• Anonym (hatar mig!)

drar skinnet nånsin ihop sig????

Finns det nån mer än jag som verkligen mår fruktansvärt dåligt över allt det överflödiga skinnet som är kvar på magen efter graviditen? Jag gråter verkligen över min mage varje gång jag ser den. Jag HATAR den dallriga klumpen som sitter mitt på min kropp och ibland vill jag bara ta en kökskniv och skära bort allt det överflödiga själv!

Nån som har lite äldre barn och kan tala om ifall det drar ihop sig nån gång eller kommer jag alltid att se ut såhär? Jag har två barn som är 3 år och 9 månader. Båda graviditeterna har jag gått upp drygt 20 kg och sedan gått ner ganska fort igen till min vanliga vikt. T.o.m när jag var gravid med min nr 2 så var det överblivet skinn under bebismagen som min pojkvän brukade dallra med och skratta åt tills han insåg att jag verkligen blev ledsen på riktigt.

Jag skiter i att brösten hänger och att min rumpa blivit bredare än innan, men just detta skinn på magen (och även gäddhäng då jag fick väldigt stora överarmar) gör att jag tvekar över att bli gravid igen. Något som både jag och min pojkvän verkligen vill..
    Jag vet att detta låter ytligt, men för mig är det en jättestor grej!!

Jag tränar på gym tre gånger i veckan och smörjer in mig med firming bodylotion varje dag, men inget hjälper..
    Jag är desperat!!!!!

Nån som har något råd?????
    Eller vet vad en bukplastik kostar?

• Svar på tråden drar skinnet nånsin ihop sig????
  • Anonym

Jag kan inte svara på om huden drar ihop sig, det är individuellt men har huden blivit rejällt uttöjd så kommer det inte gå tillbaka. Det jag vill säga är att var inte rädd för att bli med barn igen! Det är det ni vill!

Om inte huden drar in sig och bukplastik är aktuell så är det ju bra att ha fått alla barn man vill ha innan. Kanske känner du annorlunda om du får fler barn.

Kramar till dig. Hoppas du får bättre svar om huden än vad jag har gett.

• lillvilda

jag kan tyvärr inte hjälpa dig men jag kan säga att det är fler som är i samma situation. Efter jag fick min son för 7 månader sedan så står jag här med en otroligt stygg mage.Innan jag fick min son hade jag en väldigt platt mage och den var faktiskt riktigt snygg, jag gick upp 13 kilo när jag var gravid och fick en mage som var enorm till min lilla kropp. Sen fick jag dessutom bristningar över hela magen så min mage kan aldrig bli sig ens lite lik igen.

Trots att jag gått ner nästan all vikt så har jag en randig mage med löst skinn, det liknar lite en vetebröds deg. Jag blir ledsen när vänner som inte fått bristningar och har hud som dragit ihop sig får det att låta som att bara man tappar sin vikt så är man sig lik igen. Men jag har varit lika duktiga som dom med att tappa vikt men jag kan inte påverka att magen inte blir platt för de.

• Anonym (hatar mig!)

Lillvilda: Precis så känner jag oxå!!! Jag har kämpat mer än de flesta, gått ner mina kilon och tränar och äter rätt och smörjer in mig och allt. Och jag blir så avundsjuk på kompisar som inte gjort ett skit men bara fått tillbaka sina snygga magar igen. Innan hade jag magmuskler och nu bara en kärringmage som jag kan ta tag i och flytta runt. När jag ligger på sidan ligger den som en klump bredvid mig nästan..

• Diorlover

samam här. vet ej om d drar ihop sig. min väninna fick inga märken på kroppen alls. två dagar efter förlossningen kom hon i sina vanliga kläder. FUSK! dock hade hon värkar i tre dygn och blev mkt sydd. och jag ahde en jätte lätt och snabb förlossningen och fick en ytlig brisning som ett rivsår..

• Anonym (hatar mig!)

Med andra ord är det kört... Skulle det ha dragit ihop sig så hade det redan gjort det.. Det blir alltså hel baddräkt varenda sommar framöver
    Farväl lågt skurna jeans..

• Anonym (huuud)

Förstår precis.
    Är liten i kroppen annars, 50 kg 160cm och har varit gravid fyra gånger och gått upp ända till 23 kg. Gått ner allt tillbaka varje gång och skinnet hänger som bara den. Naveln sitter liksom fast där långt in men en massa skinn hänger runtom och man kan dra ut många cm lös hud...usch det är hemskt och äckligt men vad kan man... Huden känns så grå, död och livlös och att få en platt brun mage kommer inte att hända i mitt liv. Det är säkerligen väldigt olika hur skinnet drar ihop sig och vissa har sådan otur att det inte nästan drar ihop sig alls.

• Anonym (huuud)

Jo det där med baddräkt är alltid ett dilemma, finns inga snygga alls. Bikini är ju inte att tänka på, alla skulle ju tro att man har någon konstig sjukdom

• Diorlover

Min moster fick sin bukplastik betald av landstinget för hon mådde så dåligt då hade hon fött tre barn.och pendlat i vikt upp och ned

• Anonym

Jag gjorde stor bukplastik 70.000

• Anonym (huuud)

Anonym: är det värt pengarna?

Svar på tråden drar skinnet nånsin ihop sig????