Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Linda:
    Vad roligt för dig att du fått ett fast jobb!

Annika:
    Wää, vad läskigt att vaxa benen, det har jag aldrig vågat

Sussie:
    Det är aningens bättre med mig idag så jag hoppas att vi alla är på bättringsvägen. Dock stannar jag hemma imorgon, med hänsyn till Annika eftersom jag fortfarande är rätt snorig och hostig. (Och det är lugnt, Annika - det känns helt okej, jag lovar!)

Imorse skulle vi tvinga i Moa penicillinet igen och det är så fruktansvärt Det slutade med att jag brast i gråt och då kommer mitt underbara lilltroll och kramar mig och stryker mig på kinden. Hon ville trösta mig trots att det ju är henne det är synd om  Det känns som vi begår övergrepp på henne

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Just det, Annica, jag har hittat några Gangstar-trådar redan, tack ändå

• Emeraldy
    Annika och ni andra vaxvana tjejer :
    Hur länge håller sig benen fina efter en vaxning? Måste ju vara rätt smidigt ändå inför en semester! Kanske värt smärtan... Var gjorde du det?

Camilla:
    Usch då Hört nåt mer?

Jag har också tryck över bröstet med jämna mellanrum. Fruktansvärt obehagligt och gör skitont. Jag uppsökte läkare en gång i tonåren och han sa att det förmodligen berodde på stress.

Haha, här har vi också en pommes frites-älskande tjej. Eller snarare dip-älskande, för hon dippar pompan och suger av dipen
  • Emeraldy

Nu har vi sålt Moas spjälsäng Satte ut den på förmiddagen och nu kom ett ungt jätterart par och köpte den. Skönt att bli av med den, vårt förråd svämmar över trots att vi hade storrensning i somras. Vi måste verkligen ta tag i och sälja lite av Moas gamla kläder (lite vill jag spara av nostalgiskäl ) och leksaker. Jag är absolut ingen spara-människa, även i förrådet vill jag ha sparsamt och snyggt!

Jo, nog är det många sjuklingar i farten alltid... Hoppas verkligen att ni klarar er, Annika!!

• Emeraldy

Sussie:
    Nej, vi ska ju köpa en MALM på IKEA har vi bestämt, så hon sover bara på en madrass på golvet än så länge

Camilla:
    Skönt att allt är "bra"!

Vi håller verkligen på att bli tokiga när det gäller Moa och hennes sömn. Varje kväll måste nån av oss ligga bredvid henne i ungefär en timme innan hon somnar. Sen vaknar hon flera gånger innan vi går och lägger oss (alltid minst en gång i alla fall) och då måste nån av oss ligga där igen, i typ en kvart. När vi väl har lagt oss orkar vi inte vara hos henne utan då får hon komma till oss, vilket ofta blir redan vid 22-23. I praktiken innebär detta att Magnus och jag har noll tid för vare sig sexliv eller bara mys och umgås. Skitjobbigt är det och jag vet verkligen inte vad vi ska hitta på. 5mm hävdar jag fortfarande inte fungerar på Moa. Vi har ju provat några gånger, men hon är så hysterisk och att lämna henne så tills hon själv skulle somna (av ren utmattning) skulle förmodligen ta flera timmar och då känns det som ren barnmisshandel.

• Emeraldy

Det har väl varit det positiva när Moa varit sjuk; att hon somnar på ett par minuter Nu när hon är piggare igen så är det samma gamla visa. Dessutom har hon börjat dissa den förälder som är där. Alltså, är det jag som lägger henne, sitter hon och skriker efter pappa och tvärtom...

Nä, nu ska jag plocka fram lite ostbollar och Coca cola. Jag har ju aldrig fattat vitsen med Let´s Dance. Istället har jag tagit klivet in i den riktiga kärringvärlden och börjat kolla på På spåret

• Emeraldy
    Tuttie skrev 2008-02-15 19:57:10 följande:
    Sara. Gammkärring Men vi tycker om dej ändå!
    Kyss
  • Emeraldy

Annika:
    Vad fint det låter när du berättar om din och Nellies myskväll

Sofia:
    Moa pratar ju inte heller mycket (och hon var ju dessutom sen grovmotoriskt som bekant...). Det är mycket hon säger likadant, men det betyder olika saker. Man måste helt enkelt känna henne och läsa in vilken situation det är. Kacka t ex betyder både anka, kaka, macka och jacka. Gocka/Gacka är docka och haklapp (!) osv Lite intrssant bara vilka ord Viktor kan; däck och traktor tror jag det dröjer innan Moa säger

• Emeraldy

Åh, jag skulle också vilja gå på stan! Jag har inte varit utanför dörren sen i söndags Har fortfarande sprängande huvudvärk och är jättesnorig, så det blir nog lugnt i TV-soffan framför skidskyttet.

Ikväll är det äntligen Melodifestival igen!!!

• Emeraldy

Moa har ju aldrig fattat det här med TV, hon kan se typ 3 minuter och sen går hon och gör nåt annat. Men i morse satte vi på TV:n och då var det Bamse, och då satt hon så pass länge att vi hann göra annat  *heja Bamse*

Usch, Moa ramlade från en stol idag. Hon står alltid på en stol vid diskbänken när vi lagar mat. På nåt sätt snubblade hon när hon skulle ner, så nu har hon världens blånad i pannan. Det blev ingen riktig bula, men det ser inget kul ut i alla fall

Svar på tråden Mina goa vänner!