• Maskensmamma

Fördomar sökes!

Ni som har fördomar mot unga (15-24 år) föräldrar, kom med era bästa argument här. Skippa gärna det ekonomiska, de flesta vet nog (hoppas jag iaf) att det självklart är en fördel att ha en stabil ekonomi som grund. Nu utgår vi från att den unga föräldern arbetar eller studerar och får in pengar utan socialens eller föräldrarnas hjälp.
    Så... Kom med något bra nu!
    =)

• Svar på tråden Fördomar sökes!
  • pezz
    Tonx skrev 2007-12-10 16:06:14 följande:
    Ehm, nu räknar jag inte supande som personlig utveckling direkt.
    nej det är klart hahah men jag tänkte på att det är en sak som man kanske vill göra innan :)
  • Tonx
    pezz skrev 2007-12-10 16:07:10 följande:
    nej det är klart hahah men jag tänkte på att det är en sak som man kanske vill göra innan :)
    Javisst!
    Det jag menar är bara att barn inte är något hinder för att man ska kunna se nya platser, träffa nya människor, utbilda sig m.m.
  • pezz

a

Tonx skrev 2007-12-10 16:11:40 följande:
    Javisst!Det jag menar är bara att barn inte är något hinder för att man ska kunna se nya platser, träffa nya människor, utbilda sig m.m.
    absolut inte det känns ju nästan roligare att resa med familjen faktiskt
  • CeeJay

Jag har en fördom att många unga föräldrar får barn innan de lär sig stava och "föra sig" i samhället. Många vet inte hur de ska ordna med vissa praktiskta detaljer. Min fördom är då även att barnen blir "ointelligenta" (dvs stavar dåligt, har dåligt ordförråd, inte vet någonting om sin kommun/stad osv osv).

Det är EN fördom jag har, jag är även fördommar mot allt och alla men det viktigaste är att inte låta fördommarna och det man TROR ta överhanden utan man ska ge alla samma chans och inte dra alla över en kam.

• CeeJay

*hahaha* Hoppas ni noterar MINA stavfel nu då..

CeeJay skrev 2007-12-10 16:18:05 följande:
    Jag har en fördom att många unga föräldrar får barn innan de lär sig stava och "föra sig" i samhället. Många vet inte hur de ska ordna med vissa praktiskta detaljer. Min fördom är då även att barnen blir "ointelligenta" (dvs stavar dåligt, har dåligt ordförråd, inte vet någonting om sin kommun/stad osv osv).Det är EN fördom jag har, jag är även fördommar mot allt och alla men det viktigaste är att inte låta fördommarna och det man TROR ta överhanden utan man ska ge alla samma chans och inte dra alla över en kam.
  • Maskensmamma

hehe, vad roligt att så många hakar på. =) Jag vill påpeka än en gång att ingen ska behöva ta åt sig av det som skrivs här. Alla har vi våra fördomar mot något/någon.
    CeeJay: Jag tror faktiskt att det ligger något i det du skriver. har tänkt på det innan. Men som du också skriver. Man ska aldrig dra alla över en kant. Man behöver inte bli så som folk tror att man ska bli p.g.a sina föräldrar...

Fler???

• CeeJay

Kom precis på en till fördom jag har om yngre föräldrar - att de i större utsträckning ger sina barn namn som Vanessa, Cassandra, Kevin och Liam Ingen aning om det stämmer eller ej!!

• pezz
    CeeJay skrev 2007-12-10 18:10:09 följande:
    Kom precis på en till fördom jag har om yngre föräldrar - att de i större utsträckning ger sina barn namn som Vanessa, Cassandra, Kevin och Liam Ingen aning om det stämmer eller ej!!
    är det negativt då?
  • Mizzz
    pezz skrev 2007-12-10 18:15:51 följande:
    är det negativt då?
    Beror ju på hur man ser det, vill barnen bli tagna på allvar när de blir vuxna kan ju vissa namn vara negativa...
    ♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
  • CeeJay

En fördom är väl inte alltid negativ? Jag uttalar mig ju inte om vad jag tycker om namnen eftersom det inte är relevant.

pezz skrev 2007-12-10 18:15:51 följande:
    är det negativt då?
Svar på tråden Fördomar sökes!