För oss med barn som inte sover!!!
omega3=fiskleverolja, ges i kapslar till barn över 1 år och tar bort udden av rastlösheten, kan verka lugnande.
Vår bvc-läkare sa att han kunde skriva ut sömnmedel (vet dock ej om det var theralen han menade) när V är 6 månader. Bu har vi bytt bvc och ny läkare som vi ska träffa om en vecka så får vi se vad han säger. Jag vill dock INTE ge sömnmedel i första taget (lägger ingen värdering i vad andra gör, har full respekt för era val!. Iså fall testar jag hellre SHN först. Visst min dotter vaknar allt från 5 till 10 ggr/natt men hon är RELATIVT lättomsövd (just nu). Det är dagarna som är värst tycker jag. Då är det ett h**te att få henne att somna. Likaså nattningen. Då vaknar hon varannan minut i en halvtimma och sedan var 30:e minut i ett par timmar (i värsta fall).
Och på tal om det undrar jag om fler har samma problem, dvs att barnet somnar men vaknar igen efter 2 min, somnar om igen(efter hjälp) men vaknar efter 2 min och håller på så i typ en halvtimma innan hon/han somnar in en längre stund för natten? SÅÅ frustrerande!
Har aldrig hört förut att barn somnar/vaknar stup i ett, de flesta verkar somna in och somnar för gott en längre stund?
Mamasnest, oj hoppas ni hittar tillbaka till den goda sömnen, kör på med ramsan så ska du se att ni kommer tillbaka. Har hört det förut att kuren kan få bakslag vid sjukdom så du gör inget fel!
Vad läskigt med branden! Hoppas de har ordentlgia säkerhetsanordningar??
Jag ska ALDRIG mer skriva att våra nätter är okej. I två nätter har hon vaknat varje eller varannan timme, bökar i sängen, vrider och vänder sig åt alla håll, gnäller och gnyr. JAG BLIR TOKIG! ÄR så trött så jag ser syner snart. Så här kan vi inte ha det, hon är helt mörk under ögonen. Och JAG MED!
Jag längtar efter att börja kura henne så vi kan få sova nån gång!
Anna Wahlgren menar att kl 4 till 6 är det vargtimman som spökar. Kan nog stämma, här är det också tjo och tjim runt den tiden. Blää
el skåpet,
en enda kommentar till dig:
vilken trist attityd du har mot oss föräldrar som gör det bsäta för våra barn. Jag är så himla trött på att folk tror att man är stissig eller nervös eller på annat sätt orsakar sitt barns sömnproblem. Vissa barn kan helt enkelt inte sova, så enkelt är det och inte ens en filbunke till morsa/farsa skulle hjälpa.
Ge oss sömnslösa lite andrum här och lägg ner att ifrågasätta vårt föräldraskap.
Applemum, ursäkta att jag tjatar
Men upplever du inte att du väcker H när du bekräftelseramsar?