• kajo8

Ni med SVÅR halsbränna...

... vad har hjälpt er? jag har provat Gaviscon men det hjälper ingenting. Vad ska jag köpa? jag håller på att bli galen

• Svar på tråden Ni med SVÅR halsbränna...
  • Lindsley
    Finesse skrev 2007-12-17 09:01:34 följande:
    åhh tur för dig.. då räcker dom ju längre.. jag ska kolla med min bm om hon kan kolla upp med en läkare.. jag har bara tre tabletter kvar.. men behöver ta dom dagligen!
    Hej igen,
    Skulle inte ropat hej!! För nu sitter jag på jobbet med världens halsbränna och jag har glömt mina Losec Mups HEMMA!!!!!!!!!!! Hjälp!!!!!
  • millan83

tvilling 76: Min läkare på mvc sa att de precis släppt varningen på omeprazol för gravida. Har varit hos flera läkare innan som sa att jag inte skulle ta dem men nu sa hon att det var okej. Jag tycker de funkar bra.

Bebis i magen
  • J E S S

Jag äter omeprazol i vanliga fall pga magbråck, men nu när jag är gravid har läkaren sagt att de inte har gjorts någon undersökning hur versam den är när man är gravid, så han gav mej recept på Losec istället.
    Jag vågar inte äta omeprazol efter de, för ifall de skulle visa sig vara dumt för barnet.

Kolla med doktor INNAN ni börjar äta medicin och är gravid, de räcker inte alltid med de som jobbar på apoteket!

Amy 000120 + BF 071220
  • johandra
    J E S S skrev 2007-12-18 07:31:21 följande:
    Jag äter omeprazol i vanliga fall pga magbråck, men nu när jag är gravid har läkaren sagt att de inte har gjorts någon undersökning hur versam den är när man är gravid, så han gav mej recept på Losec istället.Jag vågar inte äta omeprazol efter de, för ifall de skulle visa sig vara dumt för barnet.Kolla med doktor INNAN ni börjar äta medicin och är gravid, de räcker inte alltid med de som jobbar på apoteket!
    Men det e ju samma tablett??? Omeprazol e ju det verksamma ämnet,sen att losec döpt dom till losec istället spelar ju föga roll?!!