• gmt

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

kram till er allihopa - julen har gått rimligt bra

min lilla dotter (27) kom inte till vårt julfirande - hennes lilla unge hade vinterkräksjukan!

O min lilla gubbe o jag fick åka till akuten - han hade ett njurstensanfald

men bortsett ifrån detta - så var julen bara så fin - lite småskit får man ju räkna med - när man är så många som vi

Vi hörs när min dator är avviruserad

• gmt

KRAM ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR!

Hoppas min dator ska hålla nu - har haft det lite jobbigt med sorg o så men det hör ju till livet.

Min lilla gubbe mår rimligt bra - mina ungar oxå - vår lilla lukas har däremot varit rejält sjuk - genomgick en coloskopi for en vecka sedan.

O just idag kom Slj hem med en av tvillingar som varit inlagd för diarré o hög feber

Min son har varit inlagd för stopp i "avgassystemet"

Men i det stora hela - så är livet rätt så fint ändå - ska bara bli fri från lite influenzasymptom

Var rädda om er!

• gmt

När det gäller lukas - tja... jag vet snart inte vad jag ska säga - vi får se vad läkarna kommer fram till.

han är ju så liten - ungen - men en sådan kämpe

Hoppas livet är snällt vid dig Fru U - du är en sån go tjej!

kram!

• gmt

Ja - han blödde något förskräckligt o blöjan var oxå full av slemm - o nu kommer slj så nu svarar hon såhär:

Under sökningen gick bra - hela tarmen fram till blindtarmen var blödande.

De två alternativ vi fick var - remicade - eller tillfällig stomi - o detta ska ske innan sommaren.

Tills det sker går han - denna lilla unge på bara 3.5 år - på 20 mg kortison + 60 mg imurel + 1 gram salosyparin (kan baskeme inte stava det utan emballaget)+ 30 mg järn PER DAG!!!

Nu är mormor tillbaka: Det är fanimej inte klokt!

Så är det just nu - o det gäller om att hålla humöret - så det gör vi!

Kram

• gmt

Jag ska vara ärlig o säga att jag inte vet.

Det är det som är så hemskt med denna sjukdom - man vet så lite - verkar det som.

men vi har fått veta att i vårat län finns det 4 barn som får den medicinen - dock ingen så liten som lukas.

Vi vet dock inte om dessa barn har samma sjukdom.

Nu ska jag gå ner o fixa lite te - jag är inte så frisk som jag skulle vilja vara - ha det gott - slj skickar med en kram!

• gmt

Ja - det är ett jävla skit, ibland!

Tycker synd om er som ska ha det så här - o om era anhöriga - som säkert känner sig helt maktlösa!

Näh - nu ska jag gå ner o koka mig en kopp te o fixa en rostemacka med god dansk ost - som stinker

O så ska jag tända ett ljus för er - hoppas det hjälper!

kram

• gmt

Åh lilla dalkulla - jag kramar dig i tanken - kan inte låta bli att tänka på min egen son när han var som sjukast.

Jag kan sätta mig in i hur du har det - eftersom jag varit jämte min pojke när han var så elendig.

Hoppas du blir bättre snart - att något dyker upp som kan göra dig - bara lite gladare

STOR KRAM

• gmt

Ja du mitt kära barn - (slj är min dotter) - du ska se att det blir bra med stomi

bara tanken på att lukas ska ha mera giftig medicin kan göre mig helt galen i skallen - hur fan ska han kunna utvecklas med all denna skit???

Jag tänker på hur vi reagerar när vi får kortisonsalva till eksem - vi ska vara såå försiktiga så vi inte använder den föör mycket - o bara tuunnt lager - det är ju inte bra med kortison

bla bla bla...

O LUKAS HAR ÄTIT MER KORTISON ÄN GODIS O GLASS I SITT LILLA LIV!

Det är fanimej orättvisT

• gmt

Molle72 - usch jag lider med dig - känner igen denna sabla oro.

Lukas är just nu oxå sjuk - han fick feber idag o har kräkts

men för bara en timme sen - så åt han köttbullar o potatis

Altså den ungen - han är makalös!

Nu är farmor där - lukas är hennes ett o allt så kan slj koncentrera sig på tvillingarna.

Jag håller avstånd - har själv varit så dålig - nu VILL jag bli frisk!

Kram till rebecca o kram till dig - du ska se det ordnar sig!

• gmt

kram till dig 68án - jag känner igen förloppet må du tro

både för egen räkning o mycket för min man.

Människor är ofta ena skithögar - synd att du skulle råka ut för detta!

Annars är det lugnt på vår front -. lukas har ont i magen o vågar inte bajsa - ska in o höra hur det har gått idag

kram alla goa!

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10