-
Ja, men jag får vänta tills sambon kommer hem för någon måste ju ta 2-åringen om hon vaknar. Det är svårt att avbryta tex buffandet för att springa till storasyster. Så fort han kommer hem så kör vi igen.Pasadena skrev 2008-01-16 08:53:14 följande:OJ dags att återuppta kuren? Hon är väl frisk nu? -
-
Fusion: Min dotter somnar också bra i sin säng men vaknat också massor på natten.
Dags att krypa till kojs, här finns ingen att dela nattpasset med.
Jäklar vad sambon ska få ta barnen när han kommer hem på tisdag. 
-
Natten har varit hemsk igen.
Alltså, jag kan nog räkna hur många timmar jag har sovit den sista veckan. Om någon överväger att sätta sig i situationen "ensam med tre barn" så avråder jag det starkt! I alla fall om det rör sig om längre tid än en vecka.
I natt buffade jag en hysterisk bebis i 30 minuter men fick sedan ta upp henne. Vad gör man när varken ramsan eller buffandet tar på natten??? Det är ju aldrig problem att lägga henne, hon somnar på stört varje gång utan ett pip och då INTE vid bröstet eller med napp. JAg vet faktiskt inte vad jag ska göra längre.....
-
Du har mer rätt än du anar!Pasadena skrev 2008-01-17 09:38:36 följande:Jag tror, eller det låter som att du inte är lika konsekvent längre? Ta inte illa upp nu för jag menar inget illa Men när maken din kommer tillbaka kan du köra på kuren igen och slipa ordentligt på attityden?!
Dessutom är jag ju stressad till tusen att hon ska väcka de andra barnen och naturligtvis känner hon det.
Jag tycker att det är bra om vi är ärliga mot varandra om vi kan se något som kanske bör ändras på. Man blir ju lite "hemmablind".
-
Usch ad jag känner mig irriterad.
Man får inte sova på nätterna och på dagarana ska man orka släpa på en gnällig bebis OCH roa en 2-åring OCH orka förhöra läxor, laga mat, tvätta, städa osv. Jag behöver lite andrum nu känner jag.
-
Nja, mamma jobbar rätt mycket nu och mormor blir så stressad när de gnyr.Pasadena skrev 2008-01-17 14:02:22 följande:Jag tycker synd om dig, jag tycker att JAG har det jobbigt med bara en bebis att roa men huuu, att behöva laga mat, göra läxor osv, stackare! Har du INGEN som kan komma över och roa dina barn en stund så kan du ta ett bad?
Sambon skickade nyss ett mail där han skrev att han läst att en av de vanligaste anledningarna till att spädbarn vaknar mycket på natten är dammiga rum eller torr luft i sovrummet.
Jag ska sätta på luftfuktaren direkt i kväll och se vad som händer. Dammigt är det INTE!
-
Jag vädrar alltid sovrummen hela dagen, men det är så mycket oljud utifrån så jag måste stänga på natten. Anledningen till att han skev det till mig är att jag haft hosta i sovrummet två vintrar i rad och till slut köpte en luftfuktare vilket funkade. När jag börjar hosta sätter jag på den.Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-17 15:20:37 följande:Men det räcker väl att öppna fönstret!? Ja inte för att få bort damm men för att höja luftfuktigheten menar jag. Vi har typ alltid fönstret öppet i grabbarnas rum och svalt (ej drag såklart) är ju också jättebra, ca 17-18 grader eller nåt gäller ju en själv också.
Nattens strategi: Jag sover i mellantjejens rum för att se om jag stör henne på nätterna. Om hon sover bättre själv så flyttar jag in henne till storasyster på prov.
Man får aldrig ge upp!
-
Britha: Min mellantjej sover mycket sämre (läs inte alls) när vi sover borta, lillan sover bättre.
Shannara: Mm, vi bor ju inte såååå långt ifrån varandra, men tillräckligt för att inte kunna hjälpas åt med mat och ungar.
Synd eftersom ungarna är i samma ålder med... Jobbar inte din gubbe i stan? Ni kanske borde flytta?! 
-
Jaha, då har vi hittat en del av problemet då. Jag stör lillan på natten helt enkelt. Jag sov inne hos mellantjejen i natt och då vaknade lillan för mat 2 ggr, kl 2 och 04.30, sedan sov hon till 6.50 (klockan ringer kl 07)
. Sambon fick flytta ut ur sovrummet för flera månader sedan eftersom han snarkade så och nu är det alltså min tur.
Vi ska prova några nätter till, sedan kanske vi provar att flytta in henne till storasyster, de kanske stör varandra mindre?! Vad tror ni??