Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Sussie:
    Förstår att det blir heltokigt när Conne vaknar så tidigt! Här har vi turen att Moa ofta sover godkänt länge. På vardagarna vaknar hon strax före 7, men det beror nog på att det rör sig i huset då. På helgerna (som idag) sover hon ofta till 8.

Nu ska vi gå och fixa lite middag. Vi har precis pratat lite med mormor och mrofar i Uppsala via webkameran.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Suck, det tar upp emot en timme varje kväll för Moa att somna. Hon är inte arg eller ledsen, men hon har så himla svårt att somna. Lite drygt. Nu sover hon i alla fall, vet inte vad jag ska hitta på. Är ju bara blaj på TV.

• Emeraldy

Haha, jag skulle aldrig våga se en skräckis själv Jag ska sätta mig och kolla på Desperate Housewives.

• Emeraldy

Åh, vad Desperate Housewives är bra Jag har nästan helt slutat kolla på TV, på vardagar kan jag nog påstå att jag ALDRIG kollar. Men DH, Prison Break och Lost måste jag ju fortsätta se när jag har börjat

Nu kryper jag till kojs med Stieg Larsson!

• Emeraldy

Vad roligt det låter med en spelkväll, Anna! Allt för sällan Magnus och jag gör nånting sånt tillsammans. Kanske för att vi inte gillar samma slags spel

När det gäller "det gamla ljuva livet" så saknar jag det inte ett dugg faktiskt Men så är jag ju en gamm-kärring också Nä, festande saknar jag inte för fem öre. Möjligtvis att jag kan sakna att gå ut och äta med Magnus. Det gjorde vi väldigt ofta innan Moa kom, och det blir ju inte lika ofta längre.

Jag höll på att strypa vårt kattskrälle imorse Skrikandes Moa sov som en stock och så kommer Kisse in i sovrummet och börjar pipa och jama och då vaknar ju Moa på en gång och blir tvärpigg. Klockan var iofs 7, men eftersom Moa brukar kunna sova till 8 när vi är lediga kändes det surt i alla fall. Som tur är så är hon duktig på att leka själv på morgnarna så jag fick ligga och dra mig i sängen till 8. Så nu ska vi gå ner och äta frukost.

• Emeraldy

Hoho, här var det lugnt idag?

Jag har kollat på Miami Ink, ett av få program som jag kan fastna för om TV:n är på. Är så sugen på en tatuering, men jag är så feg Hemlis

• Emeraldy

Ja, de är grymma konstnärer, tatuerarna

Anna:
    Know the feeling - trist att vara själv.

Sussie:
    Det är okej, vi ska som sagt kanske till morfar med fru. Men slå en signal om ni hinner. Är vi hemma så är vi

Usch, vi har inte varit ut nånting idag. Det verkar ju vara jättefint väder, så man borde ju ta sig i kragen... Men först blir det lunch

• Emeraldy

Annika:
    Jag vet att det nog inte spelar så stor roll, men jag vill bara säga att jag tycker du är jättefin och jag tycker absolut inte att du ska ha dåligt samvete för att du unnar dig nånting gott emellanåt Hoppas du känner dig piggare imorgon!

Här har jag ångest för att vi inte har gjort nåt vettigt idag. Det var så fint väder så jag var både sugen på att gå ut och leka och att gå ner på stan. Hade också funderingar på att hälsa på min pappa och hans fru. Av planerna blev det nada Vi har bara strosat på här hemma, Moa och jag. Kanke det jag behövde iofs. Nu ska vi gå och duscha!

• Emeraldy
    Sofia:
    Men jisses, vilken söting Vem är det? Och jag tycker Viktor ska ha kvar sina troll-lockar, så det så

Agneta:

Camilla:
    Håller alla tummar jag har för dig imorgon

Här slocknade Moa ovanligt fort ikväll efter att ha gnällt sönder hela kvällen. Hoppas hon inte är på väg att bli sjuk...
  • Emeraldy

Anna:
    Det finns bara program, pogram är talspråk. Svenskläraren har talat

Jag har haft en riktig helvets-skitdag idag. Åh, vad gärna jag vill hitta ett annat jobb

Sen blir jag lite deppig över en grej. Låter kanske konstigt, men... Allt går ju så himla bra för Moa på dagis. Från dag 1 har hon stormtrivts och inte en gång har hon varit ledsen. Hon bryr sig inte det minsta när vi lämnar på morgonen, det är knappt att hon vinkar, hon har full fart in mot leksakerna. När vi hämtar på eftermiddagen blir hon iofs glad just när hon ser oss, men aldrig att man får en kram eller så. Sen blir hon tokförbannad när vi ska hem. Det blir liksom att vålda när man ska klä på henne och hon skriker som en tok. Det går alltid över på väg till bilen och sen är hon den solstråle vi känner. Självklart är jag glad att hon mår bra på dagis, men det känns ändå knepigt att hon liksom inte bryr sig om oss, förstår ni? Man är ju rädd att personalen ska börja fundera på vad vi är för en knepig familj eftersom hon knappt bryr sig om oss

Svar på tråden Mina goa vänner!