-
har du kollat om hon kan vara mjölkproteinallergisk? så där har mina barn oxå hållt på som spädbarn pga att de inte mått bra eftersom jag gett dom ersättning med mjölkprotein i. Bara en idePasadena skrev 2008-01-10 11:27:45 följande:JAg tänkte just skriva det där med tillägg/välling. Vi har gett välling nu i ca 1-1,5 månad på kvällarna för att hon ska sova längre men nej då, hon vaknar lika ofta. Igår kväll skippade vi välling och hon sov fasiken bättre än nånsin inatt, med 2,5-3 timmar mellan uppvaken Har inte hänt sen gud-vet-när! -
tänkte just eftersom hon sov bättre när hon inte fick

-
jaa jisses..idag kan jag inte vila heller.. det går magsjuka i andréas klass så hon måste vara hemma idag och kl 12 ska jag på en skotertävling och vara varvräknare, är funktionär. Är mellan 12-19 och likadant i morgon men då får vi middag efteråt på en restaurang efteråt där det är underhållning. Så det blir kul, att få komma ut och göra något.
-
återigen kommer folk med pekpinnar..sååå tröttsamt
det är så skönt att vara sjukskriven, dottern sover bättre sen hon fick theralen igen men långt ifrån bra. känner mer iaf betydligt mer människa nu än för två veckor sedan
-
Tozza skrev 2008-01-15 18:04:01 följande:Vi har ju använt theralen ett par månader och det är inget farligt, det enda jag kan säga så här i efter hand (som jag inte visste när vi började men kanske ville ha vetat då) är när man pratat med fler som fått theralen till sina barn är det att det funkar ju oftast inte en hel natt, men iaf 4-5timmar - vilket ju är kanon bra! För oss har alltid Alizia sovit bäst från nattning och ca 3-4timmar framåt, sen när hon vaknar är hon hysterisk (mer än vanligt) just för att hon nog känner av effekten av theralenet (dåsig) och blir rädd så man kanske ska vara beredd på det. Vi blev livrädda när hon skrek så mkt första natten men nu vet vi varför och tar vi upp henne så somnar hon oftast om inom 1 timme. Det med åldern så anpassar de ju ordinationen efter det så ni får säkert 1 droppe att ge, när vi började med Theralen var Alizia 15mån och vi gav 2-3 droppar nu ger vi 4-5droppar. Jag hoppas att det hjälper för er. Här hemma efter 2 kaos veckor utan sömnmedel älskar vi theralen (ingen risk att barnet blir beroende men väl föräldrarna)andréa får 0.25 ml, vet inte hur många droppar det är - har inte räknat. hon har utöver theralen melatonin som är för själva insomnandet. förut hade hon theralen från cirka 1,5 års ålder till 5 år men har varit utan från dess till nu.
det jag har märkt genom åren med theralen är att om man inte lägger barnet i tid efter man gett medicinen så avstannar effekten, dvs det somnar inte utan blir bara sur och tvär. iaf min dotter

-
Jag är jättekänslig för det där med mycket pruttar och massa skrik, båda mina barn är mjölkallergiska och de har dessa symtom bland annat. När min minsta får i sig mjölk ligger hon och skriker i timmar och har massa gaser i magen. Så så fort någon nämner detta står mina tentakler rakt upp
uteslut sånt om möjligt.
-
EkoGo-välling ja.. min dotter ratade den totalt. Den kostar lite mer men det kan ju vara värt att prova iaf. Annars finns Nutramigenvälling på apoteket som är svindyr utan recept. Den smakar dock rejält äckligt (och luktar vidrigt) så många barn ratar den pga att de vant sig vid annat. Mina har dock varit väldigt små när de börjat med den så de har ätit och sett glada utTvillingmamma2007 skrev 2008-01-15 21:12:26 följande:Googlade och hittade mjölkfri EnaGo välling så det kan jag ju prova, säkert svindyr, men man kan ju prova. Men vet du hur länge man ska testa att utesluta och är det både laktos och mjölkprotein då eller?
Man måste hålla upp åtminstone två veckor för det kan ta så lång tid innan man ser någon skillnad. Har det inte blivit skillnad inom två veckor så är det inte mjölken.
Svårt det där med mjölken, jag hade nog provat och sagt till BVC att jag provar men de är ju rätt duktiga på att få en att känna som att man gör fel så jag hade nog börjat innan jag sa nåt. Min minsta misstänkte jag mjölken på och var till läkaren som sa att det var okej att jag köpte nutramigen själv och provade. Men då var hon bara någon vecka gammal. Så det var därför jag gick till läkaren. Då fanns inte eko-goprodukterna -
det är både laktos och mjölkprotein, dvs alla mjölkprodukterTvillingmamma2007 skrev 2008-01-15 21:12:26 följande:Googlade och hittade mjölkfri EnaGo välling så det kan jag ju prova, säkert svindyr, men man kan ju prova. Men vet du hur länge man ska testa att utesluta och är det både laktos och mjölkprotein då eller? -
Mammasknodd skrev 2008-01-16 05:05:55 följande:mugglesfan: Skönt att man inte är ensam olsson22: Håller med, man måste få utbrott för känslorna ibland...Ja nu sitter jag här och har inte sovit mer än tre timmar sammanhängande... Min lille skorv sover, men vaknar med ca en min mellanrum och skriker.Mitt problem just nu är att jag är fullkomligt beroende av godis och mjölk... Jag kämpar jättehårt med att försöka trappa ner...men det kommer ta tid. Ang. allergier så hade jag samma problem med min äldste son Albin när han var bebis. Han hade också ont i magen av gaser och ville snutta hela tiden. Vi testade då minifom men det blev bara etter värre. Jag åt inget godis med honom och jag testade vara utan mjölk-ingen skillnad... Vi gjorde aldrig några allergiprover på honom, men han har inga allergier så vitt vi vet och han blir ju ändå 4 i år... Men visst gasade han som en hel karl, och det gör Hjalle nu också. I morgon ska vi på barn för återbesök (Hjalmar föddes prematur) ska fråga då vad de tycker jag ska göra...Jag läser att en del av er verkar ge nån form av medecin? Är det p g a allergier eller någonting annat?theralen? det är för sömnen
andréa vaknade en gång i timmen fram till kl 01 och sen har hon varit vaken. precis likadant var det förra tisdagen och det enda som är lika då är att hon varit på ridskola till 19.30. när hon blir för övertrött på kvällarna och blir uppe längre än vanligt så verkar hon har så svårt att komma ner i varv att theralen inte funkar.
-
är det inte ena ungen så är det den andra
min minsta är sjuk, har blivit jätteförkyld så iofs har jag liite överseende med att hon vaknat flera ggr inatt. Men så har hon börjat drömma mardrömmar så varje gång man sover som bäst lägger hon av ett illvrål så man flyger upp i taket med håret rakt ut och uppspärrade ögon
andréa har sovit bättre inatt. Ska väcka henne strax så hon ska åka till skolan.
hur har det gått för er andra?