• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • HaltaLotta

SandyL---> Aha, okej!

Hur länge har ni andra tänkt amma? Om allt funkar dom det ska då vill säga Stora tjejen ammade jag i 19 månader nästan, men så länge blir det nog inte denna gången! Men iaf 6 månader o förhoppningsvis hela första året om det funkar som det ska!

Ang blöjor så kör vi mest med Libero eller Pampers.... libero har läckt bajs i ryggen en del här men annars gillar jag dom allra bäst. Huggies har vi med testat, dom är ju billiga iaf, men känns lite hårda på nät sätt tycker jag....

Jag har köpt en röd velour klänning till Hedvig att ha på julaftopn, urgulligt med en vit tröja med röda hjärtan på också strumpbyxor med!

• HaltaLotta

Önskar er alla en GOD JUL!!! Hoppas ni komemr ha det ûbermysigt allihopa! *KRAMAR från oss* // Ida

• mamma 05 07 09

Gurra -ja jag borde nog göra det. Med John gick jag så där ofta med .. inte för att det va någe spec utan för att man gjorde så där i Kumla. Likadant i Örebro, inte lika ofta då han va äldre men man fick ju en tid då. Trodde åtminstonde dom kunde kalla mig till bvc för sprutan hon blir 3½ månad imorgon liksom och nu är det jue massa julledigt.

Ang sömnen är jag bortskämd där också ibörjan vakna Sigrid nångång varje natt tror jag och åt men för ett bra tag sen så börja hon somna runt 20:00-21:00 och sover till 07:00 ungefär men vissa nätter vaknar hon och äter men aldrig att hon skrikigt eller så.. jag vet jag har världens snällaste barn. Eller ja John är jue vildare än vildast men det är ju nu det hehe

Ottisen -jag har tänkt amma Sigrid tills vi båda vill sluta. Jag och John slutade när han var nästan 8 månader. Visst kan man längta dit samtidigt som det är jätte mysigt :) Ska bli kul att börja med smakportioner om 2 veckor Sigrid har faktiskt fått bajs upp på ryggen också i libero *fattar inte* men jag funderar på om hon behöver en stl större. Hon har 5-8kg nu och jag vet ju inte vad hon väger men kanske inte 8kg men vad är nästa steg??

Sigrid ska ha min gamla klänning som jag hade min första jul då jag var 3½ månad ...såå söt! Jag måste kolla om John fortfarande kan ha sin kostym annars får han ta jeans och nån snygg tröja. Vad jag ska ha på mig har jag ingen aning om :/ Och inte vad Jipe ska ha heller. Får kolla efter det imorgon. Barnen sover där kläderna är(på två olika ställen).

Har köpt ganska många julklappar, det ska bli kul på måndag att se vad jag har köpt :) Det va ett tag sen jag slog in dom.

Ni som har större barn ..

När slutade dom sova på dagen?
    John sover 1½ timma på dagen, tänkte han skulle sluta med det och gå och sova 19:00 istället för 20:00 .. men det har varit så skönt att få lite ensamtid när man är själv om dagarna och att dom då går och lägger sig samtidigt på kvällen.

Vilka tider äter era barn och vad är det för mål?

Oj va långt det blev. Märks att jag inte skrivit i tråden på ett tag haha ..hoppas att någon orkat läsa Kram på er

• helena1981

Hejsan!!

Tack för alla svar om blöjor!

Min prins sover verkligen inte hela nätter, men nu försöker jag få honom att inte vakna vid ett i alla fall. Stoppar bara i nappen och då somnar han om till ca 3. Matning och sedan vid 6 igen. Imorse sov han till 8!

Hoppas verkligen att han snart slutar vakna vid 1.

Så spännande att börja ge smakisar Sofye!! Jag längtar tills dess, men det dröjer ju till i början av februari för min del. Har tänkt amma till Alexander är ett halvår i alla fall, sedan får vi se hur det går. På ett sätt längtar jag efter att få sluta pga läckande bröst, men kommer säkert att bli lite sotis när "vem som helst" Kan ge honom mat.

God Jul

Alexander 071002
  • MaBinta

GOD JUL allihopa!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskade Prins Adam ! ♥¸.?°´¯) ♥
  • Catis

Hej! Här läcker också libero i ryggen. Tror att vi måste också gå upp till nästa storlek. Tyvärr så har vi nyss köpt ett nytt paket på 90 stycken. Men man kan ju ge bort till vänner som behöver. Huggies är bra tycker jag, men dom känns lite som en vuxen blöja (vet inte hur ja ska förklara). Blir kristaller på huden efter en natt i dom. Men dom har aldrig läckt, så de är en bra blöja.
    Nyss vart på bvc med Melvin och han väger 6030 och är 63,5 cm lång. Mysig liten guldklimp!

Här i Sundsvall är snön snart borta *gråter* och vädret är blåsigt och inte så värst kallt! Hur har ni de med snö? Jag får ingen jul känsla när snön fattas. Men det ordnar nog till sej imorgon med lite mat och julklappar. Och inte att förglömma, min älskade son i pepparkaksdräkt

Ha en super härlig jul allihopa.

• SandyL

hej på er

skriver från de småländska skogarna

här e allt bara fint, nyss vart ute o gått 1 timme, engla sussade så gott i vagnen...

jag har tänkt helamma tills engla blir 4 månader...lr jag ger henne ersättning som kvällsmål så då HELammar jag inte Räcka ut tungan jag e trött på läckande bröst, o pumpar ju..känner mig så låst..måste ju ta med pumpen (den e stor! elektrisk från bb) vart jag än går.... 4 månader tycker jag ändå e rätt bra o amma till lr så...ska succesivt trappa ner med amning ett mål per vecka.....

längtar tills imån, massa julklappar mest till engla tror jag

God Jul allihopa kramis från oss

• Duntoffla

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR ALLA MAMMOR OCH BEBISAR

önskar

Noel & Petra
    3D Santa

♥♥♥ Oändlig kärlek ♥♥♥
  • GoaSmulan71

Jag kommer att sluta amma helt när Hanna blir 6 månader eftersom det är tänkt att hennes pappa ska vara pappaledig då och jag börja jobba. Ska börja byta ut ett mål om dagen till ersättning typ nu har jag tänkt och sedan succesivt minska ner ammningen fram till 6 månader.

• QuteCat

Här använder vi pampers för hela slanten.
    Libero känns som en limpa mellan benen på honom, otymplig. Desutom så läker den.. Nää pampers funkar jätte bra här.

Nästa vecka på fredag ska Elias opereras.
    Operationen blev tidigare eftersom läkaren ansåg att Elias fötter blivit så fina av gispningen att det inte fanns anledning att gipsa för gipsandets skull
    Skönt att vi slapp det innan jul i af.

Sitter här ensammen och alla andra i familjen sover ännu.
    Passar på att njuta av en kaffekopp i lugnet.
    Snart drar "julaftons-bestyren" igång

Vill passa på att önska alla en riktigt god och mysig jul!

*JULKRAMAR*

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)