Inlägg från: Maraschino |Visa alla inlägg
  • Maraschino

Sockerpullornas tråd

Ankmor skrev 2008-01-17 19:14:21 följande:
    Maraschino Parpens är precis lika bra som Wiltons och de är inte billigare, tror jag inte ialla fall Parpens är ett sydamerikanskt/spanskt märke. Tårtdecor säljer dem.Jag tror att du är tvungen att investera i en ny penna, tyvärr, ialla fall om du vill slippa sitta och doppa pennan i alkohol.
    Någon aning om hur man ska förvara pennorna för att de inte ska torka?? Min svarta har jag inte använt förrän nu, köpte den för några månader sen..

Trist om de inte håller med tanke på att de kostar en del!
  • Maraschino
    Ankmor skrev 2008-01-17 19:47:35 följande:
    Min dotter var snäll nog och hämtade paketet med pennorna.Jag har Wiltons grundfärger 4-pack och det står att man skall förvara dem i kylskåpet.Köp en ny penna och förvara den i kylskåpet, så håller den nog längre.
    Snäll dotter!!

Ska ändå beställa lite annat så det får nog bli en ny penna oxå!! Denna gång får den ligga i kylen i en plastpåse!

Tack för hjälpen!
  • Maraschino

Dagens kreation är färdig! Cowboy tema som inte blev så mycket cowboy!! Men den får duga!

Cowboy (22) kopiera.jpg

• Maraschino

Nån som vet hur Fls flik gallerier fungerar?? Kikade just in på den och inser att man kan välja kategori tårtor. Sitter och tittar på alla sidor och hittar tårtor från de flesta som håller till både här och i andra tråden. Däremot såg jag inte en enda av mina egna?? Kändes lite taskigt, så jag funderade på hur de väljer ut bilderna? Fanns ju flera bilder på samma tårta från vissa..

Jaja lite avis blir man när man inte får vara med och leka!! Hemlis Eller är det bara det att mina är alldeles för fula!!

• Maraschino
    Ankmor skrev 2008-01-19 22:27:35 följande:
    Om du klickar på "ändra/flytta" så har du en ny funktion nästan längst ner på sidan, där kan du välja om bilden skall synas i galleriet eller inte.
    Då får jag väl klicka på lite bilder så jag oxå kan få gratisreklam!!

Tur att du finns här och kan hjälpa oss andra i nöd!!

Varför kan inte min son ta sovmorron när jag vill att han ska göra det!?!?!? Det är inte schysst att man ska behöva stiga upp vid 7.30 på en söndag!!
  • Maraschino
    JFL: Tack! Jag var inne på att ha med ett par boots och en döskalle, sån där tjur döskalle alltså!! Kändes bara som att det skulle bli för mycket iom att det var en liten tårta..

Dina tårtor har dykt upp i galleriet, men hittar fortfarande inte mina egna! Ska de upp för granskning innan man kan se de?
  • Maraschino
    JFL skrev 2008-01-20 09:55:28 följande:
    Har du klickat både i rutan och sedan att de ska i tårtgalleriet? När du är inne på "Ändra/flytta" på bilden?
    Nu har jag gjort det!! Gick inte att välja när jag var inne sist, alltså vilket galleri, därför funderingen om de skulle granskas först!!
  • Maraschino
    MariaX m 2 skrev 2008-02-02 20:45:43 följande:
    Vaaar är ni??Här är helgens tårta, bara för att
    Jättefin!! Vad gör du av alla fina buketter efter ni ätit tårtan!!
  • Maraschino

Smiter in och säger bara att jag håller med er angående den andra tråden! Kikar oxå in och läser där när jag orkar, lämnar oftast inga tårtkomentarer i tråden men brukar kila iväg till GB istället för det känns lite mer personligt då!

Tyvärr tryter min ork just nu då jag hela tiden är sjuk i omgångar, tror att det har med lillkillens dagis start att göra. Mitt imunförsvar är ju sänkt pga graviditeten och jag hinner aldrig återhämta mig riktigt. Mina foglosningar gör inte saken bättre heller men men det är bara fyra månader kvar nu!

Fick säga av mig en tårta i helgen för att jag var sjuk, trist för jag hade verkligen sett framemot att göra den!

Gnäll gnäll gnäll...

Saknar er tjejer och ska försöka kika in på era alster tycker det är så kul att se hur vi utvecklas på den korta tid vi hållit på! Själv är jag nu inne på mitt tredje tårtår! Såg en stund på bröllopsbonanza någon dag och där dök Chutzpah upp med sina tårtor!!

Kramar till er alla!!

• Maraschino
    rimmis skrev 2008-02-11 04:42:50 följande:
    Å, jag känner mig så frustrerad! Jag jobbar extra på ett kondis parallelt med att jag pluggar och jag har verkligen fallit för alla som jobbar... jag började t.om. att grina sista dagen som jag hade praktik där. De har byggt ut och behöver folk. Ah, då har jag chansen att visa vad jag gå för. Ta mig! Jag har slitit som ett djur och allt jag gör uppskattas. Alla som jobbar där säger: Åsa, NÄR du jobbar här sen! De tror verkligen att jag har en chans och chefen har sagt att han och frun har disskuterat mig etc. Jag har fått lite hopp!Igår fick jag höra att det ska komma en tjej som ska provjobba den 28:e feb. En Norska som är lika gammal som mig, har 10 års vana inom branchen och tydligen är jätteduktig. Enda problemet kan vara att hon är lite kaxig. Det var som ett slag i magen! Självklart har jag inte en chans i jämförelse med henne. Men ledsen blir jag!Vet inte vart jag ska ta vägen efter min utbildning? Det finns inga andra jobb här just nu? Kan vidarutbilda mig nere i Skåne. Mannen tycker det! Men då måste jag flytta ifrån familjen ett helt år. Och om jag inte gör det, så kommer tiden att gå och jag kommer att bli ännu svalare på arbetsmarknaden.... och dessutom bitter!*SUCK*Förlåt för att jag bara kommer in och beklagar mig.. men jag var tvungen att få skriva av mig.
    Skickar en STOR kram och kan inte säga annat än att jag förstår hur du känner dig!!!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd