Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Hej på er i tråden!
    Jag sitter fortfarande med en huvudvärk som inte är av denna värld. Känns rätt obehagligt. Vi har fått svar på Moas prover som visade att hon hade nån form av infektion i kroppen (nähä?) så det blir antibiotika fr o m idag.

Jag har haft tät mailkontakt med rektorn nu när jag varit borta och det verkar som hon prioriterar läget i min klass och det ska sättas in massa resurser nu, hoppas det ger nåt resultat.

Annica:
    Moa har i stort sett levt på apelsinjuice nu när hon har varit sjuk. Man får ju lägga alla "nyttighets-värderingar" åt sidan såna här gånger. Kommer nog bli lite tufft att gå tillbaka till vanliga vanor sen, nu när hon har vant sig att få juice...

Camilla:
    Det kommer säkert gå jättebra för Vinga. Som jag har förstått det är ju hon också en väldigt försiktig tjej, som Moa. Moa älskar ju förskolan och har tuffat på sig rejält sen hon började. Ska bli spännande att se hur det går att lämna henne på måndag (förhoppningsvis) efter hon då har varit hemma i nästan två veckor.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Jag har fått en inbjudan att vara med på ett Gangstar-party. Nån som sett några kläder därifrån? På hemsidan (www.gangstar.se) finns det inga bilder just nu (har förstått att vårkollektionen precis är på intågande).

• Emeraldy
    Sofia:
    Jo, Moa har fortfarande feber, men den är inte lika hög. Varken igår eller idag har hon kommit upp i 40 grader så hon är nog på bättringsvägen. Men fy fan, vad jag avskyr att tvinga i henne medicin

Vad rart att de fick göra hjärtan på dagis Jag tror Moa kommer må så bra av att få komma tillbaka dit!

Vad ledsamt med dagisplats, förstår att ni är besvikna Jag pratade med en mamma på vår avdelning för ett tag sen och hon sa att de hade varit på Matrisen i två år, i väntan på plats i Stöcke...

Agneta:
    Hur kommer det sig att ni får göra ett andra ultraljud?
  • Emeraldy

Varför blir det dyrare för er att ha honom på Matrisen?

Jo, nog är hon rätt less på att vara hemma nu

• Emeraldy

...tryckte iväg för fort. Idag var hon så arg och gick och skrek "kacka" hela tiden (jacka) och till slut kom hon till Magnus och sa "åka bil" vilket hon aldrig tidigare sagt

• Emeraldy

Jaha, du tänkte så! *blonda Sara*

Jo, sen hon började på dagis har hon börjat prata mer och mer. Hon är ju inte ens i närheten av de andra små pjöllertrollen, men det märks en skillnad. Idag sa hon t om en treordmening: Moa sitta här (Boa titta här).

Nu kom jag på en annan sak. Moa har börjat protestera mot att sitta i sin barnmatstol, hon vill sitta på en riktig stol när hon ska äta. Problemet är ju att hon sitter så lågt ner då. Visst borde det finnas nån typ av kudde att sätta på vanliga stolar så hon kommer upp lite? Nån som sett nåt liknande nånstans?

• Emeraldy

Njae, jag tror inte en Tripp Trapp skulle göra skillnad, eftersom hon just nu är inne i en period då hon ska göra allt precis som jag och Magnus... Sen så tycker jag nog inte det är värt priset nu när hon faktiskt kan sitta på en vanlig stol Hemlis 

• Emeraldy
    mamma till Viktor skrev 2008-02-14 20:45:42 följande:
    Haha jag visst är det gulligt när dom härmar precis allt
    ...och rätt jobbigt ibland Men visst, det är verkligen charmigt när man ser hur hon ska härma allt vi gör. Ibland ser hon så koncentrerad och allvarlig ut så man bara har lust att pussa sönder henne
  • Emeraldy

Annika:
    Hon ska få penicillinet tre gånger dagligen i 10 dagar... Känns skitjobbigt, för hon springer ju iväg gallskrikandes bara hon ser sprutan Vi har provat hälla det i en liten mugg också, men hon genomskådar oss direkt

• Emeraldy

Agneta:
    Ja, just det, nu minns jag att du pratade om ett ev snitt!

Svar på tråden Mina goa vänner!