Inlägg från: MariaX m 2 |Visa alla inlägg
  • MariaX m 2

Sockerpullornas tråd

rimmis - Faktiskt nästan aldrig från tårtdecor, det har nog bara hänt en gång, dyr frakt och mkt sämre sortiment än Sqiures Fast nu har jag ju tröttnat på Squires...Ledsen och dessutom har de bara sina egna färger, jag gillar sugar flairs färger mkt bättre Så nu blir det annat ställe

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2
    rimmis - Vet du vad som är lite kul, jag har dig att tacka för att jag gör blommor över huvud taget. Blev såå inspirerad av dina tårtor med blommor som du har gjort. Och nu ger jag dig lite råd, fråga på om du vill veta något mer, jag hjälper gärna till
  • MariaX m 2
    rimmis skrev 2008-02-19 16:35:16 följande:
    Maria: Ja, det är lite kul Hoppas bara på att jag kommer igång med lite blommor själv snart.. Nog kommer jag att ställa frågor alltid! Jag är inte så erfaren med mina stackars rosor. Men nu SKA jag snart beställa. Problemet är ju bara vad jag ska beställa? Jag vet ju inte vad jag ska matcha eller hur och jag hittar inte de färger och utstickare som jag brukar leta efter.Har skrivit upp lite från Dunn´s bok, men inte hittat sådant som han anväder. Jag måste ju givetvis inte ha likadana. Men det skulle hjälpa med att "se" så att jag om möjligt kan improvisera lite. En kurs skulle ju inte skada!Ähh, nu har jag ju lyckligtvis dig som kan bra mycket mera än mig! Ja, och Chilli4me. Jag har henne att tacka för att jag började med blommor... hihi...
    Vad är det du inte hittar? Jag tycker det mesta verkar finnas på tex Squires. Jag kanske kan hjälpa dig att hitta/fundera?

En kurs hade varit kul, jag var inbokad på Dunn-lursen men fick avboka, det blev fööör dyrt. Men kul hade det varit !!
  • MariaX m 2
    rimmis - Jaa det blir dyrt, man får ta lite i taget. Vad vill du kunna göra för blomma, tänk så. Sen finns det alltid sjuttielva fler man vill ha och sen måste man ha femtielva färger oxå och trådar och... Flört

Det spelar inte nån roll att det är olika märken, Squires har ju inga utstickare vad jag vet. Det du måste kolla lite är måtten förstås.  

TT är tinkertech, ett märke bara de gör bra utstickare i metall. Sen gillar jag orchard oxå och en massa annat oxå förstås

Just den veinaren som du föreslår vet jag inte, har inte hittat nån bra rosbladsutstickare än så om du hittar en stor får du gärna hojta. Annars får du kolla vilken blomma/blad du vill göra, leta upp en utstickare och sen en veiner, eller så brukar jag göra iaf.
  • MariaX m 2

Nr 1 och 2 är veiners båda så där blev det nog fel. Nr 3 och 4 kan du matcha om du vill göra en daglilja

• MariaX m 2

Men att ni lägger energi på det, strunta i dom istället !! Iofs tjatar folk tills de får svar...

• MariaX m 2
    JFL skrev 2008-02-20 14:20:18 följande:
    Kunde inte strunta i det...............
    Ibland kan man inte det...
    Tussa76 skrev 2008-02-20 15:26:23 följande:
    Hejsan sötnosar!! Åh, vad jag blir sugen på att också prova sugerflowers när ni pratar sådär!! Kan vi inte ha sockerblomstema på sockerpullsträffen hos mej i sommar?? Förresten.. så har jag tappat bort när det blev *dement*Men jag tänkte som så.. att jag letar fram lite olika datum som jag kan, och sedan kör vi på det datumer som flest kan! Hur låter det?Vi är nästan färdiga med köksuppiffningen här... och jag blir ju riktigt sugen på att tårta nu när köket känns fräscht och fint! Tyvärr är det ju inte mera plats för det... :-/Som tur är har jag en liten tårtbeställning till den 28:e, en ettårstårta. Ska bli riktigt kul, men jag har inte riktigt tid att leta inspiration så tips emottages tacksamt!   Prinsessig på ett eller annat sätt ska den vara (tufft, gulligt eller bara sött )KRAM på er, allihopa!!
    Hej Tussa Kyss!!
    Vi hittar ett datum, har för mig att det var första helgen i augusti? Förstår att du är blir sugen på att tårta i ditt fina kök, jag börjar oxå få lite lust igen En prinsessig skulle jag ha lust att göra, blommor, nån liten söt krona eller nåt

Kram, kul att se dig!!
    Solaika skrev 2008-02-20 17:42:49 följande:
    Jag är nog jordens största KLANT!!Skulle ha skrivit tenta på lördag.. har suttit i två dagar o pluggat en massa.. o så kommer jag på.. idag.. att jag inte har anmält mig till tentaeländet.. Hade ju FULLKOMLIGT glömt bort att man måste anmäla sig till eländet.. Lite smått surt! För övrigt är jag lite glad för mamma har lovat att vi ska åka till Farnham när vi är i England i sommar. Bara en timme från London ligger det tydligen SK here I come
    Så himla surt!!! Men kul att åka till SK, det skulle jag oxå vilja !
  • MariaX m 2

Oj, JFL har verkligen en heltäckande samling

Jag har inte alls så många tyllar men jag gillar min grästyll och rundtyllarna 1, 2, 3 och 8 är måsten för mig. Sen har jag mindre oxå, vad nu de heter... 0 och 00? Sen måste jag ha min... äsch nu måste jag hämta dom ... stjärntyll nr 15 och 17 och till sist gillar jag min bladtyll 349. Och sen en stor stjärntyll, vet inte vilket nr, typ att spritsa semmelgrädde med eller så.

• MariaX m 2

Här är dagens tårtor.... innan de reser 30 mil Fyllda med vit chokladganache och mörk chokladganache. Nu ska jag packa dom...

• MariaX m 2

Tack Solaika !!

Jag är dock lite missnöjd med rostårtan... buketten hamnade för långt mot kanten  men men, petitesser

Svar på tråden Sockerpullornas tråd