Inlägg från: mamma 05 07 09 |Visa alla inlägg
  • mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Använder libero på båda och har alltid gjort och kommer alltid att göra :) Men har provat pampers och huggies och euroshopper men nej tack!

• mamma 05 07 09

Sandy det förstår jag!!! Att ni orkar ha det så. Du måste ju längta ihäl dig efter dom också!

Mam&pap bor ju 5min iväg med bil och mina syskon, barnens gudföräldrar, farmor&farfar och farbror bor 15-20min bort. Det är så skönt att ha alla nära så man kan träffas ofta! Har nästan aldrig barnvakt så det är inte för dens skull men skulle jag vilja ha det så ställer dom mer än gärna upp :)

JA God Jul till er alla hoppas ni får det underbarn och mysigt !

• mamma 05 07 09

Aprå på längd och vikt så har jag ingen aning om vad Sigrid väger.. har inte varit iväg på flera veckor. Är ju dropp in här och det är endast öppet 1½ timma två dagar i veckan och det är den tiden när John är på dagis men när jag kommer hem efter att ha lämnat honom så plockar jag undan här och sen ammar jag om Sigrid är vaken och då brukar jag oftast somna och ibland sover jag ända tills jag ska hämta John. Måste ta mig iväg snart, dom har inte skickat någon kallelse till 3månaders sprutan :/

Hur som hellst är det skit med drop in tider, ska nästan fråga om dom inte kan ge mig tider i stället så man kommer iväg. Även om det inte är någon fara med hennes vikt så kan det va ju kul/bra att kolla. Hur ofta kollar ni andra???

• mamma 05 07 09

Gurra -ja jag borde nog göra det. Med John gick jag så där ofta med .. inte för att det va någe spec utan för att man gjorde så där i Kumla. Likadant i Örebro, inte lika ofta då han va äldre men man fick ju en tid då. Trodde åtminstonde dom kunde kalla mig till bvc för sprutan hon blir 3½ månad imorgon liksom och nu är det jue massa julledigt.

Ang sömnen är jag bortskämd där också ibörjan vakna Sigrid nångång varje natt tror jag och åt men för ett bra tag sen så börja hon somna runt 20:00-21:00 och sover till 07:00 ungefär men vissa nätter vaknar hon och äter men aldrig att hon skrikigt eller så.. jag vet jag har världens snällaste barn. Eller ja John är jue vildare än vildast men det är ju nu det hehe

Ottisen -jag har tänkt amma Sigrid tills vi båda vill sluta. Jag och John slutade när han var nästan 8 månader. Visst kan man längta dit samtidigt som det är jätte mysigt :) Ska bli kul att börja med smakportioner om 2 veckor Sigrid har faktiskt fått bajs upp på ryggen också i libero *fattar inte* men jag funderar på om hon behöver en stl större. Hon har 5-8kg nu och jag vet ju inte vad hon väger men kanske inte 8kg men vad är nästa steg??

Sigrid ska ha min gamla klänning som jag hade min första jul då jag var 3½ månad ...såå söt! Jag måste kolla om John fortfarande kan ha sin kostym annars får han ta jeans och nån snygg tröja. Vad jag ska ha på mig har jag ingen aning om :/ Och inte vad Jipe ska ha heller. Får kolla efter det imorgon. Barnen sover där kläderna är(på två olika ställen).

Har köpt ganska många julklappar, det ska bli kul på måndag att se vad jag har köpt :) Det va ett tag sen jag slog in dom.

Ni som har större barn ..

När slutade dom sova på dagen?
    John sover 1½ timma på dagen, tänkte han skulle sluta med det och gå och sova 19:00 istället för 20:00 .. men det har varit så skönt att få lite ensamtid när man är själv om dagarna och att dom då går och lägger sig samtidigt på kvällen.

Vilka tider äter era barn och vad är det för mål?

Oj va långt det blev. Märks att jag inte skrivit i tråden på ett tag haha ..hoppas att någon orkat läsa Kram på er

• mamma 05 07 09

äntligen uppdaterat till PLUS ... känns bra! kram på er alla mamsRäcka ut tungan

• mamma 05 07 09

Vart på bvc idag och Sigrid har fått sin 3månaders spruta, hon är 3½ men dom hade "missat" henne :/ aja nu har hon fått den iaf.

Hon väger 6976g och är 62½cm lång :) mammas gullstumpa!
    När John var 3½månad så vägde han 6980g och var 64,5cm lång ... helt otroligt va lika dom ligger :)

ღ John 2oo5 och Sigrid 2oo7 ღ
  • mamma 05 07 09

Ottisen -oj 1 helt kg skiljde det mycke på längden då?

• mamma 05 07 09

MaximiliansMamma -jo men det var rätt stor skillnad på vikt och längd vid födsel väll :) Såg att hon äter bättre nu, va skönt! Ammar du någe?

• mamma 05 07 09

Ottisen -okej men det är så mysigt när dom är runda och goa jue

MaximiliansMamma -nee d verka inte va några problem men tydligen skulle man vänta lite med 5mån sprutan då också. ja det ska du absolut vara! huvudsaken är att dom äter och växer och mår bra :)

• mamma 05 07 09

Bak såklart

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)