Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

För oss med barn som inte sover!!!

Godmorgon tråden! Mina grabbs vaknade sjukt många gånger igår mellan 19.30 och 00 men sov sedan till 06! Båda två dessutom, såå sköönt. Idag skulle BVC ringa upp angående pruttigheten får se vad de säger.

• Tvillingmamma2007

Nu har BVC ringt upp och denna lät inte lika "dömmande" som den jag pratade med igår, tur. Ska testa att utesluta all mjölk i minst 3-5 dagar. Jag trodde man var tvungen att göra det längre men hon sa att det brukade visa sig snabbt...jaja ingen hindrar en väl från att testa lite längre iaf.

• Tvillingmamma2007
    michiara skrev 2008-01-17 08:52:22 följande:
    3-5 dagar låter lite tycker jag
    Ja precis vad jag sa till henne men hon sa att man skulle märka skillnad direkt i stort sett om det var det hm vi kör nog längre iaf! Hoppas de pruttar mindre och sover bättre Sambon ska köpa den där mjölkfria vällingen EnaGo efter jobbet hoppas han får tag på den.
  • Tvillingmamma2007
    Mamasnest skrev 2008-01-17 14:05:20 följande:
    Nja, mamma jobbar rätt mycket nu och mormor blir så stressad när de gnyr. Sambon skickade nyss ett mail där han skrev att han läst att en av de vanligaste anledningarna till att spädbarn vaknar mycket på natten är dammiga rum eller torr luft i sovrummet. Jag ska sätta på luftfuktaren direkt i kväll och se vad som händer. Dammigt är det INTE!
    Men det räcker väl att öppna fönstret!? Ja inte för att få bort damm men för att höja luftfuktigheten menar jag. Vi har typ alltid fönstret öppet i grabbarnas rum och svalt (ej drag såklart) är ju också jättebra, ca 17-18 grader eller nåt gäller ju en själv också.
  • Tvillingmamma2007
    3hjärtan skrev 2008-01-17 15:03:58 följande:
    Inser ni hur knäppa vi är?! Försöker hela tiden finna svar, lösningar, idéer för att få ordning på situationen! Eller, vadå knäppa, vi har ju en sjujäklars överlevnadsinstinkt att vara stolta över! Nu har jag efter om o men fått mina twins att sova. Kräksjuke sonen är piggare o kom just in i lekrummet o säger "Mamma, titta va stökigt det är..."-3 år på dagen! Så det gav mig en spark i baken!
    Jo Jag letar och letar febrilt, nu är det ju mjölkuteslutning som gäller här...sen är det väl nåt annat haha.
  • Tvillingmamma2007

Vi sov en vecka hos mina päron senast i julas. Vi har eget rum där och grabbarna har resesängar bredvid vår dubbelsäng men inte sover de bättre för det.

Mamsnest:
    Ok.

• Tvillingmamma2007
    Mamasnest skrev 2008-01-18 08:50:00 följande:
    Jaha, då har vi hittat en del av problemet då. Jag stör lillan på natten helt enkelt. Jag sov inne hos mellantjejen i natt och då vaknade lillan för mat 2 ggr, kl 2 och 04.30, sedan sov hon till 6.50 (klockan ringer kl 07) . Sambon fick flytta ut ur sovrummet för flera månader sedan eftersom han snarkade så och nu är det alltså min tur. Vi ska prova några nätter till, sedan kanske vi provar att flytta in henne till storasyster, de kanske stör varandra mindre?! Vad tror ni??
    Ja du förlorar ju inget på att testa!
  • Tvillingmamma2007

Mamasnest:
    Jo våra väcker varandra ibland men inte jämt men de sover ju som krattor med båda två. För dig blir det säkert annorlunda om den äldre sover bra menar jag. Hm vi kanske borde ha våra i varsina rum men jag tycker det är så svårt att lägga dem själv då samt att lugna dem på natten om de vaknar samtidigt. Men även jag ska ta mig en funderare...vi har ju haft dem i varsina i omgångar fast med en vuxen i varje med och vi kanske väcker dem också.

Applemum:
    Önskar dig all lycka och hoppas ni får fortsätta sova

• Tvillingmamma2007
    Mamasnest skrev 2008-01-18 12:14:37 följande:
    Om de sover i varsitt rum kanske de inte vaknar samtidigt?!
    Nej det är sant men som de skriker så vaknar ju hela huset haha

Hm tråkigt med övertiden men pengar behöver man ju alltid. Suck
  • Tvillingmamma2007

Halloj i tråden. Har varit på middag ikväll och grabbarna fick somna i våra famnar efter att de ätit sin nya peckelvälling och sen la vi över dem i en resesäng i hallen. Hm de sov sen resten av tiden vi var där och de sover fortfarande hemma i spjälisarna. Detta har hänt nu flera gånger när vi varit bortbjudna att de sover som små änglar och folk tycker vi har det så bra haha de skulle bara veta! MEN man undrar ju varför de sover så bra när vi är på middag om det är att de är uppe lite längre och är mer trötta eller vad det är????

När vi bott borta en vecka eller så hos mina päron har de inte sovit bättre och då sover de också i resesängar.

Hoppas ni får sova inatt nu! Och vi med såklart

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!