Ni med SVÅR halsbränna...
... vad har hjälpt er? jag har provat Gaviscon men det hjälper ingenting. Vad ska jag köpa? jag håller på att bli galen
... vad har hjälpt er? jag har provat Gaviscon men det hjälper ingenting. Vad ska jag köpa? jag håller på att bli galen
Din stackars krake!
Här kommer mina tips..
först o främst,skit i gaviscon o alla andra milda tabletter och åk o köp Omprazol sandoz..Det är kopian på losec mups och ja,du kan ta den även fast det står att dom inte helt säkra på riskerna..att det står så beror på att dom inte fått testa själva höljet på kapseln..
Sen,ät SMÅ portioner OFTA DAGTID,men ät aldrig middag senare än 19...var sen fastande tills du går o lägger dig,så får du sova på natten...
Det här e det enda som hjälpt mig någorlunda med min halsbränna..
Hopaps det kan hjälpa dig oxå!
Lycka till
Ingenting hjälper mig, Rennie hjälper ca 10 minuter. Känner mig som en beroende, kan bli helt galen om jag inte hittar en ask, karta med tabletter. Måste ha dom utplacerade överallt. I min jacka, i sambons jacka, båda bilarna, vid sängen, vid soffan...
Hoppas det går över nu när bebisen kommer ut, men tyvärr har jag inte ett endaste råd att ge. Hoppas det blir bättre bara, vilken v e du i?
rennie köpte jag häromdagen, och visst jag får ta felra på en dag men ack de hjälper faktist. i alla fall mot min. får halsbränna vad jag än äter eller dricker i princip..
Känner precis likadant, har halsbränna, sura uppstötningar när jag äter, dricker, jämt. Jag har börjat med små portioner och vi får se om det hjälper. Tänkte köpa något på apoteket.......
mjölk och banan får jag en jäkla bränna av....
och rennie är det MYCKET socker i,bara så ni vet
Tar själv Novalucol,hjälper ca 20 min.Känner att jag hamnat i Novalucolträsket ;)
Ska kanske prova andra som fungerar.Har hlsbränna konstant (utom de 20 min).
Det enda som hjälpe för mej var att käka banan.
Lagom roligt när man mådde illa 24/7 hela grav.
Losec Mups funkar kanon tycker jag!
Innan fick jag dricka Gaviscon mest hela tiden.
tog en broschyr om halsbränna på apoteket sist jag va där det står:
Om du är gravid
ta en medicin som neutraliserar magsyran, t ex Novalucol eller Rennie eller Gaviscon. Om dessa inte räcker och du har halbränna flera dagar i rad så fråga personalen på apoeteket vad du kan ta istället.
Kanske kan hjälpa ngn.. jag hoppas på att klara mig med rennie ett tag nu.. som sagt vad, sura uppstötningar på kvällarna får man här.. (även om det var flera timmar sen jag åt ngn mat...) och får jag det så måste jag bara kräkas.. usch...