• Pasadena

För oss med barn som inte sover!!!

varför kan inte min dotter  också sova ute i vagnen, nej det ska tittas och kollas på allt istället och nåde den som försöker lägga henne så att hon inte ser nåt

• Pasadena

MASSA kramar till er som inte fått sova inatt. Det har jag fått göra *det var ju på tiden* Har faktiskt ingen aning om hur många uppvak det var inatt men skulle gissa på 2. Jag sov såå djupt så jag har knappt nåt minne av att jag slängt fram tutten men det har jag nog.
    Men igår hade vi maratonläggning. Från 18 till 20 buffade vi om vartannat tills hon somnade. FATTAR INTE?!

Familytime, vlkommen till den sömnlösa klubben! Och lycka till ikväll med överraskningen!

• Pasadena

Hörde nånstans att när man ammar så gör hormonet att man klarar av upphackade nätter mycket bättre. Ammar man inte kan det vara direkt farligt att inte få någon sömn. HJÄLP säger jag bara, jag som hade tänkt sluta amma snart.

• Pasadena

Nej jag ska nog amma ett tag till tror jag

• Pasadena
    snömamma skrev 2008-01-04 13:09:22 följande:
    Känner så med er alla på denna tråden. Har tyvärr inte haft möjlighet att läsa alla inlägg, men känner igen vår situation så väl i de inlägg jag har läst.Vi testade allt med rutiner, metoder och gud vet vad. Våra tvillingkillar sov inte en natt förrän de var 20 månader. Då var jag på gränsen att bryta ihop. Folk rekommenderade att vi kanske skulle testa sömnmedel bara för att få sova en natt i alla fall, men det tog emot att testa detta. Vet inte om någon nämnt osteopati tidigare i tråden, men om inte så är det vad vi testade. En mamma vi känner tipsade oss om att gå till en osteopat (Kraniell osteopati). Just då kände jag att jag var villig att testa allt. Som det ser ut nu (gjorde första behandlingen i början av december)så har killarna sovit från 19 - 06.30 alla nätter utom 2. Alla kanske inte är så villiga till altenativa behandlingsmetoder men för oss har det varit ovärderligt. Tänker på er alla och hoppas verkligen att ni får sova snart!
    Vad är osteopati? Vad går behandlingen ut på?
  • Pasadena
    MymlanB skrev 2008-01-04 21:03:09 följande:
    nu är det snart natt igen åhnej
  • Pasadena

Gaah nu har jag fattat...Min dotter är beroende av bröstet för att somna (vilken nyhet). Trots att hon får mer än 100 ml välling + ammas innan sovdags så vaknar hon efter 2,5-3 timmar och vägrar somna om om hon inte får bröstet. Så fort hon får tutten så ammar hon 2 sekunder sen sover hon igen. Så är det VARJE kväll. Vilket totalt onödigt uppvak!!

Inatt har hon vaknat 1 g/timme eller med 1,5 timmes mellanrum och inte velat amma, bara rumlat runt i sängen. SKOJ!

• Pasadena
    michiara skrev 2008-01-05 09:47:45 följande:
    Hon somnar vid 8 och sen vaknar hon vid midnatt och sen sover hon inget mer så vi är vakna från mellan 00-01 och ända till kvällen. sen somnar hon gott igen vid 8 och vaknar vid 00. Natt efter natt..
    Menar du att hon sover hela dagarna, alltså från 8 på morgon till 00 på natten??
  • Pasadena
    Applemum skrev 2008-01-05 14:15:02 följande:
    Jill (mamasnest)Du får pris i pedagogik och uppmuntran !Mina föräldrar har kommit hem från en dryg månad på filippinerna. Min mamma (ha ha låter som: min pappa e starkast i väääärlden...) min mamma e barn sjuksköterska inom akutvården men forskar nu om barn å fetma (skolbarn), ventilerade m henne om min frustration över att min bvc syrra sagt att man inte skulle ge omega 3 till barn under 12... Och precis som en påläst (läs besservisser som verkar gilla att anklaga, känner igen namnet från andra trådar, uhää så fick jag de sagt)... o detta att osteopati går under kvacksalverilagen. Enligt min kära mor får inte sjukvården rekomendera dessa oprövade metoder, (som ju säkert aldrig kommer att prövas eftersom det oftast är läkemdelsindustrin som betalar forskning). Men för den sakens skull FÅR man använda sig av alternativ medicin till sina barn. Och det finns läkare man kan diskutera alternativa metoder med. Alltså: Bara för att inte låta sig bli skrämd av de som så lätt klandrar oss desperata och TRÖTTA och KÄRLEKSFULLA hjältar...
    Jag har faktisktfunderat på akupunktur. Obs, endast funderat men jag har ingen aning om det finns nåt inom det som kan hjälpa mot sömnlöshet. MAn ger ju akupunktur mot kolik så nog borde det väl finnas nåt som tar bort udden av den rastlösa toppen?
  • Pasadena
    MymlanB skrev 2008-01-05 16:18:29 följande:
    jag vet inte - min son är vaken hela tiden och har varit sedan augusti ungefärhan sover max en timme isträck. jag har börjat få fysiska men av sömnbristen - det antar jag att ni andra har också - minnet funkar inte, jag kan inte för ett samtal med en vuxen utan att staka mig och använda fel ord osv, det skakar i armarnamen det värsta är psyket tycker jag - jag har börjat fasa för mörkret och om han skulle sova så ligger jag och väntar på att han ska vakna, jag tänker att jag kan lika gärna vara vaken så slipper jag somna och bli väckt för det är nästan värre. så jag är vaken hela tiden nästanjag håller på att bli knäppförstår ni vad jag menar? men jag orkar inte snacka med någon om det för jag vill inte vara en sån som klagar... men jag orkar inte så mycket mer snartjag läser i tråden hela tiden för då känner jag mig inte så ensamsärskilt på nätternakram till er alla och lycka till inatt!
    Klart du ska kunna prata om sömnproblemen, söta du Lider så med dig, trots att min dotter IBLAND kan sova uppåt 3 timmar i streck (händer inte så ofta) så är jag helt slut. Jag vet precis vad du talar om, minnesförlust, ont i kroppen, orkeslöshet..listan kan göras lång.
    Jag är ständigt rädd för min fysiska och psykiska hälsa. För att inte tala om min dotters. Folk tror att man är ego och bara tänker på sin egen sömn men jag ser att min dotter mår dåligt också av att aldrig sova, mörka ringar under ögonen och ständigt gnuggande sina ögon av trötthet.
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!