-
Upplever du att det är svårt att ha dem i samma rum? Min stora tjej sover ju bra nu och är inte lättväckt alls längre har vi märkt.Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-18 08:51:54 följande:Ja du förlorar ju inget på att testa!
Det är mycket därför jag tror på det.
-
Om de sover i varsitt rum kanske de inte vaknar samtidigt?!Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-18 10:33:51 följande:Mamasnest:Jo våra väcker varandra ibland men inte jämt men de sover ju som krattor med båda två. För dig blir det säkert annorlunda om den äldre sover bra menar jag. Hm vi kanske borde ha våra i varsina rum men jag tycker det är så svårt att lägga dem själv då samt att lugna dem på natten om de vaknar samtidigt. Men även jag ska ta mig en funderare...vi har ju haft dem i varsina i omgångar fast med en vuxen i varje med och vi kanske väcker dem också.Applemum:Önskar dig all lycka och hoppas ni får fortsätta sova -
Jag tror att jag blir tokig!
Nu har jag varit ensam med barnen i 2 veckor i morgon och sett fram emot lite hjälp och avlasting på tisdag, då blir sambon erbjuden övertid i en vecka i Skottland från torsdag nästa vecka.
Det innebär att han kommer hem kl 23 på tisdag och åker onsdag morgon igen. Jag vet inte om han tar det eller inte men det är grymt bra betalt så det är svårt...
Är det meningen att jag aldrig ska få sova???
-
Ha ha, jag brukar faktiskt småle lite när jag tänker på att lillans skrik måste höras upp till grannarna, de stör alltid oss annars.Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-18 12:22:17 följande:Nej det är sant men som de skriker så vaknar ju hela huset hahaHm tråkigt med övertiden men pengar behöver man ju alltid. Suck
-
Det här känns inte som vidare tröst just nu, men försök att komma ihåg att det här inte varar för evigt. Väldigt få barn fortsätter att skika och inte sova upp i ålder.Fusion skrev 2008-01-18 12:42:28 följande:fy fan vad less jag blir ...nu fick jag ett smärre utbrott här hemma orkar fan inte höra mer skrik snart ..är det inte sömnlösa nätter med skrik så är det skrik hela dagarna vad fan man än gör skriker han , kan inte ens lägga honom ifrån sig 10 minuter så man kan duscha eller gå på toaletten..är det ett jävla monster man har fått som gör allt för att man ska tappa humöret och bli ilsken kan man inte ha fått en normal unge för , ge mig tips på hur man ska få han att bara för en dag vara som ett vanligt lugnt barn som jollrar och kan ligga en liten stund för sig själv innan han blir en pappa mindre..
Kom också ihåg att han inte gör det för att djävlas mot dig utan för att han inte kan kommunicera bättre, när han kan berätta för dig var som är fel blir det också lättare.
Är det bara när han ligger ner som han har svårt att sova? Hur sover han i bilstolen? -
Fusion: Anledningen att jag frågade om bilen var sovställningen. Som sagt, min mellantjej hade ju reflux, därför sov hon ju knappt alls. Sittandes i bilstolen därmot gick bra eftersom hon då inte fick sura uppstötningar. Anteckna allt sånt du kommer på, kanske anledningen är medicinsk ändå?!
-
Fusion: Jag känner mycket väl till vreden som kommer när man inte får sova och inget verkar duga, då säger jag högt till mig själv att det inte är riktat MOT mig även om det känns som det när man är den som får ta det. Detta är naturligtvis sånt som alla vet, men det kan lätta lite att säga det till sig själv.
En annan sak jag fått lära mig när allt känns tufft är att förflytta tanken ut ur kroppen och titta ner på dig själv. Försök att föreställa dig hur det ser ut uppifrån, upplevs det lika jobbigt då eller är det våra känslor som förstärker det jobbiga?
-
Ok, då har ni ju i alla fall provat... Glöm bara inte att det går över och det kommer relativt snart att bli bättre. Det är så svårt med första barnet eftersom man vet att det kommer att bli bättre men man inte har upplevt det. Med andra barnet kommer ni att vara lugnare eftersom ni vet att även jobbiga perioder har sitt slut.Fusion skrev 2008-01-18 13:15:20 följande:Vi fick på recept ut Zantac oral lösning dom trodde det kunde vara nått sånt med, men inte hjälpte det inte...Utan hans problem är mest att han vill ha närhet och rörelse vilket kan vara mysigt då men otroligt jobbigt då man inte hinner med nått annat..
Någon sa att när det är jobbigt med barn finns det en sak som alltid funkar: Gå ut! Det stämmer faktiskt väldigt bra. Även när man är trött så gör en frisk luft gott.
-
Vi är alla olika för att kunna kompletera varnadra.Fusion skrev 2008-01-18 13:20:15 följande:har ni kvinnor bättre psyke och ork vad det gäller sånt här ..Min sambo hon är med helt slut men tar det som det kommer medans jag är så trött på allt..
Håll ut och ta en dag i taget. Skriv ner saker ni ser samband i och samarbeta.
-
Fusion: Här är lite läsning som kanske kan vara till hjälp. Jag vet att det har hjälpt andra med HN (=High Need)-barn.
http://parenting.ivillage.com/baby/bcrying/0,,48kt,00.html