Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

För oss med barn som inte sover!!!

Mina äter ju rätt så mycket på dagen och ibland undrar jag om jag inte ger dem för mycket och att det är pga det som de inte sover eller att de är käsnliga mot mjölk eller nåt. Man vill ju gärna ha en förklaringen! Men sen vips så kan de sova en hel natt i stort sett...så jag vet inte de är väl kanske bara "omogna" än eller nåt. De är ju bara 9 mån.

• Tvillingmamma2007

Ett ljus i mörkret! Babyland bytte ut babyvakten utan probs så ikväll får jag en fungerande igen! Alltid nåt

• Tvillingmamma2007

Ok, annars får man ju ofta höra i olika trådar att de inte sover för man inte ger tillräckligt med mat på dagen. Hm jaja mina går upp i vikt som de ska iaf och har alltid gjort. Ligger några kurvor över medel

• Tvillingmamma2007

Mamasnest:
    Här är det också full rulle och jag har varit själv tills nu när sambon äntligen kom hem, suck, de som ändå sovit så bra på dan idag. Jaja man kan inte få allt verkar det som. Hur vet man om de har reflux om de inte kräks? Letar alla möjliga orsaker som ni märker...tråkiga förutsättningar för din natt hör jag! Hoppas du får sova lite iaf!

• Tvillingmamma2007

Mamasnest:
    Tack för ett sånt utförligt svar, då lider de inte av det förmodligen då. Haha man är ju helt störd! Man är ju desperat att hitta orsaken till att de inte sover men förmodligen är det väl bara att de är så små än och inte lärt sig somna själva.

Jaja rapport från natten: Leo sov bra de första två-tre timmarna sen ett antal uppvak genom natten och kl 6 gick det inte att söva om mera utan då var det morgon. Tim däremot skulle inte alls sova i sin säng utan bara skrek hysteriskt så fort man försökte lägga ner honom suck! Han fick sitta med mig och sen sova i vår säng men det funkade inge bra heller så kl 2 hamnade han i sin säng igen med en massa uppvak som följd och sen vet jag inte riktigt när han kom till vår säng igen då sambon hämtade honom men även där så var det kört att få honom att somna om efter kl 5.30 eller nåt sånt.

Vi funderar starkt på att sova i varsitt rum nu med varsin bebis för att minska antalet gånger man blir väckt...

• Tvillingmamma2007
    Mamasnest skrev 2008-01-08 08:48:02 följande:
    Efter en sådan natt är du kanske en av dem som förstår hur utvilad jag känner mig efter 3 timmars sammanhängande sömn?!
    Japp! Tre timmar det är ju massor! Jag har dessutom problem med att jag själv har nattskräck, drömmer massor, pratar i sömnen samt går i sömnen så skulle kidzen sova bra nån natt då håller ändå jag låda så sover det gör jag sällan bra. Dessa problem har ju förvärrats sen grabbarna kom helt klart.
  • Tvillingmamma2007

Skulle ni förresten våga sova medan era bebisar (9 mån) sover ute?

• Tvillingmamma2007
    Mamasnest skrev 2008-01-08 08:56:26 följande:
    Nej, men då är jag orolig av mig vad det gäller sådant. Sedan beror det väl kanske på hur man bor också.
    Nej jag har inte heller vågat göra det hittills men vad kan hända som inte kan hända när de sover inne egentligen? Vi bor ju på landet vid egen väg och har 1 granne som inte ens är hemma dagtid. Funderar på att göra det snart då jag är så trött! Men vågar inte som sagt och sen vaknar de ju efter ca 30 min ibland också och behöver vagnas...
  • Tvillingmamma2007
    Mamasnest skrev 2008-01-08 09:08:08 följande:
    Om jag bodde så och verkligen behövde sova så skulle jag köra ner en babywatch i vagnen och snarka några minuter på soffan helt klart. Vad gör man när man inte kan hålla ögonen öppna???
    Jag har ju babyvakten ute på bron (man ska ha den minst 1 meter ifrån pga strålningen) Jaja ska fundera på det ett tag till...ska gå på en promenad nu så kanske jag vaknar till.
  • Tvillingmamma2007

Suck! Lika bra att jag inte intog soffan då första vaknade efter 20 min!!

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!