• Pasadena

För oss med barn som inte sover!!!

mamasnest,
    det låter ju jättebra att det går framåt och så snabbt dessutom! Hur brukade du/ni natta er dotter? Somnade hon vid bröstet tidigare?

Min lillfissa har sovit uruselt och det är iofs inte konstigt. Hon äter jättedåligt och hostar massa slem och kräks emellanåt av hostan. I går var hon vaken från 8 på morgonen till 21 på kvällen

• Pasadena

Hur sov hon på dagarna? Alltså sov hon längre stunder (innan kuren)?

Nja vi har inte fått nån hostmedicin men jag ska ringa och höra om vi kan få det.

• Pasadena

Fy f*n vad jag hatar våra grannar just nu :-{ de kör med en borr och har gjort HELA jeffla morgonen så lillfis har inte kunnat sova alls. Hon höll på att somna flera gånger i min famn men så satgte de igång. Inte är det hela tiden heller utan precis när man tror de är klara så sätter det igång igen.

Applemum GRATTIS på din födelsedag vännen

• Pasadena

bussig hur får man dem att hosta upp slemmet, här åker det bara hiss hela tiden.

Sorry för ot-inlägg

• Pasadena

men hon ligger ju på mage..hon kan ändå inte spotta ut slemmet

• Pasadena

mamasnest, åhh jag är såå avis. Har inte sovit på 3 dygnt och kan knappt minnas hur det var att få sova sammanhängande!
    Blir jättepeppad att kura men det går ju inte nu när hon hostar så dant..

• Pasadena

Beccis, ja jag håller med. Jag satt barnvakt åt en bekants barn och när jag kom dit så ville han gå samtidigt som sin pappa varpå pappan säger "nej du kan inte följa med för du är sjuk och kommer smitta alla andra, Pasadena och V är här med dig en stund". Öhh?? där satt jag med Vilma och hade ingen aning om att han ens var sjuk, då hade jag aldrig sagt ja åt att sitta barnvakt. Men hur f*n tänker man?

• Pasadena

Jag fick tipset att ge socker så det ska hon få. Kan man ge saftsoppa istället, som är lite mer trögflytande?

• Pasadena

Här sovs det också jättebra inatt men jag undrar om det inte var hostmedicinen som gjorde det (mollipect) Hon vaknade inte alls av smällarna Hon som vaknar av minsta knyck annars.

Ang fiskleverolja så känner iaf jag mig lite osäker io matt de avråder till barn under 1 år. Det är väl för att den är för stark för bebisarnas outvecklade lever/njurar?
    Jag skulle kollat upp det väldigt noga innan jag testade. Jag frågade iofs på hälsokost och de sa att man kan börja när barnet äter vanlig mat, men jag vet inte..

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!