• Ankmor

Sockerpullornas tråd

Nee... Jag förvarar mina pennor i kylskåpet, varför vet jag inte Jag vet bara att pennorna skall förvaras liggande. Kanske ska du lägga pennan i en plastpåse, som med MMF/SP

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
    Min dotter var snäll nog och hämtade paketet med pennorna.

Jag har Wiltons grundfärger 4-pack och det står att man skall förvara dem i kylskåpet.

Köp en ny penna och förvara den i kylskåpet, så håller den nog längre.
  • Ankmor
    Maraschino skrev 2008-01-17 19:54:47 följande:
    Snäll dotter!! Ska ändå beställa lite annat så det får nog bli en ny penna oxå!! Denna gång får den ligga i kylen i en plastpåse!Tack för hjälpen!
    Varsågod!
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-01-17 23:03:25 följande:
    Marachino: Jättehäftig!! Nej tror inte att jag sett någon sida med Parpentyllarna. Har fått det förklarat att Parpens siffror är motsvarande Wiltons fast bakvänt. Som du skrev P 20 = W 02 men då även P 12 = W 21.
    Ja, precis - Men då kan jag ju använda mig av Pannkis eminenta sida Taxens eller hur?
  • Ankmor
    Maraschino skrev 2008-01-19 22:01:32 följande:
    Nån som vet hur Fls flik gallerier fungerar?? Kikade just in på den och inser att man kan välja kategori tårtor. Sitter och tittar på alla sidor och hittar tårtor från de flesta som håller till både här och i andra tråden. Däremot såg jag inte en enda av mina egna?? Kändes lite taskigt, så jag funderade på hur de väljer ut bilderna? Fanns ju flera bilder på samma tårta från vissa.. Jaja lite avis blir man när man inte får vara med och leka!!  Eller är det bara det att mina är alldeles för fula!!
    Om du klickar på "ändra/flytta" så har du en ny funktion nästan längst ner på sidan, där kan du välja om bilden skall synas i galleriet eller inte.
  • Ankmor

Hej! *vinkar*
    Jag hittar hit!

Nu har jag en halvfärdig tårta i kylen, den har legat i frysen i ett dygn och nu skall den stå i kylen i ett dygn.
    Imorgonbitti skall jag täcka den med Ballinas SP och dekorera med lite FP-blommor och in i kylen igen, till på kvällen, alltså minst 6 timmar. Allt för att kolla av hur fyllningar och täcke mm beter sig, detta inför att jag skall göra 5 likadana tårtor till på lördag nästa vecka. Då måste man ju kunna förvara några tårtor i frysen...

Lägger in bild och annat imorgon, när jag dekorerat klart den!

• Ankmor

Här är resultatet, utsidan ialla fall - vi har inte ätit den än...
    Hallonmoussen (pulver från Tårtdecor) håller ihop ialla fall...

Ljus tårtbotten, chokladmousse som fyllning och hallonmousse som "mössa" under SPn...

• Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-01-25 18:18:27 följande:
    Jättesnygg Ankmor !! Hoppas det funkar med det frysta, men kan den vara annat än god... Solaika- Heeeej ! Lite att ta igen då
    Tack. Jag återkommer med smak- och test rapport senare ikväll!
  • Ankmor

Nu ligger det inne bilder på 3 av doptårtorna jag gjorde i helgen.
    Kombinationen hallonmousse & passionsmousse blev suverän!
    Det är dock frusna tårtor för hallonmoussen började smälta, så vi var tvugna att ställa in alla tårtor i frysen, med SP o allt! Ni må tro att SPn började svettas efter en timme i rumstemperatur. Fast gästerna trodde att det var ditspristade små prickar/pärlor.
    tsss, amatörer! hehe!

• Ankmor
    JFL skrev 2008-02-05 12:36:57 följande:
    Ankmor: åh vilka fina doptårtor. De vart helt underbara. Det gjorde väl inget att den fick små kondenspärlor på sig, passar med temat.Jag är hemma och är sjuk mad halsfluss Var hos doktorn idag och har fått penicilin så jag hoppas att jag mår bättre imorgon så jag orkar städa lite. Vågar jag baka tårtbotten och muffins imorgon? Är smittfri på torsdag egentligen. Men det kan väl inte smitta genom bakverk som bakats i ugnen eller?Jag bakade CC i söndags och blev ganska nöjd med dem. Kika gärna i galleriet om ni missat de i bildtråden.
    Tack för komplimangen. Det värmer

Så synd om dig Extremt noggrann handhygien och munkavel borde räcka tycker jag... om du måste hosta eller nysa - gå därifrån och tvätta händerna/underarmarna och byt ut munkaveln.
    Dina CC ser supersmaskiga ut!
    MariaX m 2 skrev 2008-02-05 08:49:29 följande:
    jessica6 - Tack så mkt ! De små är luriga , jag fattar inte vad det är som är så gott med fp/sp/mmf, det är ju bara socker. Men iofs åt jag sockerbitar när jag var liten...Ankmor - Hehe, ibland är det bra att den här tårthobbyn inte är så vanlig Kan tänka mig att hallon/passion var supergott, måste prova det
    Ja, många frågade faktistk om jag jobbade med tårtor på heltid!
    Det var supergott med hallon/passion. Det är moussepulver från kakburken som användes.
Svar på tråden Sockerpullornas tråd