• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • HaltaLotta

Hedvig har också mest 74/80 i kläder nu, vissa i 68 men de är lite korta i ärmarna!

Äter gröt till frukost, smakis till lunch, gröt vid 16 o välling vid 19. Emellan ammas det, men inte lika mycket längre.... hon verkar bli mätt på det hon får, ibland får hon lite frukt mellan målen med, beror lite på när o hud o vad vi andra äter här hemma!

Jag lagar allt själv, är ju så lätt o bara att göra samma som en själv äter med vissa undantag!

♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • mamma 05 07 09
    HaltaLotta skrev 2008-03-10 13:43:25 följande:
    Hedvig har också mest 74/80 i kläder nu, vissa i 68 men de är lite korta i ärmarna! Äter gröt till frukost, smakis till lunch, gröt vid 16 o välling vid 19. Emellan ammas det, men inte lika mycket längre.... hon verkar bli mätt på det hon får, ibland får hon lite frukt mellan målen med, beror lite på när o hud o vad vi andra äter här hemma! Jag lagar allt själv, är ju så lätt o bara att göra samma som en själv äter med vissa undantag!
    jo man kan ju lägga maten till barnet åt sidan innan man kryddat klart, hur får man den lite blötare då? hur ger ni henne frukt? isån "sugpåse...vet inte va det heter"?
    John 051113 * Sigrid 070909
  • HaltaLotta
    Sofye skrev 2008-03-10 13:52:31 följande:
    jo man kan ju lägga maten till barnet åt sidan innan man kryddat klart, hur får man den lite blötare då? hur ger ni henne frukt? isån "sugpåse...vet inte va det heter"?
    Fruktpuré!

Tja.... mer vatten, jag brukar spara en del av vattnet jag kokat potatisen i tex. Den innehåller dessutom massa vitaminer o sånt som kokat bort från potatisen!
    ♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • mamma 05 07 09
    HaltaLotta skrev 2008-03-10 13:56:27 följande:
    Fruktpuré! Tja.... mer vatten, jag brukar spara en del av vattnet jag kokat potatisen i tex. Den innehåller dessutom massa vitaminer o sånt som kokat bort från potatisen!
    mm lite godare än vanligt vatten med :)
    John 051113 * Sigrid 070909
  • 3 hjärtan

Elias är snart 6 månader, den 18de. han har stl 68 än så länge, men han skulle helt kalrt komma i 74/80 så lång som han är! men jag har inte kommit mig för att plocka fram det ännu.
    inga tänder än, men dom är på gång, vitt på tandköttet och man ser tänderna tydligt under.

sitter gör han nästan själv nu, men han lutar lite väl mycket framåt smart att ha amningskudden till hjälp föresten! den borde jag leta fram igen alltså!

han kan rulla runt, men han tycker det är trist, så han ligger mest still på det viset man lägger honom.

han äter ersättning till frukost, burk till lunch, ersättning till middag och sen gröt till kvällen.

hade tänkt att vara duktig med att göra egen mat, det är ju pinsamt lätt, men jag kommer mig inte för.. så det blir nog mest burkar här.

vi har haft magsjuka här i helgen, det har varit mindre roligt! men nu har vi gått igenom det också för första gången

sofye: vad mysigt!! längtar till Elias kan säga mamma

• GoaSmulan71

Hanna blev 5 månader i lördags, hon kan ta sig fram krälandes på golvet, sitter nästan själv och har börjat stå på alla 4 och gunga fram och tillbaka nu.

När jag gör egen mat, sparar jag kokvattnet och har i när jag mixar plus att jag har i en klick smör.

• mmonika77

Lukas han säger inget som kan tydas mamma eller liknande utan bara vrålar i olika ljud. hej och nej säger han. Han har storlek 80 i kläder.

• Singoalla
    Sofye och mmonika
    jösses vad tidiga era är på att prata! 
    Jag minns iofs inte men jag tycker det känns som om våra två stora pratade betydligt senare än 5-6 månader och då var de inte sena utan högst "normala" :)
    Simon är ialf långt ifrån att prata några ord, han pratar iofs inte så mkt överhuvudtaget antagligen pga av de två syskonens ständiga prat/skrik/gråt/skratt :D
Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)