• kajo8

Ni med SVÅR halsbränna...

... vad har hjälpt er? jag har provat Gaviscon men det hjälper ingenting. Vad ska jag köpa? jag håller på att bli galen

• Svar på tråden Ni med SVÅR halsbränna...
  • Lindsley
    Finesse skrev 2007-12-17 09:01:34 följande:
    åhh tur för dig.. då räcker dom ju längre.. jag ska kolla med min bm om hon kan kolla upp med en läkare.. jag har bara tre tabletter kvar.. men behöver ta dom dagligen!
    Hej igen,
    Skulle inte ropat hej!! För nu sitter jag på jobbet med världens halsbränna och jag har glömt mina Losec Mups HEMMA!!!!!!!!!!! Hjälp!!!!!
  • millan83

tvilling 76: Min läkare på mvc sa att de precis släppt varningen på omeprazol för gravida. Har varit hos flera läkare innan som sa att jag inte skulle ta dem men nu sa hon att det var okej. Jag tycker de funkar bra.

Bebis i magen
  • J E S S

Jag äter omeprazol i vanliga fall pga magbråck, men nu när jag är gravid har läkaren sagt att de inte har gjorts någon undersökning hur versam den är när man är gravid, så han gav mej recept på Losec istället.
    Jag vågar inte äta omeprazol efter de, för ifall de skulle visa sig vara dumt för barnet.

Kolla med doktor INNAN ni börjar äta medicin och är gravid, de räcker inte alltid med de som jobbar på apoteket!

Amy 000120 + BF 071220
  • johandra
    J E S S skrev 2007-12-18 07:31:21 följande:
    Jag äter omeprazol i vanliga fall pga magbråck, men nu när jag är gravid har läkaren sagt att de inte har gjorts någon undersökning hur versam den är när man är gravid, så han gav mej recept på Losec istället.Jag vågar inte äta omeprazol efter de, för ifall de skulle visa sig vara dumt för barnet.Kolla med doktor INNAN ni börjar äta medicin och är gravid, de räcker inte alltid med de som jobbar på apoteket!
    Men det e ju samma tablett??? Omeprazol e ju det verksamma ämnet,sen att losec döpt dom till losec istället spelar ju föga roll?!!

Att det finns en varning på omeprazol sandoz och inte på losec mups,beror på att dom inte testat själva höljet på omeprazol sandoz. Men det e ju bara vanligt gelatin så det e knappast farligt...
    Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg BF+5
  • 75majasmamma

Det enda som hjälpte mig min förra graviditet var vanliga hedliga samarin

• Constelacion

tänkte bara nämna att jag köpte rennie och börja äta. det funka hur bra som helst.o hc nu för tiden behöver jag oftast bara äta dem på kvällstid eller typ innan sängdax känns så bra

• J E S S
    johandra skrev 2007-12-18 09:51:48 följande:
    Men det e ju samma tablett??? Omeprazol e ju det verksamma ämnet,sen att losec döpt dom till losec istället spelar ju föga roll?!!Att det finns en varning på omeprazol sandoz och inte på losec mups,beror på att dom inte testat själva höljet på omeprazol sandoz. Men det e ju bara vanligt gelatin så det e knappast farligt...
    Min doktor ringde upp mej extra för att berätta att jag INTE skulle äta omeprazol som gravid. Jag vet inte mer än han sagt men jag vågar inte ta omeprazol för att han sa de...
    Amy 000120 + BF 071220
  • johandra
    J E S S skrev 2007-12-18 11:29:08 följande:
    Min doktor ringde upp mej extra för att berätta att jag INTE skulle äta omeprazol som gravid. Jag vet inte mer än han sagt men jag vågar inte ta omeprazol för att han sa de...
    Låter mycket märkligt...
    Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg BF+5
  • Monana

Men mängden omeprazol är väl lägre i losec mups (10mg har jag för mig). Omeprazolet säljs väl bara i 20 mg och mer. Rätta mig gärna om jag har fel. Kanske därför läkaren varnade.

Kvinnor behöver en anledning för att ha sex, män behöver bara en plats!!!
  • twin peaks

Jag önskar att jag hade testat Losec Mups tidigare, både under denna grav. och den förra. Har inte sovit eller haft aptit alls p.g.a en fruktansvärd halsbränna, men sedan jag testade Losec så har allt förändrats! Att det kan vara sån skillnad. Har innan testat alla andra medel + husmorskurer men det enda som hjälper är verkligen Losec. Tack för det!

Svar på tråden Ni med SVÅR halsbränna...