• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • 3 hjärtan

jag ger dom olika smakerna separat, elias verkar gilla att det smakar lite olika om de olika skedarna, han får nog sammanlagt en burk... knappt.. brukar ta någon burk med potatis+något (palsternacka eller majs t ex) några skedar morot och kanske nåt mer...

cacan: vad skönt att det funkat nu när ni gjort lite rutiner! här har rutinerna börjat brista lite nu när elias somnat tidigare på kvällen, då vill han äta tidigare på morgonen, och då blir det lite hipp som happ med dom andra tiderna vi hade förut som funkade så bra!

ger de flesta av er 5 måltider/dag? alltså allt som allt?? vi får bara ihop det till 4... är det för lite?? vet inte när vi ska kunna klämma in ett till mål mat...

• 3 hjärtan

jag har gett vatten i pipmugg.. men han gillar inte vatten speciellt... hur mycket vatten ska dom ha/dag??

• helena1981

Ja, det är verkligen enkelt att amma. Kände ig lite stressad där ett tag med mat och amning. Man vill ju inte att det ska gå för lång tid heller, då kan det ju bli problem med att gå över på mat, men nu känns det bättre. Alltid skönt att prata med andra mammor och höra hur ni gör.

Alexander 071002
  • helena1981
    Svar på #552
    Hur gick det när du skulle trappa ner? Hur lång tid tog det innan kroppen fattade att den inte skulle producera mjölk?
    Alexander 071002
  • mamma 05 07 09
    GoaSmulan71 skrev 2008-03-03 16:03:15 följande:
    Hon sa att om det fungerar med smakisarna är det bara att börja byta ut målen.
    Jaha okej :)  ger iaf sigge nu en gång per dag... känns bra om man får in lite rutin på det och inte bara ammar. lillan får vatten till smakisen/gröten och om tex jag och john sitter och äter så får hon vatten och rån. jag ammar ju så jag tror/hoppas hon inte blir törstig emellan.
    John 051113 * Sigrid 070909
  • HaltaLotta
    helena1981 skrev 2008-03-03 08:55:27 följande:
    Oj, så duktiga era små är på att äta mat. En fråga: Ni som har barn som äter så mkt mat. Har ni helammat och sedan bytt ut eller har ni gett ersättning?Känns som att Alexander verkligen gillar att amma. Han får lite smakis på dagen och sedan äter han gröt på kvällen, men gröten äter han endast om han är nyammad innan. Skruttis
    Jag har bara ammat. Men sen iof så äter inte Hedvig jättemycket mat än, gröt morgon o kväll o nån smakportion till lunch.
    ♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • HaltaLotta
    cacan---> Man kan ju fortsätta att amma ändå! Behöver ju inte sluta helt bara för att barnen äter mat!

gurra---> Jag ger vatten i pipmugg, Hedvig är helförtjust i det, jag tror hon mest tycker det känns roligt i munnen liksom....det rinner ju in i munnen typ....

mrsftm.---> Så länge man ammar eller ger ersättnng så behöver dom inte vatten alls egentligen, det får dom i sig då.

Här kommer en liten bild på min sötaste lilla lillfis!

• mamma 05 07 09
    HaltaLotta skrev 2008-03-03 22:15:19 följande:
    Jag ger vatten i pipmugg, Hedvig är helförtjust i det, jag tror hon mest tycker det känns roligt i munnen liksom....det rinner ju in i munnen typ....
    Söt hon är :)

Varför ger ni vatten i pipmugg? Jag trodde det var för lite större barn...ja menar det kommer ju så mycke då. Bara undrar alltså :)
  • mamma 05 07 09
    helena1981 skrev 2008-03-03 20:15:04 följande:
    Alltid skönt att prata med andra mammor och höra hur ni gör.
    Håller med, älskar den här tråden!!! Kram på er alla
  • HaltaLotta
    Sofye skrev 2008-03-04 08:35:41 följande:
    Söt hon är :)Varför ger ni vatten i pipmugg? Jag trodde det var för lite större barn...ja menar det kommer ju så mycke då. Bara undrar alltså :)

Därför jag vill ha vanliga nappflaskor enbart till välling sen! Så vatten, fruktdrycker, o sånt serveras i pipmugg eller vanligt glas här

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)