Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Shit, vad mycket det var att välja på almanack-sidan! Blir ju helt snurrig ju

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Haha, nä det förstår jag

Shit, jag hade också valt en grå med rosa text... Lite trist kanske... Har iofs inte bestämt mig riktigt än... Vi kanske har valt olika nyanser

Jag ska i alla fall skriva Sara på rad 1 och 2008 på rad 2.

• Emeraldy

Haha, nä, vi kommer nog inte jämföra almanackor så ofta

Ska göra en sista koll nu innan jag beställer!

• Emeraldy

Morfar med fru har varit här ikväll. Full fart Moa ska vara där en stund på lördag också, för Magnus ska också passa på att jobba då.

Sussie:
    Jag beställde till slut en mörkgrå med ljusrosa text. Skitsvårt att bestämma sig ju! Men de kändes jättefina, tack för tipset! Och vilken bra hemsida det var!

• Emeraldy

Vi har samma goda smak du och jag

Jag tog kalenderår 2008 nu när jag inte jobbar inom skolvärlden längre. Kanske är på tiden att jag gör en bättre affär än dig

• Emeraldy
    Anna:
    Jag tänkte precis samma som Annika att du skriver en hälsning från hela gruppen, utan att nämna namn

Annika:
    Jag tror Moa är den enda i vårt gäng som bara har mammans namn, eller? Vi kommer förmodligen aldrig gifta oss och det här med efternamn diskuterade vi faktiskt aldrig. Vi hade båda "tagit för givet" att Moa skulle heta Brodin - fråga mig inte varför. Jag minns att jag frågade Magnus nån gång om det kändes okej och han verkade inte "bry" sig så då blev det det! (Vad svårt det är att skriva hur man tänker och menar, så att ni andra ska förstå rätt!)

Jo, vi kommer nog gå till skolan om jag känner att jag orkar. Just nu är jag jätteöm i foten och även om det inte är en speciellt lång promenad till skolan känns det som ett maratonlopp just nu Fundersam Får se hur det känns imorgon. Kanske bara blir en tur till EXPO För UT ska jag!!

Åh, jag vill också börja träna igen! Är helpeppad (får se hur länge det håller i sig ) att börja på TRÄNA efter jul igen. Kommer kännas lite mysko bara nu när det måste pusslas med tider och så, eftersom Magnus tränar (eller har match) flera gånger i veckan. Förut kunde ju båda träna samtidigt.

Nä, nu ska jag krypa till sängs. Är helt kajko i hjärnan efter att ha suttit och begärt sjukpenning och föräldrapenning och alla datum bara snurrar runt i huvudet. Ena dagen sjuk, andra föräldraledig, tredje jobbar osv.
  • Emeraldy
    Sofia:
    Men åååååh, vad trist att inte ha VK till frukosten på morgonen!! Den tiden är helig för mig! Då ignoreras stackars Moa totalt

Ja, det här med mat på dagis hoppas jag kommer funka bra. Blir lite skraj bara då jag har stött på en del trådar här på FL där det pratas om förskolepersonal som tvingar barnen att äta upp, straffar dem genom att alla andra får efterrätt men inte dem osv. Skulle kännas jobbigt om man hade Moa på en förskola med helt annan syn på det än vad vi har här hemma.

Roligt att ni får finare kök
  • Emeraldy

Men shit, vad ni skriver när jag skriver! Hinner ju inte med ju

Ja, Camilla, så är det ju Hur känns det förresten att byta efternamn i vuxen ålder? Fick ni ingen identitetskris, ni som gjort det?

• Emeraldy

Sussie:
    Ja, ingen av er har ju ett direkt kort efternamn heller Och Cornelia är ju också ganska långt! Hon kommer slå rekord i långt namn!

• Emeraldy

Hmm... Vi äter typ aldrig frukost tillsammans nu för tiden. På helgen får ju alltid en av oss sovmorgon. Lite trist.

Det här med giftermål... Alla ni verkar ta för givet att ni ska ta killens efternamn när ni gifter er? Är det nåt ni pratat om eller är det bara så, att ni som sagt tagit det för givet? Camilla; Strindlund var väl ditt om jag förstod det rätt?

Svar på tråden Mina goa vänner!