• kajo8

Ni med SVÅR halsbränna...

... vad har hjälpt er? jag har provat Gaviscon men det hjälper ingenting. Vad ska jag köpa? jag håller på att bli galen

• Svar på tråden Ni med SVÅR halsbränna...
  • FrodaFröjd

jag har oxå mkt halsbränna. Värt att prova tkr jag är BIKARBONAT, en sked å skölj ner med vatten. Rapa på å det är borta. Funkar bra på mig å dessutom jäkligt billigt. typ 7 spänn för en påse. Rennie tar jag då jag är ute tkr det hjälper ganska bra !

• Feila

Jo Novalucol, Samarin och liknande funkar ju bra när man inte har riktigt jävlig halsbränna. Förra graviditeten klarade jag mig fint med Novalucol, jag tyckte att jag hade skitsvår halsbränna då, -men jag inser nu att jag kom lidrigt undan sist för nu är det ett helvete! Var ner på Apoteket och köpte Losec Mups nyss, och hoppas att det ska funka

• apan mittemot

Losec mups är det enda som verkligen fungerar! Dyra som sjutton men värt om man har mycket halsbränna! Jag tar en om dan och kan äta i princip allt igen, ingen halsbränna! *ljuvligt*

bf 2008-03-06
  • millan83

Det enda som hjälper på min magkatarr och halsbränna är omeprazol. Enl min bm har de släppt den som säker för gravida nu så jag är glad över det

Bebis i magen
  • momtotwins

Håller med millan - Omeprazol som läkaren skrev ut till mej är det som man ska ta om man har som TS, och jag, svår halsbränna. Mot vanlig kan nog de andra från Apoteket funka, som Losec Mup, men inte för mej tyvärr.....

millan83 skrev 2007-12-11 16:18:54 följande:
    Det enda som hjälper på min magkatarr och halsbränna är omeprazol. Enl min bm har de släppt den som säker för gravida nu så jag är glad över det
  • slugis

Jag äter rennie tuggtabletter, gjorde det under min första graviditet också och dem är superbra.

• Lejanna

Omeprazol är väl detsamma som Losec (Mups) fast under annat produktnamn bara?

• momtotwins

Ja fast de Losec eller Omeprazol du köper receptfritt på Apoteket är inte lika starka som de du får på recept, som jag har förstått det i alla fall.

Lejanna skrev 2007-12-13 14:02:22 följande:
    Omeprazol är väl detsamma som Losec (Mups) fast under annat produktnamn bara?
  • ALisaE

Jag har fått receptbelagd medicin utskriven, fick åka in på akuten med tryck över bröstet som visade sig bero på halsbrännan. Sen jag fick den medicinen har jag knappt haft en känning av halsbrännan, jätteskönt.

• Lindsley

Ohhh jag hoppas verkligen att Losec Mups kommer hjälpa mig för jag står inte ut!!!! Har bett min man köpa till mig idag så jag kan ta det när jag kommer hem ikväll!
    Tack för tipsen! Gaviscon fungerar inte längre! :(

Svar på tråden Ni med SVÅR halsbränna...