• Ankmor

Sockerpullornas tråd

Solaika skrev 2008-02-21 21:54:50 följande:
    Jag har letat som en tok på varenda Verner & Verner jag kunnat hitta.. det verkar inte vara nåt som finns kvar i sortimentet. Dom har inte ens kunnat skicka efter det åt mig nämligen. Men hittar du nåt kan du väl hojta så får du köpa åt mig oxå
    Ska försöka komma ihåg det
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
    jessica6 skrev 2008-02-22 11:12:11 följande:
    Halloj tjejer!Är på jobbet och har 5 minuter över och då måste jag ju bara gå in här och titta hur det är med er.JFL: Krya på er! Rimmis: Jag har rosbladsveiner i vit silikon som jag bara älskar, det blir så fina blad av den, men den är lite liten kan jag tycka.Angående tyllar så har jag nog nästan hela dekorerameras sortiment och jag älskar alla!Men framför allt 104 för rosor och sen korgtyllen(kommer inte ihåg vad för nr den har) Sen 352 gör ju jättefina blad så den skulle jag också säga är ett måste för mig.Har ni satt upp datum för sockerpulls träff? Det måste jag ha missat. HOppas jag också får komma, är alltid så kul att träffa andra likasinnade.Ha en härlig fredag!Kram
    Tjing!
    Träffdatum blev har jag för mig första helgen i augusti - om Tussa kan då förståss...
  • Ankmor
    Tussa! Jag måste berömma dig för dina senaste beställningstårtor!
    Så söta! Den lilla prinsessan är helt underbar.
  • Ankmor
    Tussa76 skrev 2008-02-29 07:56:06 följande:
    Den lilla prinsessn?? Det skulle föreställa en GRODA!   Och den blev superdålig för jag hde slut på MP och ballinas SP GÅR inte att modellera i.. alldeles för mjuk! :-PJag är tyvärr inte alls nöjd själv... Jg hann ju inte göra dom som jg hade TÄNKT!! Fick förenkl designen massor för att över huvud taget hinna få ihop dem innan avhämtning. Och ändå hann jag inte spritsa någon kant. Missförstå mej inte.. jag tycker egentligen inte att de blev FULA (förutom grodn då, som inte ens klarade att sitta upp av sej själv... ) men jag blir så besviken när jag inte får till det som jag VILL göra!Ja, ja.. nu har jag illafall tårtinvigit mitt nyfixade kök!
    En groda? hehe!! Ja, då är det en fin grodprinsessa då!

Stackar lilleman som bitit sig i tungan Hur är det med honom idag?
  • Ankmor

HURRA för rimmis!!!!

• Ankmor
    Maraschino skrev 2008-03-10 13:32:00 följande:
    Tårtan med prinsessan på, skratta inte så ni trillar av stolen bara!!!!!
    Förlåt! Jag missade att kommentera tårtan igår.

Den är jättefin. Precis som JFL skriver, det finns inget att skratta åt.
  • Ankmor

Maria
    Kan bara hålla med ovanstående beundrare; Otroligt tjusig!

• Ankmor

och jag som gratulerade helt fel person på Taxens

GRATTIS MARIA!!!

• Ankmor

Ursäkta en dum fråga men är det fusk att använda sig av färdigköpta figurer i marsipan eller figurer som är gjorda i formar, som dekoration på tårtan?

Jag är inte så bra på att moddelera nämligen...

• Ankmor
    rimmis skrev 2008-03-15 15:44:48 följande:
    Vilket arbete! Snygg!
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-03-15 15:56:37 följande:
    Verkligen inte, inte mera fusk än att ha färdiga bottnar elelr färdiga fromager i tårtan, klart man måste få ta genvägar
    Tack, då vet jag...
    Det känns nämligen som fusk om jag använder halvfärdiga & färdiga produkter nu när jag brukar göra det mesta själv (utom SP/MP förståss)...
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-03-16 23:44:10 följande:
    ingen som kunde svara mig
    Ett annat tips är att du plastar in muggen med plastfolie...
  • Ankmor
    Maraschino skrev 2008-03-17 18:33:25 följande:
    Här kommer gårdagens tårta, omväxling förnöjer!!  Svårt att göra tårtor som ser ganska lika ut olika!!
    Cool!
    Den bonden har inte sett en lie på länge
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-03-17 20:29:18 följande:
    ankmor: jag gjorde det och det funkade ganska bra. men jag var väl lite otålig och orkade inte vänta tills det torkat helt och brättet gjorde jag för tunt så det ramlade av nästan direkt. har inte monterat fast det som blev på tårtan än för då gick den inte in under huvan.jag ska tillägga oxå att jag kommer aldrig köpa ballinas sp igen. och det verkar bara vara jag som är så ovän med den ocksåden är ju för mjuk, går ju inte att röra den utan att den drar ut sig och går hål. kom nu inte å säg att jag kavlat för tunt för skulle jag ha kavlat mindre hade jag lika gäran kunnat lägga på hela biten direktmeeen som tur var hade jag en bit bakels att göra dekoren med så det fick bli ganska många flera "plattor" på skalmans rygg än jag tänkt.har en stor tårta till att göra till onsdag å då blir det bakels. kan hålla med om att ballinas smakar lite bättre men det sk-er jag i
    Hm... "Floppar" hatten? Det gör nog ingenting, gör en liggande hatt, det blir lika snyggt.

Jag har inte använt Ballinas SP till att göra saker av, bara deras GP/MP och den har fungerat bra. Bakels har jag inte använt alls.

Det blir nog bra ska du se - tååålaaamooood är ju ett av tårteriets huvudord.
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-03-17 20:48:27 följande:
    nejnej, hatten står än så det går nog fixa men jag har alltså gjort hatten i MP men jag täckte tårtan med ballinas och det sket sig kan jag säga.hatten hade nog blivit lite bättre om jag hade kunnat låta bli den en stund tillmen det kändes som omden inte ville stelna inuti när plasten låg emot.det är bara dagis*hehe*skalmanidé har att göra med att de har 3 sköldpaddor på dagis i ett akvarium och sen har de barnen uppdeladei tre grupper, skalman, lille skutt och bamse
    Ahaaa, okej... Ja, jag har också haft problem med att det "skiter sig" när jag skall lägga på SPn på tårtorna, men det har berott på att jag kavlat för tunnt.
    Coolt med sköldpaddor på dagis, då är det ju givet med skalmantårta. Fast är du inte rädd att barnen blir ledsna när de skall äta en sköldpadda?
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-03-17 20:57:55 följande:
    *haha* ja man vet ju aldrig men den har inget huvud utan det är bara skalet och hatten på ryggen. så som skalman brukar se ut när han somnat
    Ungefär som Fru Fogebys tårta då alltså... snyggt!
    Skalman är min favorit i Bamses gäng!
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-03-18 10:25:56 följande:
    Hej Tussa. TRist med sjukdommar och flyttrenovering och allt sånt. Va kul att du ska på kurs, vilken kurs ska ni gå då?Pastillagefråga:Ska limma ihop bitarna idag, det borde väl fungera med ätbart lim, eller blir det hållbarare med kristyr? På pastillagekursen limmade vi med kristyr, så det är den enda erfarenheten jag har
    Såg att Tussa inte svarade på kursfrågan.
    Vi skall gå på Orkidé&Primula kursen på Tårtdecor i Kungälv.

Skall bli spännande!
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-03-18 22:42:24 följande:
    Åh så kul den verkar. Jag är för lat och snål för att flytta mig ner till Kungälv för att gå en kurs. Men det vore häftigt att få besöka den butiken någon gång
    Jag trivs jättebra i den butiken. Personalen är trevlig och kunnig och hjälpsam.
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-03-18 23:09:13 följande:
    tusen tack! är så glad över att ha er här inne. orkar inte med något mer misslyckande de närmaste dagarna.hade dagis på kalas här i morse och en kvart innan de skulle komma tog jag fram tårtan för att montera dit skalmans hatt som jag gjort igår men seeeee det skeeeet sig. för hatten hade visst inet torkat ordentligt innan jag stängde locket på burken så hela hatten var platt*morr*och jag som bara gjort ett skal åsså skulle hatten vara på ryggenmen som tur var had ejag en liten klut grön kvar så jag kunde slänga dit ett huvud, en svans och fötter. jag gjorde ju så klart succe ändå men liiite besviken är jag allt. jag som kämpat så med hatten.
    *tröstar* Så tråkigt!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd