Sockerpullornas tråd
Nee... Jag förvarar mina pennor i kylskåpet, varför vet jag inte Jag vet bara att pennorna skall förvaras liggande. Kanske ska du lägga pennan i en plastpåse, som med MMF/SP
Nee... Jag förvarar mina pennor i kylskåpet, varför vet jag inte Jag vet bara att pennorna skall förvaras liggande. Kanske ska du lägga pennan i en plastpåse, som med MMF/SP
Hej! *vinkar*
Jag hittar hit!
Nu har jag en halvfärdig tårta i kylen, den har legat i frysen i ett dygn och nu skall den stå i kylen i ett dygn.
Imorgonbitti skall jag täcka den med Ballinas SP och dekorera med lite FP-blommor och in i kylen igen, till på kvällen, alltså minst 6 timmar. Allt för att kolla av hur fyllningar och täcke mm beter sig, detta inför att jag skall göra 5 likadana tårtor till på lördag nästa vecka. Då måste man ju kunna förvara några tårtor i frysen...
Lägger in bild och annat imorgon, när jag dekorerat klart den!
Här är resultatet, utsidan ialla fall - vi har inte ätit den än...
Hallonmoussen (pulver från Tårtdecor) håller ihop ialla fall...
Ljus tårtbotten, chokladmousse som fyllning och hallonmousse som "mössa" under SPn...
Nu ligger det inne bilder på 3 av doptårtorna jag gjorde i helgen.
Kombinationen hallonmousse & passionsmousse blev suverän!
Det är dock frusna tårtor för hallonmoussen började smälta, så vi var tvugna att ställa in alla tårtor i frysen, med SP o allt! Ni må tro att SPn började svettas efter en timme i rumstemperatur. Fast gästerna trodde att det var ditspristade små prickar/pärlor.
tsss, amatörer! hehe!