• kajo8

Ni med SVÅR halsbränna...

... vad har hjälpt er? jag har provat Gaviscon men det hjälper ingenting. Vad ska jag köpa? jag håller på att bli galen

• Svar på tråden Ni med SVÅR halsbränna...
  • stjärnljus

Jag varvar lite. Gaviscon, Novalucol och Rennie, dricker mjölk och tuggar på sötmandlar. Men jag äter massor av tablettter om dagen! Jag har SVÅR halsbränna.

• Ela86

Ät Losec Mups varannan dag, det räcker gott o väl, eftersom de e ganska dyra så räcker de ju längre oxå. Priset spelar väl egentligen ingen roll, de funkar ju hur bra som helst!! De e min räddning, nu kan jag dricka o äta det jag vill.

• Finesse
    Ela86 skrev 2007-12-16 16:02:07 följande:
    Ät Losec Mups varannan dag, det räcker gott o väl, eftersom de e ganska dyra så räcker de ju längre oxå. Priset spelar väl egentligen ingen roll, de funkar ju hur bra som helst!! De e min räddning, nu kan jag dricka o äta det jag vill.
    för mig funkar inte varannan dag.. har haft halsbränna i 37 veckor nu.. (eller 36 eftersom jag började med lusec mups förra veckan).. funkar skitbra om jag äter varje dag.. men inte varannan då får jag ändå halsbränna Men som alla dom andra säger så kan man äta vad som helst utan att få halsbränna!!!

hade jag vetat hur bra dom var redan för 20 veckor sen hade jag börjat äta dom då.. men då har man gått å lidigt med novalucol istället.. vet nån hur länge man kan käka lusec mups??
  • Samasa

Jag har fått receptbelagdt läkemedel utskrivet som heter Lanzo, har varit min räddning. Hjälper oerhört mycket mot halsbränna/magkatarr .

• Hallontårta

För mig fungerar ingenting alls längre (som tabletter, mjölk osv)...förutom chokladpudding, konstigt nog. Sådan man vispar ihop med mjölk. Ett litet tips bara!

• millan83

Lanzo fick jag med, men sen såg jag att det stod att man inte skulle äta dem om man var gravid?!?  Så jag vågade inte äta den.

Bebis i magen
  • NiWa

Tar Losec Mups bort effekten/upptaget av järn (Niferex)?

Vi ska få en pojke 15/1 -08! *lycka*
  • Finesse
    NiWa skrev 2007-12-16 20:32:09 följande:
    Tar Losec Mups bort effekten/upptaget av järn (Niferex)?
    jag tror det är mer att Niferex tar bort Losec Mups.. så är det för mig.. kan inte äta mer än en tablett i veckan av Niferex för jag får så ont i magen av dom.. men när jag tar tabletten så känner jag av halsbrännan lite mer än när jag inte tar nån.. om du förstår vad jag menar
  • Hidda

havregryn direkt ur paketet och strawberry sockerfria v6...

• Monana

LOSEC MUPS...tar bara en var tredje dag än så länge (är i v23). Är det någon som kollat med läkare hur länge man kan äta dessa dagligen???  

Kvinnor behöver en anledning för att ha sex, män behöver bara en plats!!!
Svar på tråden Ni med SVÅR halsbränna...