• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • HaltaLotta
    MAGU skrev 2008-03-06 17:08:02 följande:
    Ottisen: Tack! Det är ganska fullt upp nu när jag har börjat plugga och har de två små här hemma, man måste liksom prioritera vad man lägger tiden på! Men jag brukar vara inne och läsa nån snabbis om dagen för att se vad ni sysslar med!
    Oj vad kul med studier! Vad pluggar du för nåt???
    ♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • MAGU
    Ottisen: Jag pluggar sh A, Sv a och Eng A på distans. Till hösten ska jag börja plugga på heltid så jag får behörighet...
  • HaltaLotta
    MAGU skrev 2008-03-06 22:13:20 följande:
    Ottisen: Jag pluggar sh A, Sv a och Eng A på distans. Till hösten ska jag börja plugga på heltid så jag får behörighet...
    Ahaa.....
    ♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • mamma 05 07 09

Hallå tjejjer hoppas allt är bra med er och alla" bebisar"

Kryper era små än?
    Sigrid ålar men tar sig framåt bakåt och åt sidorna. Vill nästan jämt ligga på mage, slår runt nästan innan man lagt ner henne..mindre kul på skötbordet då man ska byta blöja hehe.
    Igår blev hon 6mån stora tjejen, har inte fått några tänder än men gnager på allt :)
    Äter fortfarande bara smakpotion en gång per dag.

Va har era för stl på kläder nu?
    Sigrid har 68-74 lite olika men hon håller på att gå över mer till 74 nu :)

Kram på er!

John 051113 * Sigrid 070909
  • SkönaGG

Här är allt bara bra.

Min lilla tjej är ju bara 5 månader men jag har lagt undan dom flesta 68orna nu och kör 74/80, hon kan ha 68 på byxor men inte heldress eller body.

Kryps inte här heller men inte ligger hon stilla för detFlört

Hon äter smakportion en gång och gröt en gång per dag. Idag ska hon få prova kött från 5 månader.(jag kör burkmat)

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • SandyL

hellooo!

här e allt toppen! Engla växer på
    hon använder 74/80 nu...men har fortfarande kvar bodies i 68 men det e precis hon kan ha dom...
    hon blev 5 månader i lördags, gud vad tiden går fort....

engla äter ersättning vid 06, sen gröt sen lunch, sen ersättning resten...

igår lagade jag mat till engla o frös in, lagade både nötfärs+pasta, lax+potatis, kyckling+ris och grönsaker till...tycker det blev lite torrt...hmm...

nån mer som lagar mat här som kan ge lite tips??? köpa burkar blir ju dyrt i längden. va faktiskt lätt att laga bara koka o mixa!

• Singoalla

Simon är 5,5 månader, kryper inte det minsta, han är nöjd med att sitta på golvet och leka, verkar rätt stilla av sig...än så länge... :)

Han har str 68

Äter en burkmat till lunch och en portion gröt innan läggdags, idag fick han även gröt till frukost då han satt och stirrade storögt på sin frukostätande storebror och slickade sig om munnen för varje tugga storebror fick i sig :D  (amning däremellan)

Två tänder har han, de fick han dagen före sin 4-månadersdag

• mamma 05 07 09
    Singoalla skrev 2008-03-10 10:45:54 följande:
    Simon är 5,5 månader, kryper inte det minsta, han är nöjd med att sitta på golvet och leka, verkar rätt stilla av sig...än så länge... :)Han har str 68Äter en burkmat till lunch och en portion gröt innan läggdags, idag fick han även gröt till frukost då han satt och stirrade storögt på sin frukostätande storebror och slickade sig om munnen för varje tugga storebror fick i sig :D  (amning däremellan)Två tänder har han, de fick han dagen före sin 4-månadersdag
    Sitter han helt och ordentligt? Sigge kan sitta men vinglar massa och ja hon sitter inte så länge när hon sitter själv med andra ord :)
    SandyL skrev 2008-03-10 09:56:37 följande:
    hellooo!här e allt toppen! Engla växer på hon använder 74/80 nu...men har fortfarande kvar bodies i 68 men det e precis hon kan ha dom...hon blev 5 månader i lördags, gud vad tiden går fort....engla äter ersättning vid 06, sen gröt sen lunch, sen ersättning resten...igår lagade jag mat till engla o frös in, lagade både nötfärs+pasta, lax+potatis, kyckling+ris och grönsaker till...tycker det blev lite torrt...hmm...nån mer som lagar mat här som kan ge lite tips??? köpa burkar blir ju dyrt i längden. va faktiskt lätt att laga bara koka o mixa!
    Mjo det blir väll lätt lite torrare men om man kanske häller i lite vatten när man mixar det, för visst ska dom inte dricka vanlig mjölk förs runt året va?! *glömsk*
    Lagade lite till John när han var liten men han tyckte bara  sådär om det och då är jag ändå rätt duktig på att laga mat så här sluta vi med burkmat åt honom för ca 6mån sen eller lite tidigare typ kanske tror jag...tiden går så fort så jag har ingen aning.

Sigrid sa mamma för första gången förra veckan..ordentligt alltså, innan har hon sagt ma och pa men nu ploppa mamma ur munnen på henne kanske jag sagt föresten :P vill berätta för hela världen!!
  • Singoalla
    Sofye

Ja han sitter ordentligt, ibland händer det så klart att han trillar omkull men det är inte så ofta, jag har alltid amningskudde eller annat mjukt runt för säkerhetsskull, men han är stadig tycker jag
  • mamma 05 07 09
    Singoalla skrev 2008-03-10 13:24:29 följande:
    SofyeJa han sitter ordentligt, ibland händer det så klart att han trillar omkull men det är inte så ofta, jag har alltid amningskudde eller annat mjukt runt för säkerhetsskull, men han är stadig tycker jag
    Va roligt..sätter han sig upp själv med eller hjälper ni honom?
Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)