Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

För oss med barn som inte sover!!!

MymlanB:
    Vad är PickUP/put down? jag funderar också på att låta dem leka o sängen på dagen vad tror ni andra om det? har inte testat. Våra sover (haha) enbart i sina sängar på natten ej på daglurar. Men det kanske är fel? Kanske borde de få vara där och leka etc så de lär sig att gilla den?

• Tvillingmamma2007

Vi satte fast ett långt spännband när de var mindre så var det lättare att få rull på den från soffan Men tror de blev lite beroende av att den rörde sig och det är väl heller inge bra.

Em luren här blev 30 min sen var det helt kört att få dem att somna om i vagnen så nu blir det en rolig kväll som kommer att avslutas med två övertrötta bebisar förmodligen! Och det blir ju inte nattsömnen bättre av precis, suck, ikväll är iaf sambon hemma alltid nåt.

• Tvillingmamma2007

Pasadena:
    Det tycker jag inte! Det står väl inget om i TS att tråden bara är till för äldre barn heller!

• Tvillingmamma2007

Mina är 9 mån nu och jag väntar och väntar på att det ska vända vilken dag som helst nu Men tills dess så är det ju skönt att få skriva av sig och få stöd från andra som inte heller får sova oavsett hur gamla barnen är eller hur stora problemen är.

• Tvillingmamma2007

leeena:
    Lider med dig! Förstår att du inte vill behöva be om hjälp men om han nu inte fattar så måste du väl prata med honom! Det är tufft att ta hand om twins själv på natten som inte sover! Här delar vi på nätterna och har gjort så nu i 9 mån utan att jag har behövt sagt nåt så jag har haft tur. Hoppas även din karl tar sitt förnuft till fånga!

• Tvillingmamma2007

leeena:
    Shit vad dåligt! Vi brukar inte dela så utan vi brukar gå upp varannan gång när det skriks och när de var mindre och åt på natten så matade vi varsin så vi var båda uppe den timmen eller två det tog för att mata, byta och få dem att somna om. På helgerna om sambon är hemma så brukar vi turas om att sova 1 1/2 timme på morgonen medan den andra är uppe med barnen. Senaste två nätterna har vi tagit en varsin bebis i varsitt rum för att slippa en massa "extra" uppvak.

• Tvillingmamma2007

Leeena:
    Låter inge kul er situation. Har ni provat familjerådgivning som sagt?

Här har jag fått sova en timme på fm medan svärmor gick promenad med vagnen! Så skönt! Och bra att jag kunde få hit henne då sambon jobbar som vanligt och sen hobbyjobar direkt efter jobbet och är väl hemma vid en 23 eller nåt. Kände att jag behövde sova en timme i lugn och ro efter ännu en dålig natt.

• Tvillingmamma2007

Ja det här med läggningstiden är ju intressant. Ibland tror jag att vi lägger våra 9 mån för sent (19.30) men man är ju "rädd" för att de ska vilja gå upp ännu tidigare om man lägger dem tidigare men det kanske inte stämmer? La dem 19 förut men ville att de skulle vara riktigt trötta så de somnade fortare men det kanske bara är fel de kanske hinner bli övertrötta????

Sen så har de vaknat nu ganska exakt 45 min efter läggning, visst är det då de går upp till ytligare sömn?

• Tvillingmamma2007

Min ena kille sov jättebra inatt bara ett uppvak 45 min efter läggning och nu sover han fortfarande! Andra grabben däremot vaknade var 45: e minut långt in på natten om man säger så och tydligen så var det morgon innan kl 6 men detta får ändå räknas till en av de bättre nätterna, hade dem själv inatt med så.

Hur har det gått för er andra?

• Tvillingmamma2007
    Applemum skrev 2008-01-12 09:58:41 följande:
    nu tror jag att vi går i dina fotspår mamasnest....i natt sov hjalmar för första gången i sitt 19 månader långa liv fr läggning till kl 6:30!!!!det känns som om jag vunnit på lotto! MEN Majken 10 åringen, har hållt mig vaken, hon har spytt å spytt å spytt å ligger nu med hög feber! År inte det ironiskt? Det är väl helt enkelt meningen att jag ska va vaken?
    Vad skönt att hon sov!! Åhhh typiskt att du inte fick sova också men nån gång så ska det ske!! Förhoppningsvis
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!