• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • MaximiliansMamma

här använder vi icas blöjor dom e skit bra och billiga

• SkönaGG

Jag har Lidls blöjor till lillan och mellantjejen, stora damen har coops byxblöja på natten.

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • Duntoffla

Vi använder mest Liberos. Har testat Willys, Huggies och Pampers.

Pampers luktar illa trots att Noel inte bajsat i den

Willys lite sladdriga

Huggies helt ok

♥♥♥ Oändlig kärlek ♥♥♥
  • MaximiliansMamma

hejsan tjejor!
    hoppas allt e bra med er alla :D här e det bra e halft barnledig mina päron kom och hämta max över helgen så det e skönt får man lite gjort här hemma innan jul :D var och vägde ewelin här dagen 5 kilo och 61 cm lång nu börjar det går bättre med maten för henne det är sååååå skönt nu vill hon äta nästan hela tiden. sen en månad sen fick hon sin nattrutin så hon sover från halv elva till nio på morgonen så man får ju inte klaga att man inte får sova ivarje fall hihi

snart ska jag ner och klippa mig så skönt :D

kram til alla och en riktigt god jul :D

• mamma 05 07 09

Sandy det förstår jag!!! Att ni orkar ha det så. Du måste ju längta ihäl dig efter dom också!

Mam&pap bor ju 5min iväg med bil och mina syskon, barnens gudföräldrar, farmor&farfar och farbror bor 15-20min bort. Det är så skönt att ha alla nära så man kan träffas ofta! Har nästan aldrig barnvakt så det är inte för dens skull men skulle jag vilja ha det så ställer dom mer än gärna upp :)

JA God Jul till er alla hoppas ni får det underbarn och mysigt !

• mamma 05 07 09

Aprå på längd och vikt så har jag ingen aning om vad Sigrid väger.. har inte varit iväg på flera veckor. Är ju dropp in här och det är endast öppet 1½ timma två dagar i veckan och det är den tiden när John är på dagis men när jag kommer hem efter att ha lämnat honom så plockar jag undan här och sen ammar jag om Sigrid är vaken och då brukar jag oftast somna och ibland sover jag ända tills jag ska hämta John. Måste ta mig iväg snart, dom har inte skickat någon kallelse till 3månaders sprutan :/

Hur som hellst är det skit med drop in tider, ska nästan fråga om dom inte kan ge mig tider i stället så man kommer iväg. Även om det inte är någon fara med hennes vikt så kan det va ju kul/bra att kolla. Hur ofta kollar ni andra???

• Geri

Hej hej!

Hoppas att det är bra med alla mammor och bebisar! Vi är uppe i norr hos mina föräldrar och det är såå skönt, himla mysigt att ha alla nära runt sig. Annars är vi ju jämt 150 mil ifrån varann..

Selma har nu helt strukit nattmålet och sover nu 22-08 varje natt, snacka om att man känner sig utsövd! Sover ju mer nu än när man jobbade.. Nu när vi är här har även jag kunnat sova på natten så man känner sig som en helt ny människa. Jag går ju i terapi efter förlossningen och det märks att det har blivit bättre, drömmer inte alls lika mycket mardrömmar längre.. Så här är allt fint!

Har ni köpt några finkläder till era små i jul? Jag hittade en jättefin sidenklänning till Selma som hon ska ha på julafton, jag brukar inte gilla så "gulliga" kläder men denna tyckte tom jag om. Kul så släkten får se henne i klänning för en gångs skull, annars köper jag mest killkläder till henne, gillar inte rosa och puffärmar och sånt..

GOD JUL!!

• Duntoffla

Geri- skönt att hon sover så bra på nätterna. Tänk om Noel också kunde det. Fast han vaknar bara en gång framåt morgonen så jag ska inte klaga

♥♥♥ Oändlig kärlek ♥♥♥
  • SandyL
    Sofye skrev 2007-12-22 12:50:24 följande:
    Sandy det förstår jag!!! Att ni orkar ha det så. Du måste ju längta ihäl dig efter dom också!Mam&pap bor ju 5min iväg med bil och mina syskon, barnens gudföräldrar, farmor&farfar och farbror bor 15-20min bort. Det är så skönt att ha alla nära så man kan träffas ofta! Har nästan aldrig barnvakt så det är inte för dens skull men skulle jag vilja ha det så ställer dom mer än gärna upp :)JA God Jul till er alla hoppas ni får det underbarn och mysigt !
    jo, klart man längtar nu...har inte så mkt barnvaktsmöjligheter i borås..men lärt känna så många där nu...blir ju lite annat när vi kommer till min familj..då e vi ju med varandra dygnet runt Skrattande

vad länge era bebbar sover, måste va urskönt ju!!!! engla sov ju skitbra häromnatten men oftast vaknar hon 1-2 gr per natt!

på tal om vikt..engla, 2,5 månad, vägde förra veckan 6085 g!! stora tjejen

god jul!
  • SkönaGG

Sofye: jag har alltid en tid bokad på bvc. gick i början en gång i veckan tills hon kommit upp i födelsevikten sedan varanan vecka eftersom hon inte går upp så mycket i vikt. Har fått en tid för 3månadersvac. när jag var där. Vi har en bra bvcsköterska som jag har en bra "relation" med. Då det är mitt andra barn hos henne så känne vi varandra lite vid det här laget.

Ring och säga att du vill ha en tid för att du har svårt för den öppna tiden så får du nog det ska du se.

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)