• Mamasnest

För oss med barn som inte sover!!!

Applemum: Rymt i vardagen??? *ser oförstående ut* Hon äter fortfarande lite när hon vill men jag försöker dra på det lite så att hon blir hungrig nog att äta mat. Dock har hon svårt att sitta i mitt knä, hon vrider sig bakåt efter tutten hela tiden, tuttlisa min... Kyss
    Varje gång jag lyckades få barnen att sova samtidigt var jag hel lycklig, nu sover de på lunchen samtidigt varje dag och det är guld värt. Nätterna är desto värre men det orkar jag inte ens gå in på nu...

Danna80: Min äldre tjej fick riktigt störd sömn pga reflux, ändå var jag gravid när hon var 9 månader och fortfarande ammade hela nätterna. Det kanske säger lite om mitt omdöme...

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Aurora skrev 2008-02-12 11:04:00 följande:
    vilken pissnatt....min 3åring vaknade 4 gånger och min 1½åring vaknade en gång i timmen...suck.Då tror man ju att han ska ta igen det genom att ta sovmorgon,,,men näpp 05:30 som en klocka och pigg som en lärka....:mamma!!!nu är han däckad i sängen...hoppas på en lugn stund,3åringen ligger och tittar på film...
    Låter precis som hemma hos oss men mina barn är ett år yngre än dina. Man blir ju helt knäckt av att inte få sova och inte kunna ta igen det på dagen.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Ipomea skrev 2008-02-12 13:00:27 följande:
    Ja i natt vaknade lillen bara en gång sen vi somnat kl 01.15.. Sköönt. Jippie trodde jag, MEN storebror 2,5 år vaknade 03.45 och VÄCKER lillen åxå.. Ingen av dem kunde somna om. Suck! Förrens vid 5.30.. å så ska sambon upp 6.15..
    LÅter också som hos oss. 2-åringen drömmer jättemycket och vaknar och skriker hysteriskt och hur man än försöker går det inte att få henne att lugna ner sig.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    michiara skrev 2008-02-16 19:59:12 följande:
    alltså vad lider man mest av som förälder? att somna och sen behöva vakna tusen ggr kan ju göra vem som helst tokig.. om man inte ens hinner somna så visst är man sjukligt trött men man slipper ju dom där hemska uppvaknandena iaf
    Jag skulle hellre vara uppe ett par timmar mitt i natten än att bli väckt 2 ggr i timmen och behöva amma hela natten. Jag får ju ingen sammanhängande sömn alls. De gånger jag har sovit 3-4 sammanhängande är jag så pigg efter det att jag skulle kunna gå upp.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Här är nätterna värre igen. I natt vaknade lillan uppåt 5 ggr på en timme. Jag är så trött  och ser inget slut på det här.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    tusse74 skrev 2008-02-24 10:03:28 följande:
    Tack tvillingmamma! Kul att det verkar bli bättre för dig med.Mamasnest, åh vad jobbigt! Jag kan bara säga att jag har själv varit där och hoppas att det ordnar sig för dig. Hur gammal är lill tösen?
    Hon är 8 månader och äter knappt mat alls än. Jag kämpar och kämpar men det är bara bröstet hon vill åt. Nu tänker vi vara stenhårda och bara ge mat under dagen (med undantag för en liten lunchslurk ) och se om det gör skillnad. Usch vad ledsen man blir.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Hi hi, ni är roliga ni tjejer. Klart att det är skönt att vara själv ibland. Jag tycker till och med att det är skönt att få ha barnen för mig själv i kortare perioder.
    Jag funderar också på att ge Omega3 till min 2-åring, hon vaknar flera gånger i timmen nu. Sambon tar henne och jag tar lillan som sover bra. Tyvärr ska han bort några dagar på kurs nästa vecka så då kastar jag mig väl iväg till Hälsokosten.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Shannara skrev 2008-03-02 13:14:54 följande:
    eyeQ är det som jag har och det känns som om min tvååring reagerat positivt...
    Smakar den inte äckligt?
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Ni som har gett eye-Q, har ni gett 3 teskedar om dagen i 12 veckor i början som det står att man ska? På vår Hälsokost rekomenderade de det till hur små barn som helst och sa att man forskat mycket på det i England och där rekomenderar man det till gravida och spädbarn.

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!