Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

För oss med barn som inte sover!!!

Tack Tozza för svar.

Inatt tog sambon natten här så jag fick sova, så skönt! Sen kl 9 sover han nu och även grabbarna för tillfället ute på bron.

• Tvillingmamma2007

Applemum:

Vågar inte lägga till mig på listan då det känns som ett dåligt omen eller nåt haha. Mina grabbs är iaf 9 mån.

Inatt sov det skruttigt igen, ena killen verkade dock ha lite ont i magen och var gasig/pruttig. Vet inte varför de är så pruttiga ibland nån som har råd?. Funderar ibland på om de skulle kunna vara överkänsliga mot nåt.

• Tvillingmamma2007

Ingen mer som har pruttiga bebisar? Jag funderar som sagt om de får för mycket mat eller om det är nåt de inte tål.

• Tvillingmamma2007
    Pasadena skrev 2008-01-15 20:04:07 följande:
    Min dotter är ockås pruttig vissa nätter. Inte VARJE natt men ändå rätt ofta. Haro ckså funderat i banorna kring allergi men då borde det väl märkas på andra sätt också? Idag hade hon iofs rödprickiga utslag över hela ansiktet men det var typ första gången och hon har inte fått nån utöver det vanliga i matväg..
    Men det behöver väl inte märkas på nåt annat sätt och tänk om det är nåt i den "vanliga maten" som de inte tål? Ja jag måste ta upp detta med BVC för att stilla min oro. Mina äter ju så mycket också så jag undrar om det inte blir för mycket ibland. Nu ikväll fick de mindre välling men Leo ligger och pruttar iaf och skriker. Nu ligger han i sambons famn, suck.
  • Tvillingmamma2007
    michiara skrev 2008-01-15 20:57:57 följande:
    Jag är jättekänslig för det där med mycket pruttar och massa skrik, båda mina barn är mjölkallergiska och de har dessa symtom bland annat. När min minsta får i sig mjölk ligger hon och skriker i timmar och har massa gaser i magen. Så så fort någon nämner detta står mina tentakler rakt upp uteslut sånt om möjligt.
    Ja jag kanske skulle pröva det. Men kan man utesluta utan att prata med BVC och hur länge innan man kan se en ev. förbättring och vilken välling kan man ge? Passar på och fråga när jag har en expert på tråden!
  • Tvillingmamma2007
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-15 21:03:07 följande:
    Ja jag kanske skulle pröva det. Men kan man utesluta utan att prata med BVC och hur länge innan man kan se en ev. förbättring och vilken välling kan man ge? Passar på och fråga när jag har en expert på tråden!
    Googlade och hittade mjölkfri EnaGo välling så det kan jag ju prova, säkert svindyr, men man kan ju prova. Men vet du hur länge man ska testa att utesluta och är det både laktos och mjölkprotein då eller?
  • Tvillingmamma2007

Hur testar de dessa små mot allergier?

Kan man prova utesluta mjölk på egenhand eller är det dumt/farligt tom??

• Tvillingmamma2007

Tack för alla svar angående allergier och pruttar...fler mottages tacksamt.

Tozza: Aha är det gluten i EnoGo (har bytt namn) men inte i nutamigen? Är ju helt lost inom detta, och hur testar man som sagt? Måste ringa BVC imorgon låter det som.

• Tvillingmamma2007

Tozza: Mina är 9 mån.

• Tvillingmamma2007

Tack för svar 3hjärtan skönt att få lite input.

Har pratat med BVC idag angående killarnas pruttighet och att de inte sover så bra. Bara så ni vet så ska inte 9-månaders behöva vakna och skrika av pruttar...vi borde ha ringt tidigare kändes det som men hade man ringt "för tidigt" så skulle man säkert få skämmas för det med. Hm det var inte ens min "tant" vi fick prata med idag utan hon skulle ringa upp imorgon så får vi se vad de gör. Kan ju vara mjölk eller gluten eller nåt sa hon.

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!