• michiara

För oss med barn som inte sover!!!

Tozza skrev 2008-01-05 16:35:56 följande:
    Nää precis, det är absolut inget kul eller nått man önskar någon - att ge sitt barn sömnmedel. Och det är ju inget man får bara sådär.... Men som agt, det är ju för barnet skull man gör det, första natten Alizia fick Theralen sov hon som en stock - det var underbart att se henne sova så gott. Sen har ju Aliza alltid varit "ett väldigt aktivt barn" men vi märkte att när hon fick sova på nätterna så blev hon lugnare på dagen, kom i kapp i växten, åt mer, lärde sig prata massor osv. Vi fick en ny "bebis". Så sömnen är viktig!Vid vilken ålder fick ni reda på ADHD? Visade det sig när hon var runt 1års åldern eller så?

Ja precis, det visade sig så tidigt och blev värre med åren så vid 5 års ålder gjordes utredning och hon fick diagnosen. Men hon är född för tidigt så jag fick höra på en gång att det var stor risk att hon skulle få det så då tittade jag nog efter tecknen tidigt..annars hade jag inte haft en aning om vad det var

Men när jag fick hennes lillasyster för snart 2 år sedan och hon alltid varit "normal", sovit och ätit normalt, så inser jag ju vilken stor skillnad det varit i alla år. Två helt olika bebisar liksom.

Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • michiara

Jag är helt förundrad.. Andréa fick Theralen i fredags som en akutlösning så hon skulle få sova över helgen och så ska vi prata med doktorn i morgon igen..och my god..ungen somnade vid 21 och sov till 9 i morse - i ett svep. Har aldrig någonsin hänt under 8 år men då är man själv så van att vara vaken så jag har vaknat en gång i timmen under natten och kollat på klockan haha

Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • michiara

Arctura: Hej

• michiara
    Arctura skrev 2008-01-06 09:56:23 följande:
    Hej michara! Kul att se dig här....jag blir ju inte förvånad direkt då jag vet hur ni har det också!! Skönt att Andrea fick sova en hel natt & jag hoppas det löser sig för er!!
    Jaa detsamma njae löser sig gör det nog inte..men hon blir ju äldre och en dag kommer hon att förstå att även om hon är vaken så behöver inte mamma vara det och hon kan roa sig själv
  • michiara

halloj äntligen kommer jag in på FL, har inte gjort det sedan i går kväll. Andréa vaknade 2 timmar efter hon somnat igår, kl 21 och somnade inte om förrän efter vid 3.30 i natt. Lilla gumman..hon var så arg och trött när jag väckte henne för att gå på skolan i morse.

• michiara
    Mamasnest skrev 2008-01-07 13:43:06 följande:
    Hur klarar hon skolan när hon sover så dåligt? Det måste ju vara ännu svårare att koncentrera sig då...
    njae sådär...hon är ju jättetrött men det går ändå bra. hon vilar aldrig förrän hon ska lägga sig igen nästa kväll oavsett om hon är uppe hela natten halva.
  • michiara
    Fusion skrev 2008-01-08 02:15:31 följande:
    i 50 minuter fick jag ligga i sängen men det han man ju inte somna på .. bara för att den ena av oss skulle få sova så tog jag en rask promenad på en timma och i 45 minuter skrek han i barnvagnen sen somna pojken , frågan är bara hur länge...nån som vet om man kan bli sjukskriven för sånt här , ska egentligen börja jobba om 4 timmar men känner att jag inte orkar det idag..
    jaa man måste ju kunna bli sjukskriven..jag har iaf tagit det förgivet och ringt min doktor. men om hon säger nej då vette sjutton hur man gör..då slutar det med att man klappar ihop alldeles *pessimisst*
    men man kan ju alltid sjukskriva sig själv några dagar utan läkarintyg
  • michiara
    Pasadena skrev 2008-01-08 08:16:20 följande:
    michiara, har ni kollat upp möjligheterna för vårdbidrag från fk? kanske kan vara nåt?Lider så med er och er lilla dotter som inte sover. Förstår inte hur de små klarar sig så länge utan sömn Inatt var det cirkus värre hos oss. Uppvak varannan timma och skitsvårt att söva om henne, hon bara vred och vände på sig och småsjöng och ville inte somna. Morgon kl 5,30 men jag vägrade gå upp och lät henne gny i sängen. Gick upp 7,30. Nu är hon pigg som en mört och leker i gymmet
    japp jag har det utifrån hennes ep och adhd.

jag skulle oxå sova om barnet sov och jag bodde så. förut bodde jag på andra våningen så när lillasyster sov kunde jag sova på soffan. nu bor vi på botten så nu är det inte lika lätt
  • michiara
    Mamasnest skrev 2008-01-08 20:40:55 följande:
    Pasadena: Hon måste ju inte somna direkt när du lägger henne, bara inte vara ledsen. Om hon vill ligga och plocka med täcket och filosofera så gör det inget enligt kuren. När hon inser att ingen kommer att servera henne roligheter när hon hör ramsan så ger hon kanske upp. Till slut brukar poletten trilla ner även om det ibland tar tid. Usch här hemma är det inge kul. Sonen har fortfarande 39,5 i feber och inga andra direkta symptom. Mellantjejen klättrar på väggarna och lillan har kräkts hela dagen. Jag springer mellan tvätten och mina skrikande barn hela tiden och det finns inget jag kan göra för att få dem att må bättre. Undra hur natten blir...
    usch det lät inget skoj, har hon magsjuka?
  • michiara

andrea har somnat nu..ska lägga mig och kolla på film så jag kanske somnar jag med

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!