För oss med barn som inte sover!!!
Fusion:
Skönt att han sover! Hoppas han fortsatte sova!
Våra sov ju bra på kvällen borta igår men sen på natten vaknade de stup i kvarten igen jaja det var väl väntat.
Fusion:
Skönt att han sover! Hoppas han fortsatte sova!
Våra sov ju bra på kvällen borta igår men sen på natten vaknade de stup i kvarten igen jaja det var väl väntat.
Fusion:
Vad skönt att nätterna är lite bättre får hoppas att det håller i sig. Det är väl inte så många som bli dåliga av 5-mån sprutan? På våra märktes inget inte ens feber hoppas era lille Anton inte märker av den heller.
Här har det vaknats inatt, hur många gånger vet jag inte, tappade räkningen, alltså ingen bra natt. Sov iofs bra efter nattningen där de fick somna bredvid en varsin förälder igår så man fick ju en skön kväll iaf, alltid nåt.
Låter som sagt intressant med denna tassmetod! Men vad gör man när man kommer in i rummet och de står upp och skriker? Lägger man ner då och sen på med "tassen" eller vad gör man?
didilej:
Tack för svar! Får se om vi ska testa "tassa" här hemma med
Fusion:
Har han mardrömmar/nattskräck?
Angående sängar så härjar våra runt med och lägger sig gärna på tvären. Om man tar över ena till vår säng så väcks man konstant av att de far runt runt, slår huvudet i sänggaveln etc. Funkar inte att ta över båda så om den andre blir helt otröstlig och inte går att söva om så gäller det att lägga tillbaka den första och hoppas på att den sover vidare. Har lagt en madrass nu i pojkarnas rum så att en av oss kan gå dit med en om det krisar. Blir ofta så på mornarna.
Fusion:
Ok, jo jag har också läst att det är vanligare hos äldre barn men har själv problem med nattskräck, saömngång och pratar i sömnen mm och det ska ju inte vara så vanligt bland vuxna heller så man vet ju aldrig. Hoppas inte mina barn brås på mig när det gäller sömnen!
Mammasknodd:
Vi försöker få våra att sova i sitt egna rum så mycket som möjligt.
leeena:
Håller alla tummarna för dig!
Ipomena:
Oh yes...bläää. Men what to do...hm...omega3 rekas väl först från 1 år va? Mina är bara 9 mån drygt än.
Här sovs det än mer än uselt för tillfället...ena killen har feber stackarn och den andra strular som vanligt. Har redan vaknat 4 ggr efter läggning ikväll...natten blir väl hemsk som igår...urk...men i morgon är iaf sambon hemma också, alltid nåt!
Godmorgon tråden!
Michiara:
Grattsi i förskott på 30-års dagen och skönt med barnledigt! Själv fyller jag nästa helg men får inge barnledigt.
Här har ena killen haft feber i 3 dagar och varit lite gnällig. Igår kväll ville matvraket inte ka kvällsgröten heller så jag såg fram emot ännu en härlig natt MEN tro´t eller ej grabben sov som en stock från läggning kl 20 till väckning kl 7.30! Ojojoj så att trycka i dem mat behöver definiitivt inte vara lösningen på sömnproblemen iaf och detta är inte första gången det är såhär för oss, weird. Andra killen som även åt av brorsans grötportion var jätteorolig på kvällen och sov dåligt på natten tom fast han fick ligga i vår säng.
Idag på morgonen har killen som sov bra haft diarée stackarn och den andre blivit jättesnorig, suck, sambon som inte kommer hem förrän kl 23 ikväll heller! Har haft en lite hellfm då diarée killen bajsade ner sig totalt så det krävdes avduschning och då började ju den andra skrika hejdlöst såklart så det blev roligt...måste berätta också att duschslangen slet sig så att vi alla 3 blev sjöblöta not so nice! Nu sover de iaf ute i vagnen.