mintchocolate, jag håller förresten fullständigt med om sexfixeringen. Störde mig rejält på att Jessica öppnade upp Mattes skjorta t ex "för att fiska röster". Han har kanske inte alls någon lust att visa bröstet extra mycket av den anledningen. Hade man gjort något ens liknanade mot en tjej hade det direkt uppfattats som mycket stötande, men jag tycker det är stötande och onödigt nu med och har faktiskt inte mycket med tävligen att göra. Röstar man bara för att någon har en snygg bringa är lite knasigt i mina ögon. Visst är det show och inte bara dansen som räknas hela tiden, men det är ju framförallt en personlighet man vill fortsätta att se, inte bara ett knippe muskler. Sen är det ju bra om personen visat någon kväll att han/hon faktiskt kan dansa också. T ex skulle jag aldrig i livet har röstat på peppe eller brandeby, men t ex KP (som visat sig inte helt kass på dansgolvet) skulle jag kunna rösta på även om han inte är den bästa dansaren om det kan betyda att någon tråkigare person åker ut.
OT angående präktighet, hon får vara precis så präktig hon vill (jag är för f*n äckelpräktig med i vissa hänseenden), tala om det med, men hon kunde ju skriva bättre för det. En krönika ska ha något som biter tag lite, efter Kristins krönika känner man sig mest blasé. Som att det har varit slöseri med tid att läsa den.