För oss med barn som inte sover!!!
Tozza skrev 2008-01-05 16:35:56 följande:
Nää precis, det är absolut inget kul eller nått man önskar någon - att ge sitt barn sömnmedel. Och det är ju inget man får bara sådär.... Men som agt, det är ju för barnet skull man gör det, första natten Alizia fick Theralen sov hon som en stock - det var underbart att se henne sova så gott. Sen har ju Aliza alltid varit "ett väldigt aktivt barn" men vi märkte att när hon fick sova på nätterna så blev hon lugnare på dagen, kom i kapp i växten, åt mer, lärde sig prata massor osv. Vi fick en ny "bebis". Så sömnen är viktig!Vid vilken ålder fick ni reda på ADHD? Visade det sig när hon var runt 1års åldern eller så?
Ja precis, det visade sig så tidigt och blev värre med åren så vid 5 års ålder gjordes utredning och hon fick diagnosen. Men hon är född för tidigt så jag fick höra på en gång att det var stor risk att hon skulle få det så då tittade jag nog efter tecknen tidigt..annars hade jag inte haft en aning om vad det var 
Men när jag fick hennes lillasyster för snart 2 år sedan och hon alltid varit "normal", sovit och ätit normalt, så inser jag ju vilken stor skillnad det varit i alla år. Två helt olika bebisar liksom.