För oss med barn som inte sover!!!
Det är väl inte fjantigt att bli sjukskriven för att man inte sover! Hade dina sömnlösa nätter berott på dig själv hade du inte sagt så va?
Parrelation??? Är inte det när man tar varsitt barn och försöker se till att få tillräckligt med sömn så att man kan rycka in och hjälpa den andra om han/hon inte fått sova?
En sådan parrelation har vi och den är underbar!
Alltså snart sätter jag mig ner och grinar.
Så fort jag tror att ungarna håller på att friskna till så blir de sjuka igen. Sonen såg så pigg ut tidigare men när jag tog tempen så var den 39,6 än.
Lillan kräktes innan jag la henne så nu sover hon på tom mage. Vad fan gör man??? Jag kan ju inte ta med hela bunten till sjukhuset heller. Hopas att jag får sova i natt igen, jag antar att jag borde väcka lillan och få i henne vätska, men hoppas att de andra sover.
Ursäkta mitt gnäll men jag stupar snart.
Lillis05: Jag tänker också lite som du angående ålder på barnet osv. Jag avvaktade med lillan pga just detta men när hon vid halvåret sov sämre och sämre blev jag livrädd att hon skulle bli som storasyter. Min mellantjej sover ganska bra nu men det har precis vänt och hon är 2 år. Bara för några månader sedan sprang jag upp med henne mer än lillan på nätterna och jag är fortfarande rädd att det ska börja igen. Lillan har aldrig krånglat så mycket med sömnen som storasyster gjorde och jag var så lycklig när vi låg på BB och hon sov 2 timmar i stöten, lyx!
För oss har det alltså handlat mer om skräcken att lillan ska bli som storasyster än hennes "sömnproblem", hon kanske hade börjat sova bättre av sig självt om vi hade väntat. Med mina erfarenheter vågade jag inte chansa...
Pasadena: Alla barn är olika och bara du känner ditt barn bäst. Dessutom har vi vuxna olika behov att sömn och fungerar inte du pga sömnbrist är du ingen bra mamma.
Jag tror att Lillis mer syftar på alla de mammor man ser här på FL som klagar över att deras nyfödda vaknar ett par gånger varje natt eller inte sover till kl 10 på morgonen.
Det finns mååååånga av dem här på FL.
Vi vill ha dig kvar, du har ju massor av bra idéer att bolla med oss!