Inlägg från: MariaX m 2 |Visa alla inlägg
  • MariaX m 2

Sockerpullornas tråd

Tussa - Vilket fint hus! Och hyfsat billigt verkar det ju som om det inte har gått upp för mkt Liiite avis på att ha 2 hus på tomten Och tårtan var jättefin men det har jag ju redan sagt

UWO - Kul att se dig, var ett tag sen Trist det där med tårtandet men tiden kommer väl så småningom

Här är min tårta för dagen, en födelsedagstårta fylld med schweizernötsmousse och mörk chokladmousse. Skönt med lite paus från sockerblommorna men nu ska jag på det igen...

Födelsedagstårta i juletid. Fylld med schweizwernötsmousse och mörk chokladmousse.
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2

Hej alla! Hoppas ni har haft en god jul så här långt !

JFL - Tack, tårtan blev uppskattad

Jag fick ju inte göra någon julaftonstårta men idag blev det en annandagstårta iaf

• MariaX m 2

Morrn morrn allihopa!

Tack JFL och Solaika ! Det är kul med sockerblommor men idag blir det modellering... gulp

Hur går det med orkidéerna JFL? Ser fram emot att se tårtan sen

Jättesöta cupcakes Solaika !

Hoppas ni andra har det bra oxå !

• MariaX m 2

Men flickor!! Här kollar man tråden var och varannan kväll men aldrig är ni här

Solaika - Kram!!!!

Kul att se dig UWO  !!

JFL - Tror det kommer gå jättebra med tårtan och förresten kan det väl inte vara så att man är gammal när man började 1:an 1980????!!!

Puss på dig Pannkis!!

Dagen tårta, inte nöjd men det får duga. Måste sätta mig och terapi-göra lite blommor tror jag

Riddartårta till min 6-åring. Fylld med daimchoklad-ganache och apelsingeisha-ganache.

• MariaX m 2

Tack Solaika och UWO !! Gillade inte att tårtan blev så skev men men... man kan inte vara på topp alltid

Skönt att det går framåt JFL

Kramis Solaika!!

• MariaX m 2

Låter jättekul Tussa !!! Kommer gärna om det finns möjlighet

• MariaX m 2

Hej girls!

Hoppas ni hade en trevlig nyårsafton, vi åt och lagade mat till 23-tiden Nästa år blir det bjudning med färdiglagad mat istället för att laga tillsammans, det blir så sent. Men trevligt och framför allt gott var det   Vi hade lite calvados-tema, både huvudrätten och en av efterrätterna var flamberade i det och såsen hade lite i sig och det blev såå gott!! Har aldrig testat det förut. Tyvärr var det inga stora "stadsfyrverkerier" vid tolvslaget men det var ju bara att titta i fönstren så fick man en stor föreställning... helt gratis oxå

JFL - Tårtan blev jättefin, jättesnyggt med pärlorna och blommorna mot det svarta. Bruden blev garanterat nöjd

Solaika - Kyss Gott nytt år på dig oxå !!!!

• MariaX m 2

Ha det bra Pannkakan !!

Solaika - Håller tummarna för att viktutmaningen ska gå bra Här jobbas det för fullt med det men inga resultat direkt Hur ska du göra, viktväktarna, GI eller bara sunt förnuft och motion?

• MariaX m 2

Hello girls!!

Nu ligger min senaste bukett i bildtråden, var för lat att göra en tårta Och i senaste laget för mistel men men

Fick en ny bok i julklapp så nu är jag jättesugen på nya blommor och tårtor med för den delen, fick alla tre böckerna int school of sugar craft eller vad de heter, jättekul! Så nu går beställarsuget igång... dyyyyrt och roligt

Kram till alla som vill ha

• MariaX m 2
    Solaika - Tack! Den var kul att göra oxå, inte såå pillig
Svar på tråden Sockerpullornas tråd