och är betydligt aggresivare och dåliga på att ta kritik. Iaf här på FL så är det oftast väldigt lätt att genom att läsa foruminläggen avgöra vilka som är unga och inte. Jag gissar oftast rätt. * Unga tycks ha större behov av egentid (inte så konstigt kanske?) och verkar mer benägna att lämna bort sina barn i väldigt tidig ålder och ofta för att festa m.m.Ja, det var vad jag kunde komma på nu.
    Håller med!
    Ett annat fenomen som förekommer ofta,iallafall här på fl är den kända dubbelmoralen

Vet inte hur många ggr man läst tex "Förstår inte varför andra ser ner på unga mammor,vi kan ju ge kärlek,bla bla bla-för att i nästa mening skriva något negativt om "äldre"
     föräldrar.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Tonx
    pezz skrev 2007-12-10 14:44:15 följande:
    ärligt talat har jag mer fördomar mot äldre som skaffar barn
    Åh, där är en till!

*Unga har ofta mycket fördomar om äldre, riktigt grymma också. Sen gnäller dom hejdlöst över att folk har fördomar om dem.
  • Tonx
    Valkyriah skrev 2007-12-10 14:48:12 följande:
    Håller med!Ett annat fenomen som förekommer ofta,iallafall här på fl är den kända dubbelmoralen Vet inte hur många ggr man läst tex "Förstår inte varför andra ser ner på unga mammor,vi kan ju ge kärlek,bla bla bla-för att i nästa mening skriva något negativt om "äldre" föräldrar.
    Exakt
  • pezz
    Tonx skrev 2007-12-10 14:49:40 följande:
    Åh, där är en till!*Unga har ofta mycket fördomar om äldre, riktigt grymma också. Sen gnäller dom hejdlöst över att folk har fördomar om dem.
    1. så har jag inte hört någon som har fördomar angående vårat val att föda barn tidigt om det är det ni tycker, sjlv tycker jag att det är en lagom ålder. eftersom att jag och min man har varit tillsammans i lite mer än 6 år, har fast jobb båda 2 körkort båda 2 har köpt en lägenhet och har bil. alla jag känner har faktiskit sagt att vi skaffar barn i rätt tid och inga fördommar. dom som jag menar som e äldre och skaffar barn som jag har fördommar mot är dom över 40 och det är inte för att jag är yngre själv, har oxå fördommar om dom som skaffar barn under 20 men flera mot dom som är äldre.
  • pezz

menar mest att eftersom att vi hade allt redan så fanns det ingen anledning att vänta

Svar på tråden Fördomar sökes!