Singoalla skrev 2008-03-10 10:45:54 följande:
Simon är 5,5 månader, kryper inte det minsta, han är nöjd med att sitta på golvet och leka, verkar rätt stilla av sig...än så länge... :)Han har str 68Äter en burkmat till lunch och en portion gröt innan läggdags, idag fick han även gröt till frukost då han satt och stirrade storögt på sin frukostätande storebror och slickade sig om munnen för varje tugga storebror fick i sig :D (amning däremellan)Två tänder har han, de fick han dagen före sin 4-månadersdag
Sitter han helt och ordentligt? Sigge kan sitta men vinglar massa och ja hon sitter inte så länge när hon sitter själv med andra ord :)
SandyL skrev 2008-03-10 09:56:37 följande:
hellooo!här e allt toppen! Engla växer på hon använder 74/80 nu...men har fortfarande kvar bodies i 68 men det e precis hon kan ha dom...hon blev 5 månader i lördags, gud vad tiden går fort....engla äter ersättning vid 06, sen gröt sen lunch, sen ersättning resten...igår lagade jag mat till engla o frös in, lagade både nötfärs+pasta, lax+potatis, kyckling+ris och grönsaker till...tycker det blev lite torrt...hmm...nån mer som lagar mat här som kan ge lite tips??? köpa burkar blir ju dyrt i längden. va faktiskt lätt att laga bara koka o mixa!
Mjo det blir väll lätt lite torrare men om man kanske häller i lite vatten när man mixar det, för visst ska dom inte dricka vanlig mjölk förs runt året va?! *glömsk*
Lagade lite till John när han var liten men han tyckte bara sådär om det och då är jag ändå rätt duktig på att laga mat

så här sluta vi med burkmat åt honom för ca 6mån sen eller lite tidigare typ kanske tror jag...tiden går så fort så jag har ingen aning.
Sigrid sa mamma för första gången förra veckan..ordentligt alltså, innan har hon sagt ma och pa men nu ploppa mamma ur munnen på henne

kanske jag sagt föresten :P vill berätta för hela världen!!