Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Hmm... Mysko... Har inget att göra så jag kollade in era fotoalbum för att se om det fanns nåt nytt att kika på. Våra gallerier ser annorlunda ut! Jag och Sussie har en rullningslist medan ni andra har rubrikerna bredvid varann, som i gamla versionen. Hmm... Nu kommer jag ligga sömnlös i natt

Hoppas ni som ska ut och äta och på bio imorgon får skoj. Själv ska jag jobba på Sagolika (känns så där efter två skitdagar på skolan) och sen blir det 30-årskalas.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Tjolahopp

Det gick bra att jobba idag, det var rätt lugnt. Jag tror det var sista dagen, det lutar åt det. Jag har ju sagt att jag ställer upp så länge de inte hittat nån annan, men det lär ju inte vara så svårt. Jag har ju okcså sagt att de ska ringa om det krisar nån gång, såna kontakter måste man ju ha kvar

När jag hade slutat gick jag en sväng på stan och köpte 3 tröjor till mig och 1 till Moa. Hon fick jättemycket kläder i julklapp så egentligen behöver hon inte, men det var en så söt döskalletröja för bara 25 kronor, så då MÅSTE man ju slå till

Hihi, Anna, vilka sammanträffande med födelsedagar

Hoppas ni har det riktigt bra på bion och middagen. Vi ska strax iväg till 30-åringen.

Ha det.

• Emeraldy

Morrn morrn.
    Hur resonerar ni när era små är lite förkylda? Angående förskola tänkte jag, när låter ni dem gå och när håller ni dem hemma? Moa har blivit lite småsnorig, men som alltid när hon är "sjuk" så är hon lika pigg som vanligt. Samtidigt förstår jag ju att det såklart är skillnad på att vara på dagis från 8-16, jämfört med att vara hemma...Går ni efter feber eller allmäntillstånd? Moa kan ju ha feber men det påverkar henne inte det minsta. Man vill ju inte lämna henne där och så orkar hon inte, eller att de tror att hon ska smitta nån annan. Samtidigt känns det som vi skulle vilja låta henne vara där nu eftersom det är nu det börjar på "riktigt". Men det har ju gått så jättebra med inskolningen så för henne gör det nog ingen skillnad om hon är hemma några dagar... Hmm...

Osäkra mamman har talat

• Emeraldy
    Sussie:
    Imorgon blir en lite kortare dag, typ 8:30 tills efter hon har sovit, men inskolningen är klar. Eivor och vi tycker att det funkar så bra. På tisdag ska Magnus till Stockholm och jag kan inte hämta förrän 16, så då blir det en riktigt lång dag - första prövningen

Skönt att höra att ni resonerar som jag tänker kring sjuka barn

Skoj att ni hade skoj igår Blev det sent för er? Vart gick ni och käkade? Var filmen bra? Är lite avis att vi inte kunde följa med, även om vi hade trevligt vi också.

En till fråga från osäkra jag Annika tex, du jobbade väl bara 75% eller minns jag fel? Tog du ut föräldrapenning den dag du var ledig då? Jag tänkte på det här med SGI. Det har ju varit så viktigt sen de fyllde 1 år att man skulle ta ut 5 dagar i veckan, men nu kommer ju jag bara jobba 4 dagar? Rent ekonomiskt behöver vi inte ta ut föräldradag när jag är ledig på onsdagarna, men jag kanske borde göra det i alla fall om det påverkar SGIn? Vet ni hur det funkar?

Här är det hurtigt värre idag (ingen bakis ) På förmiddagen var vi och handlade på MAXI och nu är det storstädning när Moa sover (det är därför jag hamnar här ) och sen i eftermiddag ska vi tillbaka på Strömpilen och shoppa lite. Såg ett par jättefina fodrade regnbyxor på Lindex som vi ska köpa till Moa, hoppas bara de finns på Strömpilen.
  • Emeraldy
    Camilla:
    Ja, jag antar att det borde vara så.

Här blev det tyvärr ingen shoppingtur idag för vi fick besök. Trevligt det med

Det var min pappa med fru som kom förbi och då hade pappa med sig två foton på min farmor och farfar. Jättefina kort, och jag har nästan inga kort alls på dem (de är döda sen flera år) så det var jätteroligt att få
  • Emeraldy

Kikar in en snabbis. Jag läser allt ni skriver, men det känns aldrig som jag har ro att sitta och skriva. Sen har ju FL varit så fruktansvärt segt de sista dagarna så jag blir bara irriterad!

Idag är Moa och jag lediga (känns så lyxigt!). I eftermiddag ska vi till doktor Berit på sjukhuset för att se att medicineringen är okej.

Magnus är i Stockholm sen igår så jag fick verkligen prova på det nya livet med dagislämning, hämtning, handling och matlagning. Moa verkar fortfarande stormtrivas på dagis, känns så skönt Men igår när jag hämtade henne tror jag hon var rätt nöjd, för det var första gången hon inte har blivit skitförbannad för att hon ska hem.

Jag har inte ägt en pyjamas på flera år så här blir det mjukisbrallor på partyt (har knappt några såna heller Kommer kanske i mina fula "baggy-brallor")  

Här körs det för övrigt också på kondom. Jag vet inte vad vi ska göra på preventivmedelsfronten... Jag vill inte äta p-piller för jag inbillar mig att det är den som har gjort att jag har noll sexlust. Varken Magnus eller jag har egentligen nånting emot kondom, men jag är rätt känslig mot latex, så vi kör latexfria och de kostar ca 20 kronor styck Finns säkert billigare att hitta på nätet, jag ha bara köpt på Apoteket så länge. Det känns ju rätt ohållbart. Funderar kanske på spiral, men det känns inte helt bra det heller... Som jag känner idag skulle jag kunna sterilisera mig men med tanke på att jag ändå har några år kvar att kunna bli med barn känns det lite väl definitivt. T om jag kan ju ändra mig om några år angående syskon till Moa...

• Emeraldy

Jag har förresten gått ner 1½ kg på tre veckor, och det enbart av att jag har börjat jobba igen. Jag äter precis som vanligt (t om godis och läsk på vardagskvällarna) men jag har ju inte chans att småäta hela tiden som jag gjorde när jag var hemma. Och så går jag ju till och från jobbet de flesta dagar och det verkar alltså ge resultat. Roligt

• Emeraldy
    Sussie:
    Just onsdagar är ju Moa ledig och hemma med mig, så ska Conne leka med Moa är det ingen bra dag...

Camilla:
    Haha, nä, här blir det väl inte heller så mycket tumlande i sänghalmen så man kanske kan stå ut med svindyra kådisar Hoppas du hittar nåt annat jobb. Jag trivs som tur är på skolan jag jobbar på men jag känner fortfarande att jag vill hitta ett annat yrke.

Annica:
    Bra att du ringde. Jag har också telefonskräck så jag vet hur det känns.

Annika:
    Promenera går hyfsat faktiskt. Så jag försöker ställa in mig på att det är den typ av träning jag får köra med resten av livet (skitkul - not Fundersam) Simma skulle ju också funka, men då är det ju det där med badhus...
  • Emeraldy

Glömmer alltid nåt... Sussie; Vi ska upp på sjukhuset strax, annars hade vi gärna kommit

• Emeraldy

Men Annica då... Förstår hur du känner det. Jag blev också deppig när jag aldrig fick nån respons på mina jobbansökningar. Jag tycker du ska ta tag i det där med pluggandet i alla fall. Och sök det där jobbet som klassassistent!

Svar på tråden Mina goa vänner!