Inlägg från: Solaika |Visa alla inlägg
  • Solaika

Sockerpullornas tråd

Heeej!
    Jag är bara LITE less på krånglande internet.. *suck*

Jag gjorde faktiskt en tårta i helgen som var.. men den vart inte alls bra så jag har inga bilder på den.. Glömde typiskt nog bilden på lillasyster som UWO va så snäll o fixade åt mig.. men hon ska ha den på gräddtårta imorn istället. Tårtan var iaf fylld med jordgubb o citron enligt önskemål.. o det va riktigt gott. Täckt med svart marsipan. Ska se om syrran har nån bild så KANSKE ni kan få se den sen.. Marsipan är ju helt hopplöst att jobba med.

Nåja.. har lite o ta igen efter en vecka utan internet.

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-01-25 18:18:27 följande:
    Jättesnygg Ankmor !! Hoppas det funkar med det frysta, men kan den vara annat än god... Solaika- Heeeej ! Lite att ta igen då
    Hellooo Ja, det känns som jag skulle behöva sitta i tre dygn för attkomma ikapp med allt.. men jag tror jag struntar i det
  • Solaika

Wooow! Så himla fin! Instämmer med JFL!

• Solaika

Här är jag iaf Jättefin tårta Maria! Som alltid.. tänk om man kunde göra en tårta bara för att.. Det blir nog inte mycket tårta här fören till sommaren.. jag slåss fortfarande med ett hemskt sötsug.. så jag försöker hålla mig lite på avstånd från allt vad sötsaker heter just nu för att kunna bli av med mitt sockerberoende.
    Men jag finns kvar i skuggorna..
    Vilken helg var det det pratades om Sockerpullehelg i Nora? *glömsk*

• Solaika
    Ankmor - Va fina tårtorna blev! Vart dom glada när det stod på japanska på dem?

JFL - Dina CC ser så hiiiiimla goda ut.. hade jag haft dem här hade jag aldrig kunnat låta dem vara. Tur att det är du som har dem o inte jag. Stackars o vara sjuk.. hoppas du piggar på dig snabbt! Man kan egentligen göra allt bara man håller hårt på hygienen. Ankmors råd låter jättebra. Krya på dig!
  • Solaika

Hej på er!
    Jag kan bara hålla med er andra om tårttråden.. känns jättetrist! Tur att ni finns här alla gobitar.
    Vill ni veta nåt kul då? Jag har fått förfrågan om att göra bröllopstårta i augusti. Så kul!

• Solaika

Tack JFL Blir provsmakning i april typ..

Just nu känns det som jag skiter i tårttråden helt.. varför försöker jag ens? Känns så trist faktiskt.. jag var totalt beroende av den förut.. nu känns det inte ens kul att titta in där.. jag blir dessto gladare när jag ser att det är nån här som har skrivit.

• Solaika
    Sexymala skrev 2008-02-06 18:14:45 följande:
    hehe, jag förstår det! Jag blir bara trött o irriterad när jag är där o ser de enklaste frågorna med de enklaste svaren, SOM man kan läsa sig till.. Men nu de senaste dagarna har det nästan vart trevligt, när HFL är sjuk så finns det ju tid för henne o kolla in ibland.. O Aiwendil som är helt inne på sina bröllopstårtor! Kul när det blir lite normalt igen! Om så bara för ett tag!

Ja, det är ju alltid trevligt när JFL tittar in Tyvärr har inte jag haft så mycket tid de senaste dagarna.. har tagit hand om en sjuk sambo o umgåtts med honom istället för datorn

Det är jättekul med Aiwendil o hennes tårtor.. hon är verkligen jätteduktig. Visst verkar det ha varit lite "normalt" igen.. men näe.. det känns ändå inte som förr.. tråden har tappat sin personlighet.

• Solaika
    JFL - inte äsch, det ÄR kul när du tittar in!

MariaX - Ja, det ska bli jätteroligt.. hon vill ha en lite alternativ tårta.. toppdekorationen ska vara en brandbil med brudparet som sticker ut genom fönstrena.. det blir till att leta efter en bra leksaksbil! Men det skulle nog vara blommor oxå.. gerbera och murgröna skulle hon ha i buketten o det lät som att hon ville ha nåt liknande på tårtan.. sen blir det visst nån superduperkrångeltårta till sonen som typ är allergisk mot allt.. men det löser sig. Kul ska det bli.. o jag ser jättemycket fram mot det.. fast det inte är fören i augusti. Blir mycket tårta i augusti.. har fått "order" om att göra bästa vännens kommande bebis doptårtor oxå

Bubbel bubbel ur munnen på mig idag.. sambon är tillbaka på jobbet idag.. betydligt piggare. Skönt det. Jag ska städa lite o sen ska vi leta artikel till ett aptrist arbete i psykiatri i eftermiddag.
    Ha en bra dag flickorna!
  • Solaika

Välkommen hit Humlan! Kul med lite utökning.
    Säger som JFL.. fortsätt svara så länge du orkar!
    Man ska strunta fullständigt i att svärföräldrar inte är förtjusta i tårtor.. det är bara för dem att äta

Svar på tråden Sockerpullornas tråd