• gmt

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Altså - här gäller det att ha is i magen jenny F - det finns så många inkompetenta jubelidioter inom vården.

Jag tycker du ska be att få en tid snarast möjligt - o om du är sjuk då - så är du i din fulla rätt att avboka!

Säg till "fröken besserwisser" att du inte vill diskutera dina åkommer med henne

hon ska sköta sitt jobb o ge dig en tid - o iövrigt vara glad att du åtminstone avbokar när du blir sjuk!

HerreGud - det är så man kan skifta hårfärg utan toning - när man läser vad folk utsätts för

Stå på dig - kram

• gmt

Min gamle far som oxå hade stomi ett tag - o som bodde i Danmark fick sina bandage gratis.

Han fick bl.annat några "hängslen" som höll påsen på plats - o när han bytte påse - till en annan modell - så fick jag flera bärkassar med till sonen

Jag vet inte om det fortfarande är gratis i Dk - men jag utgår från det.

Jag tycker det borde vara en självklarhet - att människor med så pass svår sjukdom - får hjälpmedel gratis!

God natt alla goa människor - ber om änglavakt till er alla!

• gmt

Go´natt på dig rebecca - skickar lite änglavakt åt ditt håll.

Nu ska jag oxå i fislådan

in o läsa Kalle Anka - jag bara längtar!

• gmt

Vänta du bara rebecca - du skulle se hur min son så ut när han var som sjukast - o hur han sakta men säkert förändrade sig efter sina operationer

det tog ju lite tid - naturligtvis - men han kämpade på - o idag är han så nöjd att han opererade sig

kram till dig o hälsa morsan!

• gmt

Jaha - här är familjen på krigsstigen

Vi har en tid nu börjat inställa oss på att lukas ska stomiopereras - o i dag var slj - lukas o pappa till läkare för att prata - om vad dom trodde skulle handla om den förestående operationen

Men ICKE! Man pratade om att sänka kortisonet!

Men operationen då, säger slj - det var ju det vi skulle prata om

NÄH DOM VISSTE UNGENTING om det - det är ju göteborg som bestämmer

jomen har ni inte pratat med göteborg då, säger min dotter

Näh - ni kan få ett telefonnummer o ringa själv!

Jädrans så ARG jag blir!!

• gmt

FAN! Jag får gå o dricka kaffe innan jag exploderar! Helvetes läkare - han skulle ha en sån spark i röven

Jag återkommer när min dotter har ringt - hon håller på just nu att ringa - tror det er göteborg

Till er som inte vet vem lukas är så kan jag tala om att det är mitt barnbarn - han är 3.5 år o har UC

• gmt

styrkekram till dig mammasknodd!
    Det kommer att gå så bra så - du verkar så positiv i ditt inlägg
    kram kram kram

• gmt

Molle72 - jag ska gå in till min dotter o säga vad du har sagt - hon är ju rätt nedstämd just nu. Fanimej synd om den lilla familjen - men jag ska be henne skriva lite härinne - hon behöver peppas.

• gmt

Om du tänker så här rebecca - att du just nu bestämmer dig för lägga bort din oro - låt oss säga tills på söndag

du säger till dig själv - att nu har du varit orolig så det räcker - nu är det nog!

Nu vill du göra annat i stället - som är roligare, menar jag.

Det bestämmer du!

På söndag får du börja oroa dig igen - o tänka på operationen om du känner för det

men tills på söndag har du "ledigt" från allt som heter oro angående din operation

Tycker du jag låter tossig - jomen det är jag oxå - om du frågar min familj.

jag hoppas det lyckas - att du tar komandot över oron - så får vi se på söndag - vad du säger då

Jättekram till dig som är så modig

• gmt

Tänk så bra att du har varit på lägret madde - det blir så mycket erfarenhet som kan delas till andra.

kram till dig

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10