• Anonym (hatar mig!)

drar skinnet nånsin ihop sig????

Finns det nån mer än jag som verkligen mår fruktansvärt dåligt över allt det överflödiga skinnet som är kvar på magen efter graviditen? Jag gråter verkligen över min mage varje gång jag ser den. Jag HATAR den dallriga klumpen som sitter mitt på min kropp och ibland vill jag bara ta en kökskniv och skära bort allt det överflödiga själv!

Nån som har lite äldre barn och kan tala om ifall det drar ihop sig nån gång eller kommer jag alltid att se ut såhär? Jag har två barn som är 3 år och 9 månader. Båda graviditeterna har jag gått upp drygt 20 kg och sedan gått ner ganska fort igen till min vanliga vikt. T.o.m när jag var gravid med min nr 2 så var det överblivet skinn under bebismagen som min pojkvän brukade dallra med och skratta åt tills han insåg att jag verkligen blev ledsen på riktigt.

Jag skiter i att brösten hänger och att min rumpa blivit bredare än innan, men just detta skinn på magen (och även gäddhäng då jag fick väldigt stora överarmar) gör att jag tvekar över att bli gravid igen. Något som både jag och min pojkvän verkligen vill..
    Jag vet att detta låter ytligt, men för mig är det en jättestor grej!!

Jag tränar på gym tre gånger i veckan och smörjer in mig med firming bodylotion varje dag, men inget hjälper..
    Jag är desperat!!!!!

Nån som har något råd?????
    Eller vet vad en bukplastik kostar?

• Svar på tråden drar skinnet nånsin ihop sig????
  • lillvilda

jag tycker att det värsta är att magen är rynkig. min bristningar har börjat blekna lite så de ser inte fullt lika illa ut även om de syns väl. Om jag drar in magen blir det rynkor runt naveln och under under putmagen/hänget. Min mage ser ut att tillhöra ne kvinna på 70 år. Just nu känner jag inte sånt depp över magen bara när jag ser den men i höstas skulle vi åka utomlands och då var det jobbigt. Jag har alltid varit rätt smal så jag hade massor av små trekantbikinis men nu kan jag inte längre ha dom. Så fast jag fortfarande är rätt smal så fick jag ge mig ut på badräkter och allt jag hittade var tantanpassat och jag var gråtfärdig. Låter skit fånigt jag vet. Jag hittade aldrig nån snygg badräkt och jag badade i linnen hela resan. Jag kände mig begränsad för jag ville inte sola för då visade jag magen osv. Jag antar att man vänjer sig det känns ju redan bättre nu än i somras men det tar nog tid.

• E81

Jag tyckte att ´det såg värre ut med baddräkt än med bikini, för med baddräkt så blev det som att man ramade in magen. Det bara skrek "titta på mig!!" om allt det överflödiga skinnet där innanför. Så jag använde faktiskt bikini i somras och trivdes bättre med det. Men det kanske hör ihop med att jag inte orkar bry mig om skrynklet och själva bristningarna utan vill dölja hänget?

Ja, 70000 för en bukplastik känns ju ganska definitivt och man har ju ingen aning om ifall man vill ha ett till barn senare. Men just nu är jag tveksam till om jag ens vill ha två barn så skulle jag, mot all förmodan, vilja ha ett tredje barn om tio år så får det vara värt de pengarna. =)

Världens finaste Anton har blivit ett år! *Anton* 19/6-06
  • E81

Jag har funderat över det där med betald bukplastik - har hört någon gång att människor som gör gastric bypass operation får bukplastiken betald av landstinget om den lösa huden på magen hänger. Kan tycka att det är j***igt orättvit om någon som redan kostat landstinget pengar genom en viktoperation även ska få skönhetsoperationer efteråt betalda. Vet inte om det är så, men det känns inte helt rätt att vi som absolut inte kan rå för vårt häng ska få betala för bukplastiken själva...

Världens finaste Anton har blivit ett år! *Anton* 19/6-06
  • Anonym (mage)

nä landstinget betalar inte för sådana operationer längre utan man får stå för det själv. Det jag menade vara att om man endast har bristningar tex på magen under naveln så kan dessa försvinna med överskottshuden (om de sitter på överskottshuden så att säga) när man opererar sig.

• Anonym (hatar mig!)
    lillvilda skrev 2007-12-18 21:33:19 följande:
    jag tycker att det värsta är att magen är rynkig. min bristningar har börjat blekna lite så de ser inte fullt lika illa ut även om de syns väl. Om jag drar in magen blir det rynkor runt naveln och under under putmagen/hänget. Min mage ser ut att tillhöra ne kvinna på 70 år.
    Precis!!!! Det är precis så jag känner!!! Och det är ju inte det mest attraktiva man kan tänka sig.. Jag sa oxå adjö till mina trekantsbikinis och köpte en baddräkt. Sket totalt i att sola magen för den skulle jag ju ändå inte visa för någon!
    Tyckte faktiskt att baddräkten höll magen på plats lite. Den dallrade inte och man såg inte så degig ut. Hellre tas jag för lite mullig men fast..

Bristningarna kan jag faktiskt se charmen i, att det kostade på att föda barn... Kan t.o.m vara lite stolt över dem nu när de bleknat lite och inte lyser lila. Men hänget och huden och just att det blir den där kärringmagen.. Nä, VILL INTE!!!!
  • Anonym
    E81 skrev 2007-12-18 21:50:07 följande:
    Jag har funderat över det där med betald bukplastik - har hört någon gång att människor som gör gastric bypass operation får bukplastiken betald av landstinget om den lösa huden på magen hänger. Kan tycka att det är j***igt orättvit om någon som redan kostat landstinget pengar genom en viktoperation även ska få skönhetsoperationer efteråt betalda. Vet inte om det är så, men det känns inte helt rätt att vi som absolut inte kan rå för vårt häng ska få betala för bukplastiken själva...
    Men för viktopererade handlar det sällan om en skönhetsoperation. Då handlar det oftast om att man får så pass mycket hud som hänger att det blir stora medicinska problem som t.ex. svamp därunder. Man får ju inte en operation direkt heller utan man ska iaf stå stabilt i vikt ett par år för att ge huden en chans att dra ihop sig. Det är liksom lite skillnad på att på egen hand gå ner 20 kg än om man då genom operation går ner kanske 60 kg. Det blir garanterat mer överskottshud om man går ner 60 kg på 1-1,5 år. Jag har redan nu ett häng på ca 7-10 cm så du kan ju tänka dej hur mycket huden kommer att hänga om jag går ner 60-70 kg.....
  • Anonym (hänget)

Jag har också skrynkligt häng på magen, så tråkigt.
    Tänker på det jämt.
    Är smal förövrigt, men har en degig och skrynklig mage(ser ut som en skrynklig gamal tant mage).
    Har varit i kontakt med en klinik i Falköping.
    Det kostar ca 44000kr för en stor bukplastik, vilket innebär att man "fixar" magen upp till revbenen, en ny fin navel får man med.
    Det är en stor operation, men jag vill så gärna göra den(får nog ta ett banklån och fixa en fin mage.
    Resultatet beror på hur magen ser ut.
    Har man "BARA" löst häng blir magen oftast fin och platt.
    Alla bristningar försvinner ej om man har dem högt upp.

Har testat alla möjliga typer av salvor utan resultat

Funderar starkt på att göra en bukplastik.
    Maken tycker jag är dum och fåfäng, men jag gör detta för mig själv, för att jag ska trivas och må bra.
    Trodde inte att jag skulle känna som jag gör, har alltid sagt att man har ju fått något fint för det(alla fem fina barnen), men jag vill så gärna ha bort hänget.

• Anonym (hatar mig!)

Tror inte att man kan förstå hur det känns om man inte varit där själv..
    Alltså, det är jättelätt för andra att säga att man är fin som man är. Klart att jag blir glad när min sambo säger att han tycker att jag är det finaste och sexigaste han vet, men det är ju inte för att HAN ska älska mig som jag vill ha en fin mage (för fan ta honom om han skulle dumpa mig pga den, han vet ju vad som kommit av det), det är ju för att JAG ska kunna tycka om mig!!!

Om det bara varit att magen varit ful och rynkig så hade jag väl kunnat leva med det, men det är ju just degen oxå. Att den inte är i proportion med resten av kroppen.. Att köpa byxor är värst.. Visst kan jag knäppa 38:an, magen är ju hur mjuk som helst.. Men det blir ju en sån "underbar" bilring över linningen. Istället behöver magen en 42:a, som inte sitter åt och skär in, men heller inte sitter uppe.. Och dessutom är för stor på resten av kroppen.
    Är det så för er med?

Likadant med tröjor, men som tur är har ju modet varit väldigt generöst just över magen.. Fasar för att korta tröjor som visar naveln ska komma tillbaka..

44000 låter ju väldigt mycket bättre än 70000.. Jag tar verkligen gärna banklån.. Får man det, eller måste de godkänna anledningen??? Nån som vet?

Måste bara säga att jag är så himla glad för att det blev så bra uppslutning i den här tråden. Känns så skönt att kunna diskutera detta med folk som verkligen förstår och inte bara tycker att man är ytlig och töntig!!!

Tack!! Kram!!

• 1 och 1 är 3
    E81 skrev 2007-12-18 21:50:07 följande:
    Hej! Måste slänga in en kommentar här Har en vän som gjort en bypass. visst, man kan tycka att hon kostat landstinget pengar men ja, de behöver vi inte diskutera. Op resulterade i att hon gick ner från 150 till 60 kilo, i runda svängar. Hon fick då MASSOR m överblivit skinn på magen precis som du skriver ock anledningen till att hon fick en bukplastik betald va för hon besvärrades av konstant svamp. Hon har även op brösten, kanske kunde hon fått dessa oxå betalda men hon valde att inte ens ta upp ämnet utan betalde glatt själv. Finns det en vettig anledning så anser jag att man borde på en bukis betald men "bara" för att magen blivit hångig av graviditetet de e jag lite negativ till.
  • Anonym (hänget)

Jag tror inte att man behöver tala om för banken varför man vill låna pengar, annars kan man ju dra en vitlögn(behöver en ny bil
    Det finns även flera klinker som har någon typ av lån tror att det heter infomedic.

Även jag tycker det känns skönt att se att det finns fler som känner som jag. Någon som kan förstå hur det känns och inte tycker man är dum och fåfäng.

Svar på tråden drar skinnet nånsin ihop sig????