• Pasadena

För oss med barn som inte sover!!!

Ok jag kanske är lite väl stingslig men jag är som sagt less på att höra att det är normalt att bebisar inte sover och man blir avfärdad som hypokondriker från bvc och läkarna där till slut. Jag förstår väl också att små bebisar inte sover hela nätter, herregud, hur ska en 2-månaders klara 10 timmar utan mat?
    Jag tycker bara inte att det är normalt att en bebis på 2-3 månader sover 10 tim/dygn, aldrig på dagitd och är helt galet trött och skriker sig till sömns av övertrötthet varje kväll för att sedan vakna 397 ggr under natten och att det dessutom aldrig blir bättre?! Ungen blir törttare och tröttare och mer sliten för varje dag..

Skitsamma, alla har rätt till sitt lilla helvete och ingen kan komma och säga att det ena är jobbigare/värre än det andra!

• Pasadena

JAg tänkte just skriva det där med tillägg/välling. Vi har gett välling nu i ca 1-1,5 månad på kvällarna för att hon ska sova längre men nej då, hon vaknar lika ofta. Igår kväll skippade vi välling och hon sov fasiken bättre än nånsin inatt, med 2,5-3 timmar mellan uppvaken Har inte hänt sen gud-vet-när!

• Pasadena

Nufsan
    jodå gröt har hon också fått men nä..Känns som sömnproblemen  är långt mer problematiska än att bara handla om mat. Hon vill inte ens alltid äta när hon vaknar.

• Pasadena

Alltså jag håller på att bli tokig! Har försökt få henne att sova i 2 timmar nu men icke. Hon gäspar och gnuggar ögonen och gnäller konstant men somnar inte!!!!!!!!!

• Pasadena

Mamasnest
    känn dig inte som en gnällkärring, alla har rätt till sitt lilla helvete, det är min devis!

SKönt att höra att det finns barn som är som min dotter, känns lite ensamt ibland.

• Pasadena

mamasnest
    ramsar ni fortfarande för stora tjejen? Det finns hopp, det hör jag ju Hoppashoppashoppashoppas på vändning snart. Fast vi ska kura alldels inom kort så jag hoppas på en vändning på det sättet.

Grattis till giftastankarna, vem ska få äran att sitta barnvakt när ni lurar på hotellet?

• Pasadena

är jag en dålig mamma om jag struntar i att försöka få min dotter att sova på dagarna? Är så less på dessa brottningsmatcher som kan hålla på i evighet och hon sen ändå bara sover 20 minuter och är astrött ändå. Funderar på att låta henne vara så slipepr hon skrika och gråta varje gång hon ska sova.

• Pasadena
    siabellon skrev 2008-01-10 15:50:51 följande:
    Men prova om det funkar! inte är du väl en dålig mamma för det heller! Jag skulle ha gjort det iaf.Jag har ju gett upp det där med flera tim sömn för E varje dag. Han sover max 40 min på fm o 40 på em o så blir det kämpa kämpa att hålla honom glad till sovdags......MEn hör man med andra här hemikring(tack o lov för FL där det finns föräldrar som har det som vi!) så verkar alla ndras ungar sova minst två tim på fm o lika på em, somna för natten vid 19, sover HELA natten till 8 på morgonen.....
    JA men visst. JAg tycker också att alla överallt skriver att deras  bebisar blir sååå trötta och orkar inte flera timmar i streck. Hallå, min dotter förstår inte ens att hon ÄR trött och att man sover när man gäspar och gnuggar ögonen. Hon kan vara vaken 7-8 timmar i streck om det så  behövs.
    Kanske skulle testa att ha EN lång vila mitt på dagen istället...Hmm fast njä hon vaknar ändå efter 20 eller 30 min.

Tycker bara så synd om henne när hon är så trött och dessutom blir hon JÄTTEgnällig och gråtig när hon är trött, men sover likförbannat inte. Vi får se imorgon hur jag gör, vi ska till bvc och sen iväg även på eftermiddan också så då blir det inte många tillfällen till sömn ändå.
  • Pasadena
    leeena skrev 2008-01-10 17:19:56 följande:
    Tvillingmamma2007 : Här delar vi oxå,han sover och jag är vaken!!nää det är inte särskilt roligt faktiskt,tycker att de flesta säger som du -att de DELAR på nätterna..Men inte vi. Jag HAR pratat med honom,flera gånger...Men det hjälper inte..Under julöedigheten så var han uppe med dom till 3,de turades om att vara vakna till 2-3 våra små tjejer,så jag kunde gå o lägga mej vid 1 kanske när ena tjejen somnat,så jag fick sova två timmar..Sen ville ju han sova ,vilket jag förstår..Men det är bara det att efter att ha varit vaken till 3 på natten så var han ju SÅ trött att han sover till misnt 12 på dagen,oftast ända till 1-2...UTAN att gå upp däremellan..Själv fick jag då ta resten av natten,plus morgonen plus hela förmidagen...Så han sover 8-10 timmar varje natt,jag sover mellan 2-3timmar.DEssutom så sover han alltid från det att han går o lägger sig,han behöver inte upp och springa och fixa välling som jag får göra varje natt..Då är det väl ingen match att vara uppe till 3 på natten om man får sova ostört sen...Vi har pratat/diskuterat detta så många gånger men det leder ingenstans..Han måste sova för att orka jobba påstår han...SJälv måste jag sova för att orka leva,men det förstår han inte...
    Hur är det på helgerna? DÅ kan han ju inte komma undan med att han ska jobba.
  • Pasadena

Hm är det detta som krävs för att min unge ska sova på nätterna? DVs inte sova ett skit på dagarna?! Hon vaknar nu var 3:e timme sen hon slutade sova på dagtid (igår sov hon 30 min + 20 min på em). Kul, men hon är ju såååå trött och gnällig heeela tiden under dagen Nästan inte värt det.

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!