• kajo8

Ni med SVÅR halsbränna...

... vad har hjälpt er? jag har provat Gaviscon men det hjälper ingenting. Vad ska jag köpa? jag håller på att bli galen

• Svar på tråden Ni med SVÅR halsbränna...
  • becky J

Jag äter Omeprazol som alltså innehåller samma sak som Losec Mups, men är billigare. Rekommenderas!

• Lindsley

Losec Mups - Jag tog ert tips på allvar och köpte mig ett paket! Tog en tablett i fredags och har inte behövt ta en till! Helt otroligt vad effektiv den är!! TACK för tipset!!!

• Finesse
    Monana skrev 2007-12-16 22:49:17 följande:
    LOSEC MUPS...tar bara en var tredje dag än så länge (är i v23). Är det någon som kollat med läkare hur länge man kan äta dessa dagligen???  
    åhh tur för dig.. då räcker dom ju längre.. jag ska kolla med min bm om hon kan kolla upp med en läkare.. jag har bara tre tabletter kvar.. men behöver ta dom dagligen!
  • tvilling 76

Hej! Man kan alltså ta Omeprazol Sandos 20 mg. Jag har dom hemma och vill verkligen börja m. dom nu.Varför rekommenderar barnmorskan bara Gaviscon på sin höjd som nu är helt verkningslösa, någon som vet?

• Finesse

tvilling 76 skrev 2007-12-17 09:43:16 följande:

Hej! Man kan alltså ta Omeprazol Sandos 20 mg. Jag har dom hemma och vill verkligen börja m. dom nu.Varför rekommenderar barnmorskan bara Gaviscon på sin höjd som nu är helt verkningslösa, någon som vet?
    därför att enligt min bm så finns det inte så stor forskning på lusec och omeprazol vad som görs mot fostret. Men enligt apotekets papper så kan man ta iaf lusec mups när man är gravid och enligt fass oxå.. men min bm tycker ju inte att jag ska ta dom egentligen.. men jag tror att min bebis är så utvecklad så att det är nog ingen fara.. skulle dock inte ta dom i tidigit stadie.
  • becky J

Finesse: Fast Losec har väl varit ok länge att ta när man är gravid? Det är ju inte bra om man går med så svår magbränna så lång tid att det utvecklas till magsår heller...

• Finesse

becky J skrev 2007-12-17 10:25:39 följande:

Finesse: Fast Losec har väl varit ok länge att ta när man är gravid? Det är ju inte bra om man går med så svår magbränna så lång tid att det utvecklas till magsår heller...
    det tycker inte jag heller.. men jag skrev bara det som min bm sagt till mig.. inte vad jag själv säger. Det var dessutom överläkaren på specen (antar jag) som sagt det till henne. Att losec inte var så stor forskning på. Men det märkliga var ju att apoteket sa till mig att det gick alldeles utmärkt för gravida att äta.. Men som sagt jag äter det ju själv eftersom det sägs ju att man kan äta det.
  • becky J

Finesse: Ja, jag väljer också att lita på vad Apoteket säger, halsbrännan är för kraftig för att man ska orka leva med det i flera månader.

• Finesse

becky J skrev 2007-12-17 10:30:47 följande:

Finesse: Ja, jag väljer också att lita på vad Apoteket säger, halsbrännan är för kraftig för att man ska orka leva med det i flera månader.
    jag har redan levt med det i 8 månader så till slut blev jag less.. det är ju som sagt bara dom sista två veckorna jag levt ett "normalt" liv.. utan halsbränna
  • becky J

Jag kunde inte sova eller äta utan att kräkas när jag hade halsbränna så det funkade inte alls...

Svar på tråden Ni med SVÅR halsbränna...