Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Annika:
    Hmm... jag är lite besviken. Idag har det bara blivit 9000 steg trots att jag gick både till och från jobbet. Trodde nog att jag skulle komma upp i mer.

Haha, jag skulle behöva ett helt gäng assistenter Men det kändes faktiskt bättre idag än i tisdags, då var jag riktigt låg. Idag har jag fått aningens bättre grepp om materielet. Tyvärr mår jag lite dåligt över alla grejer i klassrummet, men det är ju bara att acceptera. Det är inte MITT klassrum, jag kan inte begära att det ska se ut som jag önskar. Jag är ju överdrivet pedantisk så det kanske är nyttigt för mig att jobba i lite stök ett tag

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Men! Idag på AE-mötet vi hade, satt alla och mumsade smörgås och gofika medan jag åt bara en banan!! Heja mig

• Emeraldy
    Anna:
    Wow, vad snyggt!! Passar dig jättebra! Jag blir mer och mer sugen jag med Vad tyckte du om stället du var på? Personal, miljö, attityd osv?

Annica:
    Har de ingen skrivarlinje på Strömbäck? Eller det kanske är en ren journalistlinje?

Annika:
    Åh, vad skönt för dig att slippa tänka på Stockholms-jobb och liknande

Sussie:
    Hoppas du och Anders får det mysigt  Skellefteå

Idag på dagis lämnade Magnus Moa 45 minuter ungefär (han var kvar i huset) och det hade gått finfint. Men som vanligt blev hon arg när de skulle åka därifrån

Med mig är det okej. Det känns bättre och bättre på jobbet ju mer jag kommer in i det. Idag fick jag en så gullig kommentar. I matsalen stod plötsligt en liten tjej framför mig, som jag aldrig träffat förut. "Vad fin du är" sa hon till mig och gick sen därifrån
  • Emeraldy

Hej Linda! Kul att du tittar in emellanåt Vad spännande att läsa till specialpedagog! Jag blev riktigt nyfiken på Skapande svenska nu... Hmm... man kanske ska sätta sig på skolbänken i höst istället för att jobba

Nu är det läggdags på Länsmansvägen. Ha det!

• Emeraldy

Hihi, Sussie Moa säger Ea (Thea) om alla barn hon träffar, det är nog hennes samlingsnamn för alla kompisar

Idag har vi familjemysdag. Vi var på Sängjätten på Västerslätt på förmiddagen för att kolla på säng till Moa, men vi hittade inget av intresse där heller. Just nu lutar det åt att vi köper en "riktig" vuxensäng till henne, och bara sätter dit nån stödbräda.

• Emeraldy

Nu har jag börjat med Moas dagis-collage, älskar att pyssla med sånt Jag är dock glad att jag slipper sy den där dockan de ska ha - det får Magnus göra

Nu är det mellisdags, sen ska vi iväg ut en sväng till. Ska bl a köpa en pärm till Moa. De verkar vara jätteduktiga på att dokumentera och spara grejerna gör, på Moas förskola. Roligt

Den här sängen är jag lite sugen på till Moa, så fin Så får man väl bygga nån egen stödbräda.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59841721

• Emeraldy

Hejsvejs

Här är vi lata idag. Jag har suttit och läst i 1½ timme när Moa har sovit, mysigt. Nu måste vi nog ut och skotta lite snö skulle jag tro

Är det nån som vet hur man klistrar in bilder i tråden när man kör beta-versionen? Jag får det inte att fungera.

• Emeraldy

Ja, nu verkar det funka för mig också. De har ändrat nåt i beta-versionen för när jag provade sist (det är några dagar sen) gick det inte att kopiera bilden.

Vad mysigt ni verkar ha haft det, Sussie Jag är så extremt shoppingsugen så jag håller på att gå åt Måste nog göra nånting åt det snart  Fast jag vill inte köpa kläder, för jag får bara ångest då. Och Moa fick så mycket kläder i julklapp så det känns onödigt (men jag köpte två tröjor åt henne på MAXI igår kom jag på ) Nä, jag är mer sugen på att köpa inredningsgrejer just nu.
  • Emeraldy

Haha, Sussie, varför just jag och Anna? Jag kollar varken på Bygglov eller Let's Dance Men jag vet vem han är, men jag vet inte vem han har varit gift med. Annars brukar jag ha rätt bra koll på skvaller, det är ju sant förstås Annika brukar också vara en skvallertjej

Hade tänkt se Singing Bee, men hamnade i duschen med Magnus istället... Nu ska jag krypa ner och fortsätta med min Stieg Larsson. Imorgon är det dags för jobb igen. Magnus ska med Moa så hon får lämna blodprov imorgon. Jag är glad att jag slipper för det brukar inte vara kul

• Emeraldy

Åh, vad roligt för dig, Camilla - jag håller tummarna!

Och grattis, Annika och Anna till viktnedgången! Jag ska väga mig på onsdag för första gången på två veckor. Jag har inte kunnat äta så bra som jag velat, jag har inte orkat helt enkelt, men jag har ju rört på mig väldigt mycket mer. Och så har jag ju inte samma chans att svulla när jag är på jobbet som när man går hemma! Fast nyss vräkte jag i mig choklad och chilinötter, va fan, middagen var ju inte klar när jag kom hem - håller ju på att svälta ihjäl

Jag tycker faktiskt det känns riktigt jobbigt det här att både Magnus och jag ska jobba och Moa gå på dagis... Moa kommer få långa dagar på dagis (lämnas före 8 varje morgon och kommer nog inte kunna hämtas före 16 i alla fall). Hon kommer iofs vara hemma med mig varje onsdag så det får väl döva det dåliga samvetet lite. Men det känns tungt att få ihop pusslet tycker jag. Magnus ska till Stockholm två dagar nästa vecka och veckan därpå ska han med jobbet till Sälen 4 dagar. Jag vet att ni också har frånvarande män, men just nu tycker jag jättesynd om mig själv Jag har dessutom flera kvällsmöten inplanerade den närmaste tiden så när vi ska få nån slags lugn och ro det vet i sjutton...

Jag hatar att behöva stressa och laga mat direkt man kommer hem, är alltid svinhungrig då. Och så det här med Moas långa dagar... nä, det känns inte riktigt bra. Men förhoppningsvis kommer det funka för oss också, det funkar ju för alla er andra... Moa älskar ju att vara där också.

Svar på tråden Mina goa vänner!