• Mamasnest

För oss med barn som inte sover!!!

Jag håller med, hurra för Ergon!

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Lillan somnade kl 19.30 men har vaknat 2 ggr sedan dess. Hon skrek från kl 20.30-21.10 så nu vet jag hur natten kommer att bli. Jag som trodde att vi var på väg mot rätt håll...

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Här var natten ok. Hon vaknade bara två gånger för mat mellan kl 21-05 men sedan gjorde hon i princip morgon. Kl 6 gick vi upp. *gäsp*
    Jag bara längtar tills sambon kan vara hemma ett tag så att jag kan kura henne...

Tvillingmamma2007: KAn det vara så att de sover bra för att det är ljud omkring dem när ni är borta? Har ni provat med en skiva med tex avslappningsmusik? Då tas fokus från deras eget skrik till något annat.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-19 09:17:47 följande:
    Skönt med ok natt. Nej har inte provat. Har du nåt tips på skiva?
    Nej, det är väl bara att köpa den billigaste på Maxi eller så och prova. Lite annat ljud som dränker skiken kan ju faktiskt funka.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Nu kräks stora tjejen igen och lillan är täppt i näsan, kul natt det kommer att bli...

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Lillan sover bäst av alla just nu. Mellantjejen har hög feber och är vaken hela nätterna, dessutom har hon kräkts flera gånger (troligtvis av febern).
    Lillan har sovit mellan 19.30-2 eller 3 de sista nätterna nu trots att storasyster bökar på andra sidan väggen.

Nu måste jag gå och försöka sova lite, jag var uppe med stora tjejen mellan kl 01-05 och sedan var det lillan som ville ha sitt.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

JAg sitter här och lipar som en bebis. Båda tjejerna har varit vakna hela natten och både jag och sambon med. Jag orkar inte med att aldrig få sova mer. Nu har barnen varit sjuka sedan nyår, alla tre i olika omgångar med vinterkräksjukan i 3 omgångar och influensan i 2 omgångar. Bara äldste sonen är frisk just nu. Själv har jag feber och torrhosta som gör att jag inte kan sova även när barnen råkar somna någon minut. När den ena lyckas somna så vaknar den andre och väcker alla andra och så håller det på här hemma nu när de är sjuka. Vi har varit vakna sedan kl 5 i morse då storasyster väckte lillasyster vilket resluterat i 2 supertrötta och skrikiga barn.

Är det verkligen för mycket begärt att sova några få timmar???

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    michiara skrev 2008-01-22 10:14:22 följande:
    *kramar om massor* åhh din stackare. Har din sambo kommit hem nu?
    Ja han har kommit hem. Första natten tog jag enam eftersom barnen behöver lite tid på sig att acceptera honom mitt i natten men i natt tog han 2-åringen. Nu har han tagit med barnen ut på promenad så att jag får lite lugn och ro, skönt.

Ni tvillingföräldrar som har två barn som sover dåligt, jag fattar inte hur ni orkar! Hade jag fått twins med sömnproblem skulle de få låsa in mig.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Nu efter sjukdom sover äldsta tjejen bra igen men lillan vaknar massor efter kl 2 varje natt. Jag fattar inte varför eftersom hon somnar själv och allt på kvällen.
    I natt ska vi ta tag i det, jag orkar inte vara vaken från kl 2 varje "morgon".

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Är det fler än jag som ska börja kura i dagarna och vill vara med i min kur-tråd? Tänkte att det kunde vara kul att stötta varandra...
    Efter tips från en annan kur-mamma så la jag tråden under en annan kategori så kanske man slipper syrliga kommentarer från obehöriga.
    Om någon vill vara med och följas åt i kurandet så kan ni inboxa mig så skickar jag länken till tråden.

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!