• siabellon

För oss med barn som inte sover!!!

hoho, jag har läst lite löst här om omega3 o att vissa ger sina bebbar det. är det nån som kan tipsa om nån sida där man kan läsa om just detta för min nyfikenhet har väckts. alltså inte andrahandsfakta utan direktfakta typ!

Sen kan jag tillägga att det har varit en TRÅKIG natt för oss, tror att det är Es tand som spökar. Den första har börjat spricka fram nämligen. Är seg som en rumsvarm julknäck i kålan/kolan (hahaha, där fick jag till det!)nu.

• siabellon

skitnatt i natt! Har precis hällt i mig en trippel espresso o väntar nu bara på fm luren - 35 min, YES! *hoppar av lycka o lite koffeinrus*

• siabellon

Som nån skriver: det är inte hopplöst, det kan vända, det gjorde det för min tjej när hon var runt 1 -1½ också. men det är en lång jävla väntan o ibland är det svårt att vara tålmodig o orka.........
    Jag skulle va skitglad om E bara vaknade ett par tre ggr per natt för att tutta eller vaggas till sömns, men han håller på en tre fyra ggr per TIMME!

• siabellon

hoppas inte nån tog mitt inlägg som du beskriver ovan Applemumen som en tävlan om vem som har det värst. det var absolut inte menat som att de som har barn som bara vaknar 3-4ggr/natt inte ska klaga-jag skrev bara vad jag önskar!! allt är ju relativt, ibland fixar inte jag när han bara vaknar ett par ggr o ibland är det lugnt för mig att han knölat hela natten....förstår ni hur jag menar?

förlåt förlåt om jag trampat nån på tårna. verkligen inte meningen!

• siabellon

jag tror vi alla är lte trötta här så vi tror att det är just JAG som trampar på tårna. men jag kan iaf säga att jag inte har läst nåt inlägg på det viset. jag älskar att läsa o skriva av mig här för här finns det folk i likn situation o det är så jävla trösterikt att veta att man inte är ensam!

Precis som du skrev ovan så brukar jag också tänka saker som " jag är iaf inte ensamstående, jag har nån som kan byta av mig" etc. alla ensamtående föräldrar är så himla duktiga tycker jag, som fixar det själva!

Ber om ursäkt igen om det är jag som skrivit nåt tokigt, som sagt, det är inte meningen isf.

Denna tråd är räddningen för mig!

• siabellon
    Pasadena skrev 2008-01-10 14:58:39 följande:
    är jag en dålig mamma om jag struntar i att försöka få min dotter att sova på dagarna? Är så less på dessa brottningsmatcher som kan hålla på i evighet och hon sen ändå bara sover 20 minuter och är astrött ändå. Funderar på att låta henne vara så slipepr hon skrika och gråta varje gång hon ska sova.
    Men prova om det funkar! inte är du väl en dålig mamma för det heller! Jag skulle ha gjort det iaf.
    Jag har ju gett upp det där med flera tim sömn för E varje dag.
    Han sover max 40 min på fm o 40 på em o så blir det kämpa kämpa att hålla honom glad till sovdags......MEn hör man med andra här hemikring(tack o lov för FL där det finns föräldrar som har det som vi!) så verkar alla ndras ungar sova minst två tim på fm o lika på em, somna för natten vid 19, sover HELA natten till 8 på morgonen.....
  • siabellon

är så avis på er som fått sova! men jag unnar er verkligen det! här har det vaknats o vaknats varje halvtimme HELA natten......o eg skulle det vara min sova-själv-natt i natt men gubben måste åka till sin svårt sjuke pappa över natten så det blir jag igen. Men det är okej, jag har en sån där dag när jag tänker att det inte kan bli värre så jag lever på hoppet att det blir en bra natt!
    Ha det bra alla!

• siabellon

nu är klockan kvart över tio o E somande halv sju. Fyra ggr har jag redan varit in till honom.......o jag som är ensam med honom i natt o i morgon.....
    Är det bara jag som får lite halvångest när det är dags för en annan att gå o lägga sig? Jag kan gruva mig rejält när det har varit några riktiga skitnätter på raken.

Ska iaf göra mig klar för natten nu. JAG HOPPAS VI ALLA HÄR INNE FÅR SOVA GOTT I NATT! natti natti!

• siabellon

så länge det är jobbigt för dig så ärdet ju det! så för mig får du mer än gärna klaga här! välkommen!

jag hade en liten liten förhoppning om att denna natten skulle bli bra. men icke!
    han vaknade o var vaken 1 timme precis när jag skulle lägga mig. sen har han vaknat varje timme. så jag har kanske sovit max en kvart per timme hela natten.
    smsade gubben vid halv sju men får inget svar-han ligger väl o sover gott kan jag tro.....är så avundsjuk så jag blir arg!
    JAG VILL OCKSÅ SOVA!

gått bra för er andra?
    mamanest: vad har du gjort för att få det att vända? nyfis!

• siabellon

här blir nätterna bara värre o värre. inatt tog pappan ett pass till 1.30 sen tog jag resten. mellan 3 o halv sex sov prinsen inte alls! sen sov han bara om han fick ha bröstet i munnen, o det fick han för då kunde vi iaf ligga still till kvart över sju.
    ringde min man på jobbet o det första han sa var att nu får vi lov att låta han somna själv! ingen av oss är för den metoden men vad sa man göra?
    samtidigt är man orolig att det kanske är en tand eller sjukdom på g som gör att han "sover" så här.
    jsg blir så arg på mig själv för jag har inget tålamod på natten. fräser åt honom stackaren.....usch!
    tack gode gud för Espresso! vilken jävla dag det blir. till på köpet ringde dottern fr skolan nu o måste gå hem fför hon mår illa(hon har varit hos sin pappa förra veckan o kommer t mig i dag)fattas bara lite magsjuka också!

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!